در اینجا ما ترکیبی از بازیهای مبارزهای دو بعدی و سه بعدی را داریم، از مسابقات فوقرقابتی 1v1 تا نزاعهای تیمی دیوانهکننده. ما حتی بازیهایی داریم که بسیاری از شخصیتهای محبوب را در زیر یک سقف گرد هم میآورند تا درگیریهای زیادی داشته باشند.
King of Fighters XV بهترین بازی KoF در مدت زمان زیادی است. King of Fighters از زمان بازی اصلی در سال 1994 با مکانیک های مختلف و کاملاً متفاوتی آزمایش کرده است و همین امر در جدیدترین قسمت از سری طولانی مدت مبارزه 3v3 صادق است.
KoF XV گزینه دفاعی Shatter Strike را معرفی می کند که با هر حمله ای به قیمت گیج کننده قدرت مقابله می کند. علاوه بر این، مکانیک های بازگشت از بازی های قبلی بهینه سازی شده اند تا برای بازیکنان جدیدتر قابل استفاده تر شوند. به عنوان مثال، Max Mode اکنون دو نسخه دارد: یکی برای افزایش حمله جنگنده و قدرت شکست گارد و دیگری که فوراً هر حمله ای را که وارد یک ترکیب جدید می شوید که در غیر این صورت امکان پذیر نبود، لغو می کند.
پیشنهادات آنلاین آن چشمگیر است، با گزینه های متعدد برای بازی در برابر دیگران، از جمله حالت آموزش آنلاین که در آن می توانید با بازیکنان دیگر ارتباط برقرار کنید تا از آنها یاد بگیرید. بهبود نتکد، بهویژه با نسخه رایانه شخصی، به این معنی است که مبارزه با سایر بازیکنان آنلاین تا حد امکان نزدیک به یک آرکید است. کمی مهارت میراثی در آن وجود دارد، بنابراین کهنه سربازان KoF احتمالاً همه افراد تازه وارد را زیر پا می گذارند، اما این چیزی است که همیشه می توانید با تمرین روی آن کار کنید. مبارزان جدید در طول سال 2023 ظاهر خواهند شد، بنابراین دیدن اینکه چگونه متا را تغییر می دهند هیجان انگیز خواهد بود.
Arc Systemworks ممکن است برای Dragonball FighterZ یا تعداد بیشماری از مبارزان سبک انیمه شناخته شده باشد، اما بازی پرچمدار همیشه Guilty Gear بوده است. نسل Xrd مدلهای سهبعدی فوقالعادهای را در یک هواپیمای دو بعدی به ما معرفی کرد. Guilty Gear Strive با مبارزات، ارائه، و موسیقی صحنه کاملاً صداگذاری شده برای هر شخصیت اصلاح شده است - برخی از آنها به خودی خود آهنگ های واقعاً مناسبی هستند، اما همه به خوبی به عنوان موسیقی صحنه عمل می کنند.
این دارای دو آموزش قوی و حالت آموزشی است، یک حالت آرکید که با یک رویارویی رئیس دو نفره با یک هوش مصنوعی دوستانه (یا یک نبرد یک به یک رئیس فوق العاده سخت اگر به اندازه کافی خوب هستید) به پایان می رسد. حالت داستانی که یک پیشنهاد مناسب برای طرفداران سری است. با این حال، متأسفانه، این فقط یک فیلم بدون گیم پلی واقعی است. علاوه بر این، در حال حاضر شخصیتهای جدیدی در بازی ظاهر میشوند و به بازیکنان سبکهای مبارزه بیشتری را میدهند تا بر آن مسلط شوند.
درحالیکه Midway مدتهاست که از بین رفته است، سازندگان اصلی، که اکنون تحت نام تجاری NetherRealm هستند، هنوز هم تا به امروز استاندارد بالایی را برای مبارزههای تلخ در سری طولانیمدت مورتال کمبت تعیین کردهاند. با یک پوزخند شیطانی، خوشحالیم که بگوییم مورتال کامبت 11 این انتظارات را سخت تر از اسکورپیون که در حال پیلدراینگ ساب زیرو است با یکی از تعداد بی شماری مرگبار مورتال کامبت 11 شکست می دهد.
نبرد لحظه به لحظه سخت اما روشمند است - به این معنی که جنگیدن در نظر گرفته شده و ضربه زدن شیرین است. پرتاب پرتابه به دشمنان به نام منطقه بندی مثل همیشه رایج است. با این حال، این باعث میشود لحظاتی را که از نزدیک و شخصی میبینید، بهتر بچشید.
Dragon Ball FighterZ ممکن است اولین بازی Dragon Ball خوب نباشد، اما بدون شک اولین بازی واقعا عالی است. Arc System Works از تجربه خود در برخی از پیچیدهترین بازیهای جنگی بازار استفاده کرده است تا عنوانی مجلل بسازد که عمق بهترین مبارزان را در عین دسترسی به آن حفظ کند. و استودیو این کار را با یکی از محبوبترین سریالهای انیمه انجام داد، که عشق و مراقبت زیادی را به هر شخصیت در فهرست Dragon Ball FighterZ نشان داد.
برای طرفداران Dragon Ball، این بازی انیمه یک ادای احترام به این سری است، از زیبایی شناسی انیمه تا صحنه های مقدماتی و پایانی مخصوص مسابقه - برای مثال، ژست مرگ امضای Yamcha کاملاً عالی است. اما این همه مراقبت و مهارت آشکار است حتی اگر گوکو خود را از Super Saiyan God و Super Saiyan Goku نشناسید.
اگر فهرست پایه کافی نباشد، تعداد زیادی شخصیت DLC وجود دارد، از جمله شرورهای فیلم مانند Cooler و Broly و موارد جدیدتر Dragon Ball Super.
ترکیبهای ساده و جهانی به شما امکان میدهند تا حملات اولیه مؤثری را در تمام شخصیتهای فهرست انجام دهید. علاوه بر این، این سیستم به اندازه کافی منعطف است که به شما امکان می دهد به سرعت در برچسب ها و موارد ویژه برای حملات خود شروع به کار کنید - به این معنی که در کمترین زمان با Kamehamehas دشمنان را از میان کوه ها می رانید. یک پچ اخیر بازی را تا حدودی نامتعادل می کند، اما آن را سرگرم کننده تر نیز می کند. این چیزی است که اهمیت دارد.
Street Fighter V پرتاب کاملی نداشت اما اصول اولیه با سیستم مبارزات هسته ای سرگرم کننده اش از ابتدا وجود داشت، اما کمبود محتوا و شخصیت ها به این معنی بود که بازی ناقصی به نظر می رسید. اما در حالی که رسیدن به آنجا خیلی طول کشید، نسخه Arcade 2018 باعث شد که بازی در نهایت به پتانسیل کامل خود دست یابد و نسخه Championship میراث بازی را در آینده مستحکم کرد.
با این حال، این هنوز Street Fighter است و Street Fighter هنوز استانداردی است که همه بازیهای مبارزهای دیگر با آن سنجیده میشوند. بنابراین، اگر میخواهید گلولههای آتشین، ترکیببندیها و ویژگیهای خاص را درک کنید - هرگز به دادههای فریم اهمیتی نمیدهید - با Street Fighter شروع میکنید و V سنتهایی را که از زمان بازی World Warrior در تمام آن سالها پیش ساختهایم ادامه میدهد.
Street Fighter V در رایانه شخصی همچنین دارای قابلیت cross-play با پلی استیشن 4 است، به این معنی که میتوانید با همه افرادی که آنلاین بازی میکنند رقابت کنید. این یک مزیت بزرگ نسبت به بسیاری از مبارزان در این لیست است، زیرا اکثر بازیکنان تمایل به رقابت روی کنسول ها دارند.
جامعه بازیهای مبارزهای زمانی که یک ورودی جدید در یک سری قدیمی منتشر میشود، به حرکت خود ادامه میدهد، مهم نیست که این انتقال چقدر سخت باشد. با این حال، این اتفاق در مورد Marvel vs Capcom رخ نداد. تا حدی به این دلیل است که آخرین عنوان، Infinite، بسیار ضعیف مورد استقبال قرار گرفت – اما بیشتر به این واقعیت مربوط می شود که Ultimate Marvel در مقابل Capcom 3 بسیار خوب است.
بازی Ultimate Marvel vs. Capcom 3 دارای یک سیستم مبارزه با تگ تیم پیچیده و شگفت انگیز است که به اندازه هر بازی دیگری در انجمن بازی های مبارزه ای، عمیق و متنوع است.
نبردهای 3v3 آن، سرشار از تگها و حرکات کمکی، میتوانند با ترکیبهای مخرب آنقدر وحشی شوند که دنبال کردن اکشنها دشوار است – اما این همان چیزی است که به UMVC3 جذابیت میدهد. این ناهنجار از ترکیبها و ویژگیهای خاص، بالهای غنی است که به گونهای به تسلط پاداش میدهد که تعداد کمی از بازیهای دیگر با آن برابری میکنند.