فیلم های ترسناک که بر اساس واقعیت ساخته شده اند

2022-01-18T19:21:00Z موضوع فیلم سریال مستند زمان مطالعه 3 دقیقهدرجه کیفی A

فیلم های ترسناک که بر اساس واقعیت ساخته شده اند

فیلم های ترسناک که بر اساس واقعیت ساخته شده اند

هنگام دیدن یک فیلم ترسناک،می گوییم که تمام صحنه های آن ساختگی است و آن را مسخره می کنیم.ولی زمانی که می فهمیم بر اساس واقعیت ساخته شده باشد،نظرمان کاملا فرق می کند.این باعث می شود همه چی فرق کند و ترس همه وجودمان را بگیرد.

خواندن این مطلب برای همگان توصیه نمی شود.

جن گیر (1973)

جن گیر که اکثرا می گویند ترسناک ترین فیلم تاریخ می باشد بر اساس واقعیت ساخته شده است.

خوب، این در واقع بر اساس کتابی به همین نام در سال 1971 توسط ویلیام پیتر بلاتی (که به عنوان تهیه کننده و فیلمنامه نویس فیلم خدمت می کرد) است، اما کتاب بر اساس جن گیری رولاند دو است.Doe نام مستعار پسر جوانی بود که در اواخر دهه 1940 توسط چندین کشیش ملاقات شد تا او را از یک تسخیر شیطانی درمان کنند.طبق گزارش ها، رولاند با صدایی صحبت می کرد و به خاطر حرکت یا پرواز اسرارآمیز اثاثیه و اجسام در اتاق و همچنین تعدادی صداهای عجیب و غیرقابل توضیح سرزنش می شد.طی دو جن گیری جداگانه،پسر بینی یکی از کشیش هارا شکست و فنر تشک خود را از جای درآورد و به یکی دیگر از کشیش ها ضربه زد.

"کشتار با اره برقی تگزاس" (1974)

فیلم کلاسیک ترسناک «کشتار با اره برقی تگزاس» در سال 1974 (و همچنین کل مجموعه دنباله‌ها و بازسازی‌ها) کاملاً تخیلی بود، اما برخی از عناصر از اد جین قاتل بدنام دهه 1950 ویسکانسین الهام گرفته شده بودند.

هنگامی که جین به دلیل کشتن یک صاحب فروشگاه سخت افزار محلی دستگیر شد، به قتل قبلی نیز اعتراف کرد و مقامات سپس متوجه شدند که او چندین جسد را از گورستان های محلی نبش قبر کرده است.او با استفاده از بدن، سطل زباله، آباژور و ماسک‌هایی از پوست و صورت انسان ساخت، جمجمه‌های انسان را روی میله‌های تخت خواب خود قرار داد، و انبوهی از اعضای دیگر بدن را به عنوان غنائم جمع کرد.

"آرواره ها" (1975)

فیلم هیولاهای حماسی "آرواره ها" بر اساس کتابی به همین نام اثر پیتر بنچلی در سال 1974 ساخته شده است که از حمله کوسه خاصی الهام گرفته نشده است، بلکه از سوء استفاده های فرانک موندوس، ماهیگیر کوسه الهام گرفته شده است.

کاپیتان کوینت (رابرت شاو) از "آرواره ها" ظاهراً از محله بومی لانگ آیلند الگوبرداری شده است، اگرچه بنچلی این واقعیت را انکار می کند.با این حال، شاو شخصاً پیوند بین موندوس و شخصیت او را تأیید کرد و دوستان و خانواده موندوس در مورد آنچه که به نظر آنها یک ارتباط آشکار می‌دانند، تردیدی ندارند.

«شهری که غروب وحشتناک غروب آفتاب را ترسناک می‌کرد» (1976 و 2014)

قاتل فانتوم مسئول به اصطلاح "قتل مهتاب" به هشت نفر حمله کرد و جان پنج نفر را گرفت، بیش از دو ماه و نیم در سال 1946. مهاجم ناشناس هرگز دستگیر نشد.

وقایع وحشتناک در «شهری که غروب وحشتناک می‌شد» جاودانه شد، که ابتدا در سال 1976 اکران شد و بعداً در سال 2014 بازسازی شد.

تپه ها چشم دارند (1977)

هیچ کس به طور قطع نمی داند که آیا افسانه Sawney Bean یک داستان واقعی است یا خیر، اما طبق افسانه های عامیانه، Bean رهبر یک قبیله 48 نفره در اسکاتلند قرن 16 بود که بیش از 1000 نفر را ربود، کشت و خورد.

در طی جست و جوی قاتلان مرموز، بالاخره آن رهبر را پیدا کردند،او و تمامی افرادش را به طور وحشیانه اعدام کردند.این داستان یک قبیله آدمخوار که افراد عادی را به وحشی تبدیل می کند - در هر دو طرف قانون - الهام بخش فیلم ترسناک "The Hills Have Eyes" محصول 1977 بود که توسط وس کریون نوشته، کارگردانی و تدوین شد.یک بازسازی در سال 2006 به همراه یک دنباله در سال 2007 منتشر شد، اما هیچ کدام نتوانستند در مقابل نسخه اصلی بایستند.

مطالب مشابه

بررسی سریال the witcher
بررسی سریال the witcher
Alternate Text yasharteki
موضوع فیلم سریال مستند|زمان مطالعه 2 دقیقه
9 فیلم الهام بخش برای موفقیت
9 فیلم الهام بخش برای موفقیت
Alternate Text Nazila77
موضوع فیلم سریال مستند|زمان مطالعه 4 دقیقه
بررسی مستند cartel land
بررسی مستند cartel land
Alternate Text yasharteki
موضوع فیلم سریال مستند|زمان مطالعه 2 دقیقه
دلایلی که باعث افت فصل های آخر the walking dead شد
دلایلی که باعث افت فصل های آخر the walking dead شد
Alternate Text yasharteki
موضوع فیلم سریال مستند|زمان مطالعه 2 دقیقه