پس از مدت ها عرضه شدن سالانه سری بازی های Assassin's Creed، یوبیسافت بالاخره به حرف طرفداران گوش سپرد و قرار شده است دیگر شاهد عرضه سالانه این بازی نباشیم تا کیفیت بازی های آن افزایش یافته و اثر نهایی بتواند بین طرفداران و بازیکنان مقبولیت بیشتری داشته باشد. در حالی که سگانه باستانی ( Ancient Trilogy ) که شامل سه نسخه آخر این سری با نام های Origins، Odyssey و Valhalla به اتمام رسید، آخرین نسخه از این سگانه یا همان نسخه والهالا علیرغم داشتن ویژگی های جذاب و لحظات خاطره انگیز، به همگان ثابت کرد این سری به یک استراحت نیاز دارد و سازندگان باید به شکلی عمیق تر به اینکه ادامه بازی به چه شکل شود به آن فکر کنند. در حالی که شایعات عرضه یک نسخه واقعیت مجازی از این سری به گوش می رسد، اما به صورت رسمی اعلام شده است نسخه بعدی با پسوند Infinity قرار است یک بازی لایو سرویس باشد. بازی های لایو سرویس به عناوینی گفته می شود که در طول زمان محتویات بیشتری برای آن عرضه می شود و آپدیت های محتوایی فراوانی برایش منتشر خواهد شد؛ بهترین نمونه از این بازی ها Destiny 2 است که از زمان عرضه تاکنون همواره آپدیت می شود و توانسته است علاوه بر حفظ طرفدارانش، بازیکنان جدیدی نیز جذب خود کند. پس اینفینیتی احتمالا حتی بیشتر از نسخه Origins با استانداردهای معمول این سری تفاوت خواهد داشت و در حالی که احتمال رخ دادن بازی در بازه های زمانی مختلف زیاد است، اما بسیاری اعتقاد دارند این نسخه بهترین گزینه است تا فرقه قاتلین را به امپراطوری روم باستان منتقل کنند.
قبل از عرضه نسخه Odyssey، شایعات بسیاری وجود داشت که نسخه بعدی در امپراطوری روم باستان به وقوع خواهد پیوست و هرچند تاکنون چنین امری محقق نشده است، اما همچنان احتمال وقوع آن برای نسخه های بعدی کم نیست. اگر چنین امری واقعا رخ دهد، احتمال اینکه این امپراطوری در یک بازی آنلاین و مولتی پلیر به وقوع بپیوندد بیشتر از نسخه های تک نفره و داستانی است. ابتدا چون وسعت این امپراطوری بزرگ بوده است، یک نقشه جهانی در آن می تواند به بازیکنان اجازه دهد از صحراهای شمال آفریقا تا محیط های طبیعی بریتانیا به گشت و گذار بپردازند و چنین محیط بزرگی برای یک بازی آنلاین و لایو سرویس یک نقطه قوت است، علاوه بر آنکه می تواند باعث خوشحالی طرفداران سری و بازی های MMO شود.
همچنین در بین امپراطوری های باستانی، روم شاهد نقطه های جذابیت زیادی نسبت به باقی آنهاست و حتی از این جذابیت ها در شهرهای دیگر امپراطوری هم وجود داشته است. با اینکه بازیکنان توانستند توسط اتزیو، کاراکتر محبوب نسخه دوم و دو نسخه فرعی دیگر سری AC برخی از این نقاط را کشف کنند، اما خیلی از نقاط هم به خاطر ضعیف تر بودن تکنولوژی در نسل هفتم نتوانستند به بازی نهایی راهی پیدا کنند و حالا یوبیسافت می تواند در نسل نهم این نقاط جذاب را به بهترین شکل طراحی کند.
علاوه بر موارد گفته شده در بخش بالایی، داستان های زیادی در این بازه زمانی وجود دارد که می تواند به فرقه قاتلین مربوط شود و یوبیسافت می تواند این داستان ها را به خوبی روایت کند. مثلا مشهورترین مورد آن قتل امپراطور کالیگولا ( Caligula ) بی رحم ترین امپراطور روم باستان است که فرقه قاتلین فردی به نام "فرد مخفی لئونیوس" ( Hidden One Leonius ) را فرستادند تا امپراطوری او را به اتمام رساند که موفق هم شدند. همچنین این فرقه علاوه بر روم در دیگر نقاط جهان هم دفترها و مراکزی داشته است که نشان می دهد آنها تاثیری بزرگ تر داشته اند. این قاتلین در زمان سقوط امپراطوری روم هم حضور داشه اند که در نهایت برای نجات جان خود از شمال و بریتانیا فرار کردند. در نهایت بازه زمانی داستان Bayek در نسخه Origins و بازه زمان امپراطوری روم با هم تداخل دارد و این یعنی می توان شاهد اتفاقات مشترکی بین این دو بود.
به هر صورت هر نقطه مکانی که یوبیسافت تصمیم به ساختش بگیرد، نسخه Infinity در عینی که المان های مشترکی با دیگر عناوین سری دارد تمایزهای مهمی هم خواهد داشت. چنین امری می تواند برای سنت گرایان و طرفداران ریشه های سری امری ناپسند باشد، اما اگر در کنار تمایزها از المان های کهنه سری استفاده مناسبی صورت پذیرد و بازی همان حس Assassin's Creed را داشته باشد می تواند در کنار جذب طرفداران جدید و یک شروع تازه برای سری، طرفداران قدیمی سری که از آن دلسرد شده اند را هم به خود جذب کند.