پنج میانبر به درد بخور برای گوشی شما که بهتر است آنها را بلد باشید

2022-03-15T10:09:00Z موضوع علم دانش تکنولوژی زمان مطالعه 4 دقیقهدرجه کیفی A

پنج میانبر به درد بخور برای گوشی شما که بهتر است آنها را بلد باشید

تقریبا همه ها حداقل یکبار با این جمله روبرو شده ایم که تکنولوژی قرار است زندگی ما انسان ها را آسان تر کند، پس طبیعی است که برای آسان کردن دسترسی به موبایل ها و رایانه ها شاهد میانبرها باشیم، چون یک روند را چند پله آسان تر می کنند. مثلا فرض کنید در حال عبور از خیابان هستید که هواپیمایی بالا سر شما رد می شود و کنجکاو می شوید بدانید به کجا می رود. دبی؟ ترکیه؟ یا مالزی؟ کافی است از سیری ( دستیار صوتی دستگاه های اپل ) بپرسید "کدام پرواز ها در حال رد شدن از بالا سر من هستند؟" ( به انگلیسی What flights are overhead? ) و سیری تمام مشخصاتش را به شما می گوید، اعم از مقصد، شماره پرواز، شرکت هواپیمایی و حتی ارتفاع آن! یا وقتی در حال کار در ویندوز هستید و چند پنجره به صورت همزمان باز هستند و می خواهید همه آنها را کوچک ( مینیمایز ) کنید کافی است روی بار بالای صفحه کلیک کنید، آن را به پایین بیاورید و چند باری آن را بلزانید تا همه صفحه ها کوچک شوند! و دوباره آن را بلزانید تا همگی به حالت اولیه برگردند! اما در این مطلب قصد داریم پنج میانبر صوتی به درد بخور برای گوشی های اندروید و آیفون را معرفی کنیم، هرچند فراموش نکنید این میانبرها باید به زبان انگلیسی گفته شوند و به اینترنت متصل باشید تا توسط نرم افزار های مربوطه اجرا شوند.

1. چراغ قوه را روشن کن ( Turn on the flashlight ):

فرض کنید در راهروی تاریکی قرار دارید و یا اتاق شما تاریک است و نمی دانید گوشی شما کجاست، کافی است این میانبر را گفته و به راحتی سیری یا دستیار صوتی گوگل ( Google Assistant ) چراغ قوه شما را روشن کنند و از تاریکی رهایی یابید! اگر یک طرفدار سری هری پاتر هستید، می توانید بگویید لوموس ( Lumos ) تا این چراغ قوه روشن شود! و برای خاموش کردن چراغ قوه کافیست بگویید ناکس ( Nox ).

2. به تقویمم اضافه کن ( Add to my calendar ):

ممکن است وقتی در حال صحبت با شخص دیگری هستید یک قراری بگذارید اما پس از آن گرم گفتگو شوید و به کل این قرار را فراموش کنید و خودتان را خجالت زده کنید! بجای اینکه یک یا دو دقیقه طول دهید تا به صورت دستی این قرار را اضافه کنید، کافی است میانبر بالا را گفته، اینکه برنامه شما چیست و کجا می روید را اعلام کرده و در نهایت تاریخ و زمان آن را هم مشخص کنید تا سیری یا دستیار گوگل آن را به شما یادآوری کنند. مثلا بگویید " هی سیری، یک قرار جشن تولد در روز 10 فروردین در ساعت 10 صبح در پارک گفتگو به تقویمم اضافه کن". اگر چند تقویم دارید باید دقیقا آن تقویمی که می خواهید را هم بگویید وگرنه به تقویم پیش فرض اضافه می شود. همچنین اگر دستگاه اپل دارید سیری به صورت اتوماتیک به تقویم اپل متصل می شود و کار شما راحت تر است.

3. یک تایمر بگذار ( Set a timer ):

فرض کنید می خواهید سی دقیقه دیگر یک قرص بخورید، اما به یکباره از جای دیگری شما را صدا می کنند و می ترسید زمان این قرص را فراموش کنید. کافی است این میانبر صوتی را گفته و یک زمان هم برای آن تعیین کنید تا دستیار صوتی شما بعدا آن را به شما یادآوری کند. مثلا بگویید "یک تایمر برای سی دقیقه دیگر بگذار" و به همین راحتی زمان برای شما یادآوری می شود. اگر می خواهید توضیحات اضافه ای هم بگذارید، مثلا می توانید بگویید "یک تایمر برای سی دقیقه دیگر با لیبل قرص بگذار" تا در کنار تایمر کلمه قرص هم به شما یادآوری شود.

4. گوشی مرا بیصدا کن ( Silence my phone ):

فرض کنید در یک قرار کاری هستید و رئیس شما در حال صحبت در مورد موضوعی حیاتی برای یک پروژه است. طبیعتا دوست ندارید به یکباره گوشی شما زنگ بخورد و نظم این جلسه را بر هم بزنید. به جای اینکه دکمه فیزیکی صدا را فشار دهید، می توانید به سادگی میانبر بالا را اجرا کرده و بگویید "سیری، گوشی مرا بیصدا کن". بدین شکل به صورتی سریع گوشی شما بیصدا شده و به خواسته خود می رسید.

5. با تو نبودم ( That wasn’t for you ):

اگر تجربه کار با دستیار های صوتی را داشته باشید، حتما شما هم با این مورد روبرو شده اید که به یکباره بدون اینکه آن را صدا کنید سیری یا دستیار گوگل شروع به کار می کنند و خوب این قضیه واقعا اعصاب خرد کن است! اگر کلمه ای شبیه به سیری یا هی گوگل بگویید، این نرم افزارها شروع به کار می کنند. اما خوشبختانه این نرم افزارها موقع اجرا ابتدا صدای زنگی دارند تا متوجه شوید شروع به کار کرده اند. اگر با آنها کار نداشته اید و اشتباهی رخ داده، میانبر بالا را بگویید تا هم نرم افزار بسته شده و هم از سابقه مکالمات شما حذف شود.

مطالب مشابه

چگونگی ارسال عکس با کیفیت بالا در واتساپ
چگونگی ارسال عکس با کیفیت بالا در واتساپ
Alternate Text Mamdosein
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 3 دقیقه
اگر به ویندوز 11 ارتقا پیدا نکنید چه اتفاقی می افتد؟
اگر به ویندوز 11 ارتقا پیدا نکنید چه اتفاقی می افتد؟
Alternate Text Mamdosein
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 4 دقیقه
ترفند های افزایش سرعت ویندوز 7
ترفند های افزایش سرعت ویندوز 7
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه از نرم افزار بهینه سازی PC Decrapifier/پاک کننده کامپیوتر  استفاده کنیم؟
چگونه از نرم افزار بهینه سازی PC Decrapifier/پاک کننده کامپیوتر استفاده کنیم؟
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 3 دقیقه