وردپرس چیست؟

2022-02-14T09:13:00Z موضوع علم دانش تکنولوژی زمان مطالعه 5 دقیقهدرجه کیفی A

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS است. با ترکیب برخی از فایل‌های اصلی، پایگاه داده، فایل‌هایی که اضافه یا نصب می‌کنید، و یک داشبورد کار می‌کند تا به شما امکان می‌دهد کل سایت را مدیریت کنید.

در این مطلب، به شما نشان خواهیم داد که وردپرس چگونه کار می کند و برای وب سایت جدید وردپرس شما چه معنایی دارد.

اجزای وردپرس


وردپرس از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • WordPress Core: فایل های اصلی که نصب وردپرس را تشکیل می دهند. قبل از اینکه بتوانید هر کار دیگری انجام دهید باید اینها را نصب کنید، زیرا باعث کارکرد وردپرس می شوند.
  • پایگاه داده: اینجا جایی است که تمام محتوا و تنظیمات شما ذخیره می شود. باز هم، وردپرس نمی تواند بدون پایگاه داده کار کند. اگر وردپرس را به صورت دستی نصب کنید، باید یک پایگاه داده نیز ایجاد کنید. اما اگر از یک نصب کننده خودکار استفاده می کنید، این کار را برای شما انجام می دهد.
  • فایل های اضافی: در بالای فایل های اصلی وردپرس، می توانید فایل های اضافی را برای تم ها، افزونه ها و آپلودها نصب کنید. اینها باعث می شود سایت شما بهتر اجرا شود و همچنین آن را برای شما منحصر به فرد می کند.
  • صفحه‌های مدیریت: صفحه‌های مدیریت یا داشبورد، امکان تعامل با نصب وردپرس را برای شما فراهم می‌کنند. این بدان معناست که شما می توانید سایت خود را بدون نیاز به نوشتن کد مدیریت کنید.

هسته وردپرس


پایه ای که سایت وردپرس شما بر روی آن ساخته شده است مجموعه ای از فایل ها است که هسته وردپرس را تشکیل می دهند. هنگامی که وردپرس را نصب می کنید، کاری که انجام می دهید اضافه کردن مجموعه ای از فایل ها به وب سایت خود است. این فایل ها حاوی کدی هستند که خود وردپرس را اجرا می کند.

شما می توانید وردپرس را به یکی از دو روش نصب کنید:

  1. با استفاده از نصب کننده خودکار ارائه شده توسط شرکت میزبان . این ساده ترین راه است.
  2. دانلود فایل ها از WordPress.org و آپلود آنها در سایت . این مطمئن ترین روش است.


میزبانی وردپرس با SiteGround


Envato Tuts+ با SiteGround، ارائه دهنده قابل اعتماد میزبانی وردپرس، شریک شده است. آنها شامل یک نصب کننده خودکار برای آسان کردن شروع کار هستند، در حالی که به شما امکان کنترل کامل بر سایت خود را می دهند. به لطف همکاری Envato با SiteGround، می توانید تا 70٪ تخفیف میزبانی مدیریت شده وردپرس را دریافت کنید.

لازم نیست نگران این فایل ها یا محتوای آنها باشید. و هرگز نباید هیچ یک از آنها را ویرایش یا حذف کنید. اگر این کار را انجام دهید، ممکن است وب سایت شما خراب شود. حتی اگر خراب نشود، هر تغییری که ایجاد کنید دفعه بعد که وردپرس را به روز می کنید از بین می رود. به همین دلیل است که به جای ویرایش فایل های اصلی، از افزونه ها برای ایجاد تغییرات در سایت وردپرسی استفاده می کنید.

پایگاه داده


علاوه بر هسته وردپرس، سایت شما به یک پایگاه داده برای کار کردن نیاز دارد.جایی است که تمام محتوا و تنظیمات شما ذخیره می شود. پایگاه داده وردپرس از 12 جدول تشکیل شده است. موارد جداگانه ای برای مواردی مانند پست ها، طبقه بندی ها، ابرداده ها و تنظیمات وجود دارد.

علاوه بر فایل هایی که هسته وردپرس را تشکیل می دهند، فایل های اضافی را به سایت خود اضافه خواهید کرد. درست مانند هر چیز دیگری، احتمالاً این فایل ها را به صورت دستی اضافه نخواهید کرد. شما نیازی به آپلود آنها در ارائه دهنده هاست خود یا هر چیز دیگری ندارید. در عوض، از داشبورد وردپرس برای نصب فایل ها و آپلود آنها از رایانه خود استفاده کنید.

فایل های اضافی مورد استفاده وردپرس عبارتند از:

  • فایل های تم
  • فایل های افزونه
  • آپلودها


همه این فایل‌ها را در پوشه wp-content در نصب وردپرس خود خواهید یافت (اگرچه برای کار با آنها نیازی به دسترسی به آن ندارید؛ می‌توانید همه این کارها را از طریق صفحه‌های مدیریت انجام دهید).

فایل های تم

اینها فایل هایی هستند که باعث می شوند تم شما کار کند. موضوع شما نحوه ظاهر سایت و نحوه نمایش محتوا را تعیین می کند. هر سایت معمولاً فقط یک موضوع را اجرا می کند و شامل فایل های قالبی می شود که وردپرس از آنها برای برداشتن محتوا از پایگاه داده و خروجی آن در صفحه استفاده می کند. طرح زمینه شما همچنین شامل یک شیوه نامه است که نحوه ظاهر سایت را دیکته می کند.

مهم است که برای انتخاب موضوع مناسب برای سایت خود وقت بگذارید، زیرا این امر دقیقاً نحوه ظاهر سایت شما برای بازدیدکنندگان و نحوه نشان دادن مارک های شما را تعیین می کند. متوجه خواهید شد که می توانید بسیاری از تم ها را با استفاده از Customizer سفارشی کنید.

فایل های پلاگین

اگر می خواهید تغییرات یا اضافاتی در عملکرد سایت خود ایجاد کنید، یک افزونه نصب می کنید.پلاگین ها قابلیت های اضافی را اضافه می کنند. می تواند به معنای هر چیزی باشد، از یک پیام ساده در فوتر گرفته تا یک افزونه سئو (در مورد سئو بیشتر بخوانید ) یا عملکرد کامل.

پلاگین های خاصی وجود دارد که نصب آنها برای هر مدیر سایت ایده خوبی است. اینها شامل پلاگین های پشتیبان، پلاگین های امنیتی، پلاگین های عملکرد و افزونه های سئو می شود. همه اینها باعث می شود سایت شما روان تر اجرا شود یا موثرتر باشد. طیف گسترده ای از افزونه های رایگان برای همه این عملکردها وجود دارد که می توانید در فهرست پلاگین وردپرس بیابید.

پلاگین های اساسی وردپرس

آپلود فایل ها

آپلودها شامل هر رسانه ای است که به سایت خود اضافه می کنید.بنابراین اگر تصویری را در یک پست آپلود کنید، در پوشه آپلودها ذخیره می شود. درست مانند تم ها و افزونه های شما، این مورد نیز در پوشه wp-content یافت می شود. آپلودها می‌توانند شامل انواع دیگری از رسانه‌ها، از جمله فایل‌های PDF، ویدیو، و هر چیز دیگری که می‌خواهید آپلود کنید، باشد.برخی از افزونه‌ها نیز فایل‌ها را به فهرست آپلودها، در پوشه خودشان اضافه می‌کنند.

صفحه های مدیریت وردپرس


صفحه‌های مدیریت وردپرس (یا داشبورد) همه را با هم جمع می‌کند.به جای دسترسی مستقیم به پایگاه داده یا فایل هایی که برای کارکرد سایت شما استفاده می شوند، از صفحه های مدیریت وردپرس برای مدیریت سایت خود استفاده خواهید کرد.

وردپرس کاملا متفاوت از وب سایت های استاتیک یا سازندگان وب سایت کار می کند. یک سیستم مدیریت محتوا است که از ترکیبی از برخی فایل‌های اصلی، پایگاه داده و برخی فایل‌های اضافی که برای تم، افزونه‌ها و آپلودها اضافه می‌کنید، استفاده می‌کند. و صفحه‌های مدیریت وردپرس این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بدون نیاز به نوشتن کد یا کاوش فایل‌ها روی سرور خود به همه این موارد دسترسی داشته باشید. در مورد (پرکاربرد ترین و آسان ترین نرم افزار های توسعه وب + وردپرس) بیشتر بخوانید.

مطالب مشابه

بررسی گلکسی S21 FE سامسونگ
بررسی گلکسی S21 FE سامسونگ
Alternate Text yasharteki
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 3 دقیقه
نرم افزار های پرکاربرد توسعه وب
نرم افزار های پرکاربرد توسعه وب
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 7 دقیقه
بررسی تلویزیون 4K سونی X90J
بررسی تلویزیون 4K سونی X90J
Alternate Text yasharteki
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 3 دقیقه
بررسی ماوس گیمینگ Logitech MX 518
بررسی ماوس گیمینگ Logitech MX 518
Alternate Text yasharteki
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 3 دقیقه