بهترین اپلیکیشن ها برای فعال نگه داشتن مغز شما

2022-01-29T08:06:00Z موضوع بازی تفریح سرگرمی زمان مطالعه 6 دقیقهدرجه کیفی A

بهترین اپلیکیشن ها برای فعال نگه داشتن مغز شما

فعال نگه داشتن ذهن می تواند به شما کمک کند تا با آن کنار بیایید. فعال ماندن از نظر ذهنی همچنین می تواند خطر زوال شناختی را با افزایش سن کاهش دهد. وقتی صحبت از سلامت روان شما می شود، مشغول نگه داشتن مغزتان بیش از هر زمان دیگری مهم شده است. دکتر دیویانسو پاتل، متخصص روانپزشکی در TeleMed2U می‌گوید: «مشغول بودن به ما کمک می‌کند روی اینجا و اکنون تمرکز کنیم و ما را از نگرانی‌هایمان دور می‌کند.

آیا می خواهید برای مشغول نگه داشتن مغز خود قدم هایی بردارید؟

چرا مهم است که مغز خود را درگیر کنید؟

اپلیکیشن‌ها، که ممکن است از حل پازل تا یادگیری زبان‌های جدید را شامل شود، می‌توانند تفاوت بزرگی در زندگی روزمره شما ایجاد کنند. برخی مطالعات نشان می‌دهند که تمرین یادگیری یک زبان جدید به انعطاف‌پذیری شناختی کمک می‌کند و توانایی مغز را برای جذب اطلاعات جدید بهبود می‌بخشد.همچنین بازی منظم پازل و تکمیل جدول کلمات متقاطع یا بازی‌های مبتنی بر کلمه در واقع عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد. آزمایش دیگری در سال 2013 نشان داد که انجام یک بازی آموزشی مغز به بهبود عملکرد شناختی و حافظه در گروهی از بزرگسالان جوان کمک می کند. مدیتیشن حواس‌آمیز - حداقل 10 دقیقه در روز - می‌تواند ذهن را آرام کند و از طریق تأثیرات مثبت بر فشار خون و سطوح کورتیزول (هورمون استرس) از سلامت بدن حمایت کند. بنابراین، یافتن راه‌هایی برای درگیر شدن مجدد و استفاده از مغز، مانند یادگیری یک زبان جدید، ممکن است به مقابله با کم کاری مغزی همه‌گیر کمک کند. برای اینکه بدانید کدام اپلیکیشن ها می توانند به مغز شما در مشغول ماندن کمک کنند، ادامه مطلب را بخوانید.

Lumosity

Lumosity(دانلود) ادعا می کند که با تمرینات روزانه خود برای تمرین مغز به کاربران کمک می کند "حافظه را بهبود بخشند، تمرکز را افزایش دهند و احساس واضح تر کنند". این برنامه برای هر فردی در هر سنی یا سطح توانایی مناسب است و حتی با نقاط قوت و ضعف شما سازگار است.

یکی از استفاده کنندگان این برنامه ادعا کرد که "در 2 هفته به نتایج مثبتی دست یافته اند"، در حالی که دیگری فاش کرد که این برنامه به تمرکز، سرعت پردازش، محاسبات ریاضی، حافظه، چابکی ذهنی و انعطاف پذیری آنها کمک کرده است.

Duolingo

Duolingo (دانلود)می تواند یک برنامه عالی برای هر کسی باشد که می خواهد زبان دیگری یاد بگیرد. این برنامه درس‌های «بیش‌اندازه» را به بیش از 35 زبان ارائه می‌دهد که شامل بازی‌های کوچک و جامعه بیش از 300 میلیون کاربر است. داوران پیشنهاد می کنند که Duolingo راه خوبی برای شروع یادگیری یک زبان جدید یا تجدید دانش شما است. یکی از کاربران نوشت: "Duolingo شما را مسلط نمی کند، اما این یک مکان عالی برای شروع و ابزار تمرین زبانی است که می توانید در اولین برخورد با یک زبان جدید داشته باشید."

calm

calm(دانلود) ممکن است به کاهش اضطراب و بهبود کیفیت خواب و تمرکز از طریق تمرینات ذهنی، مدیتیشن، موسیقی و داستان های خواب کمک کند. این برنامه دارای تعدادی از صداهای معروف، از جمله متیو مک کانهی، کیت وینسلت، و ادریس البا است تا به شما در آرامش کمک کند. نظرات کاربران کاهش اضطراب، خواب بهتر، مدیتیشن های هدایت شده و مراقبت از خود را به عنوان دلایلی که آنها از Calm لذت می برند فهرست می کنند. یکی از کاربران گفت: "این دیدگاه و وضعیت ذهنی من را به گونه ای تغییر داده است که برای هر جنبه ای از زندگی روزمره و رفاه من مفید بوده است."

PsychologyCompass

PsychologyCompass(دانلود) خود را "یک مربی شناخت در جیب شما" می نامد که می تواند به شما در غلبه بر اضطراب، بهبود رهبری و تقویت حافظه و یادگیری کمک کند. دکتر الیزابت گیلبرت، رئیس تحقیقات PsychologyCompass، می‌گوید این اپلیکیشن «برای تقویت مهارت‌های شناختی با درس‌های کوتاه هفتگی طراحی شده است که با تمرین به عادت‌های مفید و خودکار تبدیل می‌شوند». یکی از کاربران در مورد این برنامه گفت: "برای دیدن بهبود توانایی های شناختی ذهنی شما با تمرین های ساده بسیار مفید است." دیگری آن را "استفاده و ناوبری آسان" نامید.

Headspace

Headspace (دانلود)"صدها مدیتیشن هدایت شده را در مورد همه چیز از استرس گرفته تا تمرکز و روابط" ارائه می دهد. همچنین موسیقی و مناظر صوتی را برای کمک به خواب، مراقبه های کوتاه هدایت شده و دوره های طولانی تر ارائه می دهد. بررسی‌های کاربران ادعا می‌کنند که این برنامه به تمرکز، خواب و افزایش بهره‌وری کمک می‌کند. یکی از کاربران این برنامه را «تغییرکننده زندگی» نامید، در حالی که کاربر دیگری فاش کرد که به «مسائل خشم» آنها کمک کرده است.

Ten Percent Happier

Ten Percent Happier(دانلود) درس های مراقبه و محتوای جدید را به صورت هفتگی ارائه می دهد. مراقبه ها، داستان ها و الهام بخشی از موضوعات مختلف، از والدین گرفته تا اضطراب و خواب را پوشش می دهند. بررسی‌های کاربران نشان می‌دهد که ده درصد شادتر راهی عالی برای کاهش استرس، کار بر روی اضطراب و یادگیری نحوه مدیتیشن به روشی آسان است. یکی از داوران نوشت: «از اینکه شما با نام، صدا و سبک معلمان آشنا می‌شوید قدردانی می‌کنم» و دیگری گفت: «روزهای آنها هرگز به این خوبی و آرام شروع نشده است.»

TED

TED(دانلود) دارای بیش از 3000 گفتگوی رایگان به بیش از 20 زبان در برنامه خود است، به این معنی که کاربران می توانند موضوعات بی شماری را از سراسر جهان کشف کنند. ویژگی «Inspire Me» محتوای جدیدی را پیشنهاد می‌کند و یادگیری از متفکران کلاس جهانی را حتی در قرنطینه ممکن می‌سازد. یکی از کاربران آن را "راهی عالی برای آموزش خود در صورت از دست دادن تمرکز هنگام مطالعه" نامید، در حالی که کاربر دیگری پیشنهاد کرد "برای مسیرهای طولانی ضروری است و چشم اندازهای متفاوتی را باز می کند."

Forest

Forest(دانلود) یک برنامه بهره وری یا یک بازی تلفنی با هدف است: کاربران جنگل های مجازی خود را ایجاد می کنند و به معنای واقعی کلمه رشد عادات سالم خود را تماشا می کنند. بررسی‌های کاربران نشان می‌دهد افرادی که از بازی‌های تزئینی لذت می‌برند، از استفاده از Forest برای تعیین اهداف و برنامه‌های جدید برای خود لذت می‌برند، که می‌تواند به ویژه در طول همه‌گیری کرونا، زمانی که زندگی عادی روزمره مردم با اختلال مواجه می‌شود، مفید باشد. یک بررسی به نام Forest "خیلی یادآور زیبایی است که همه چیز بزرگ با چندین قدم کوچک اتفاق می افتد."

Words With Friends

Words With Friends(دانلود) می تواند به شما کمک کند در حین بازی و ارتباط با دوستان و غریبه ها دایره لغات خود را بسازید. مانند Scrabble، Words With Friends بازیکنان را به چالش می کشد تا کلماتی را از مجموعه حروف تصادفی ایجاد کنند. بازبین‌ها خاطرنشان می‌کنند که استفاده از Words With Friends به مغز آنها کمک کرده است که احساس هوشمند تر کنند و حتی دایره لغات خود را گسترش دهند، اما برخی از داوران هشدار می‌دهند که گاهی اوقات از ویژگی چت سوء استفاده می‌شود. یکی از کاربران می گوید که آنها "دوستان جدیدی پیدا کرده اند و از طریق بازی ها به دوستان قدیمی نزدیک تر شده اند. این دانش من را در مورد کلمات گسترده تر کرده است و ساعت ها چالش ذهنی و لذت روزانه را برای من فراهم کرده است."

آموزش شناختی شامل درگیر شدن در فعالیت های ذهنی منظم، مانند پازل است که برای کمک به حفظ یا افزایش عملکرد مغز یک فرد طراحی شده است.بنابراین این برنامه های مخصوص موبایل تاثیر زیادی در بهبودی عملکرد مغز و یادگیری شناختی دارد.

مطالب مشابه

بازی‌های رایگانی که همین الان می‌توانید روی مرورگر خود اجرا کنید
بازی‌های رایگانی که همین الان می‌توانید روی مرورگر خود اجرا کنید
Alternate Text Immortal
موضوع بازی تفریح سرگرمی|زمان مطالعه 3 دقیقه
بازی سازان ایرانی و بازی‌هایشان
بازی سازان ایرانی و بازی‌هایشان
Alternate Text Tavana
موضوع بازی تفریح سرگرمی|زمان مطالعه 5 دقیقه
بهترین بازی های ماجراجویی اندروید در سال 2023
بهترین بازی های ماجراجویی اندروید در سال 2023
Alternate Text Nazila77
موضوع بازی تفریح سرگرمی|زمان مطالعه 5 دقیقه
مهم ترین بازی های ویدئویی که در اردیبهشت 1401 منتشر خواهند شد
مهم ترین بازی های ویدئویی که در اردیبهشت 1401 منتشر خواهند شد
Alternate Text Mamdosein
موضوع بازی تفریح سرگرمی|زمان مطالعه 5 دقیقه