راه اندازی یک کسب و کار کوچک در هر محیطی کار سختی است، اما در یک اقتصاد سخت چالش برانگیزتر است. به این دلیل که دریافت منابع مالی میتواند بسیار دشوار باشد. به همین دلیل است که صاحبان مشاغل کوچک باید برنامه های تجاری خود را در این دوران اصلاح کنند.
اگر به فکر تبدیل شدن به یک کارآفرین هستید، نکات زیر را برای ایجاد موفقیت آمیز تجارت خود در یک اقتصاد سخت از دست ندهید.
در مواقع عدم اطمینان اقتصادی می توانید یک کسب و کار کوچک را با موفقیت راه اندازی کنید.
قبل از اینکه به دنبال تامین مالی باشید،از دوستان، دیگر صاحبان کسب و کار یا متخصصان بخواهید طرح کسب و کار شما را بررسی کنند.
استراتژی بازاریابی خود را با استفاده از بهینه سازی موتورهای جستجوSEO و رسانه های اجتماعی در نظر بگیرید و توسعه دهید تا مشتریان بالقوه را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.
برخی از کسب و کارها در زمان عدم اطمینان اقتصادی رشد می کنند. اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار را دارید، قبل از اینکه پول خود را سرمایه گذاری کنید، تحقیق انجام دهید.
رکود اقتصادی می تواند یک دوره بسیار چالش برانگیز هم برای افراد و هم برای مشاغل باشد. مردم شغل خود را از دست می دهند و مخارج خود را کاهش می دهند و ذخایر نقدی شروع به کاهش می کند. بازارهای اعتباری سخت تر می شوند و بانک ها شروع به افزایش محدودیت های وام دهی خود می کنند. و احتمالاً شما را به این فکر میاندازد که آیا راهاندازی یک شرکت جدید منطقی است یا نه و اگر فکر میکنید منطقی است، چگونه آن را انجام میدهید؟
بخشی از موفقیت شما به نوع کسب و کاری که قصد راه اندازی آن را دارید بستگی دارد، بنابراین ساختاری را انتخاب کنید که بتواند در مواقع سخت پیشرفت کند. قبل از اینکه برخی از مراحل را بررسی کنیم، باید قبل از راه اندازی کسب و کار خود، به یاد داشته باشید که می توانید در دوران پرتلاطم اقتصادی به موفقیت دست پیدا کنید - حتی در سطوح متوسط. در اینجا به چند دلیل اشاره میکنیم:
قبل از درخواست وام، از دوستان قابل اعتماد یا مشاوران حرفهای بخواهید که طرح کسب و کار شما را مرور کنند تا مطمئن شوید که هیچ چیز مهمی را نادیده نمیگیرید یا مفروضات نادرست انجام نمیدهید.
می توانید از منابع زیر سوال کنید:
علاوه بر تأمین منابع مالی برای شرکت جدید خود، اگر نتوانستید پیش بینی درآمد اولیه خود را برآورده کنید، یک طرح پشتیبان مالی برای کسب و کار و امور مالی شخصی خود ارائه دهید. ایده خوبی است که ذخایر نقدی خود را به اندازه کافی برای زندگی شش تا 12 ماه آینده ایجاد کنید. بنابراین می توانید به پرداخت مهم ترین هزینه های خود ادامه دهید: اجاره / رهن، حق بیمه، قبوض آب و برق و غذا. در نهایت، موجودی بانکی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای شروع سرمایه گذاری جدید خود آماده هستید.یعنی اول پس انداز بعد راه اندازی کسب و کار.
شروع یک کسب و کار جدید زمانی که اقتصاد در حال رکود است به خلاقیت و نبوغ نیاز دارد. بازاریابی برای پیشی گرفتن از رقبا در این دوران حیاتی است.
طرح کسب و کار خود را در نظر بگیرید و اجزای بازاریابی را مشخص کنید:
شما شانس بیشتری برای موفقیت با فکر کردن به موقعیتهای خاص دارید. پایگاه اصلی مشتری هدف خود را چند قسمت کنید و بخش های کوچک تری پیدا کنید تا بتوانید بازاریابی استراتژیک تری داشته باشید.
به عنوان مثال، اگر خدماتی از قبیل آرایشگاه و لباس را برای زنان ارائه میدهید، آیا میتوانید آن را به قسمت هایی تبدیل کنید تا زنانی را در محدوده سنی، نوع شغل یا موقعیت جغرافیایی خاص هدف قرار دهید؟
مراقب رقابت باشید. تحلیلهای رقابتی مداوم انجام دهید. مراقب کارهایی باشید که سایر ارائه دهندگان انجام می دهند و تکنیک های بازاریابی را که برای ایجاد کسب و کارشان استفاده می کنند مطالعه کنید.
آیا آنها محصول را تغییر می دهند؟
کاهش قیمت؟
استفاده از تاکتیک های تبلیغاتی خلاقانه؟
برای متمایز کردن خود و به دست آوردن سهم بازار، باید بدانید رقبایتان کجا هستند.
انتظارات و هزینههای خود را با شروع هزینه ی حداقل مدیریت کنید، سپس برنامهریزی کنید که وقتی کسبوکارتان شروع به کار کرد، آن را گسترش دهید. طرح کسب و کار خود را مرور کنید و در مورد آنچه برای شروع نیاز دارید تجدید نظر کنید.
برای مثال، آیا میتوانید در مکانی کوچکتر و ارزانتر باز کنید؟
یا میتوانید بجز دفتر فیزیکی، بصورت آنلاین انجام دهید ؟
پس از شناسایی بهترین و مقرون به صرفه ترین فضا برای کسب و کارتان، به نیازهای کارکنان خود فکر کنید. اگر کسبوکاری را در منطقهای با رکود اقتصادی افتتاح میکنید، می توانید استعدادهای عالی را نسبت به یک بازار مطلوب انتخاب کنید.
در مورد مزایای کارکنانی که می توانید استخدام کنید واقع بین باشید و به صورت رقابتی با بهترین قیمت ها آنها را به کار بگیرید.
ابتدا تقریباً، همه مشاغل کوچک باید از بازاریابی رسانه های اجتماعی در گوگل، اینستاگرام، لینکدین و سایر سایت های رسانه های اجتماعی برای دستیابی به مخاطبان گسترده در فضای مجازی استفاده کنند. علاوه بر این، یادگیری نحوه استفاده از بهینه سازی موتور جستجو (سئو) برای دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق گوگل ایده عاقلانه ای است. بازاریابی دیجیتال در رسانه های اجتماعی باعث ایجاد آگاهی در مورد برند شما می شود، فروش را افزایش می دهد و می تواند راهی مقرون به صرفه برای بازاریابی کسب و کار جدید شما باشد.
یک اقتصاد تیره و تار می تواند برخی از راه های عالی برای پس انداز پول را پنهان کند. ایده های خلاقانه برای کاهش هزینه های راه اندازی عبارتند از:
استفاده از وضعیت اقتصادی بهعنوان اهرم هنگام مذاکره درباره اجارهها، قراردادهای اجاره تجهیزات، و غیره.
خرید لوازم از کسبوکارهایی که در حال تعطیل شدن هستند یا نیاز به کاهش موجودی دارند، بهویژه برای اقلام با هزینه بزرگ مانند لوازم الکترونیکی، مبلمان اداری و غیره.
مبادله با دیگر صاحبان کسبوکار با جستجوی فرصتهای اتحاد تجاری و پیشنهاد جبران هزینهها با تجارت محصولات یا خدمات.
راهاندازی کسبوکار در شرایط اقتصادی سخت، مزایای منحصربهفردی دارد. اگر به وظایف خود آشنا باشید، استراتژیک فکر کنید و از هر فرصتی برای به حداقل رساندن هزینه ها و در عین حال به حداکثر رساندن ارزشی که برای مشتریان اضافه می کنید، استفاده کنید، می توانید پایه ای برای موفقیت طولانی مدت کسب و کار بسازید.