پنج ضد قهرمان منفور انیمیشن های شرکت دیزنی

2022-06-12T07:26:00Z موضوع فیلم سریال مستند زمان مطالعه 4 دقیقهدرجه کیفی A

پنج ضد قهرمان منفور انیمیشن های شرکت دیزنی

انیمیشن های شرکت دیزنی ( Disney ) معمولا پر از کاراکترهایی است که با عشق، محبت و مهربانی درآمیخته شده اند و از این رو برای بسیاری از افراد جذاب هستند. اما در عین حال ضد قهرمان هایی هم وجود دارد که برای شهرت، پول و ستایش شدن دست به هرکاری می زنند و برایشان مهم نیست که در این راه چه مقدار به دیگران آسیب وارد می کنند. ضد قهرمان هایی مثل Maleficent و Ursula توانسته اند بین افرادی که از شخصیت های ضد قهرمان خوششان می آید محبوبیت پیدا کنند و طرفداران با آنها هم دردی کنند. در طرف مقابل ضد قهرمان هایی هم وجود دارد که شیطان خالص هستند و هیچ شاخصه ای در آنها وجود ندارد که باعث هم دردی طرفداران با آنها شود. در این مطلب پنج ضد قهرمان از نوع دوم را معرفی خواهیم کرد که بین طرفداران منفور هستند.

ممکن است مطلب زیر بخش هایی از انیمیشن های نامبرده را اسپویل کند.

5. هانس از انیمیشن های Frozen

 

هانس که به عنوان شاهزاده جزایر جنوبی هم شناخته می شود، در روز تاج گذاری السا با آنا روبرو می شود و این دو نفر عاشق یکدیگر می شوند. هرچند با اینکه هانس می داند آنا در تمام مدت عمرش قصر زندانی شده است و تجربه ای در برخورد با دیگران ندارد، همان شب عشقش را به او اعلام می کند. بینندگان بعدا متوجه می شوند هانس علاقه ای به آنا ندارد و در واقع بالعکس قصد دارد او و السا را بکشد تا تخت فرمانروایی Arrendelle را از آن خود کند. به خاطر همین فریبکاری طرفداران نفرت زیادی نسبت به این کاراکتر دارند.

4. مادر گوثِل از Tangled

 

مادر گوثل ( Gothel ) در زمان های کودکی راپونزل را به خاطر قدرت های جادویی اش دزدید و قدرت های راپونزل باعث شد مادر گوثل برای مدت زیادی جوان باقی بماند، چرا که او را در تنهایی بزرگ کرد و او را در یک شهر اسیر کرده و باعث شده راپونزل از دنیای خارج بترسد. دزدیدن یک کودک برای منافع شخصی و دور کردن او از خانواده اش به خودی خود حرکتی رذل است. بعدا راپونزل فرار می کند و اشتیاق او نسبت به فلین باعث می شود گوثل احساس تهدید بکند و در نتیجه تصمیم می گیرد او را بکشد و گلش را برای خودش نگه دارد. در سراسر فیلم شاهد چنین حرکت هایی از گوثل هستیم که در نهایت باعث می شوند او جزو افراد منفور قرار بگیرد.

3. لوتسو از Toy Story 3

 

لوتسو که نام کاملش Lots-o'-Huggin' Bear است، مهد کودک سانی ساید ( Sunnyside ) را به عنوان یک دیکتاتور اداره می کند و خشم او از خیانت فرزند قبلش، دِیزی است. او ظالم و شرور است و اغلب اسباب بازی هایی که به حرف هایش گوش نمی کنند را شکنجه کرده و اسباب بازی های بزرگ را برای کنترل کردن دیگران می فرستد. شکنجه های او شامل جعبه و اتاق هزارپا است که در آن نوزادان اسباب بازی ها را خرد می کنند. او سعی می کند اسباب بازی های اندی را هم خراب کند و آنها را در یک کوره قرار می دهد. اما اعمال شیطانی او همین جا ختم نمی شود و او تلاش می کند تا دیگر اسباب بازی ها هم از اندی نفرت به دل بگیرند و آن خشم خودش را در آنها نهادینه می کند.

2. شاهزاده جان از Robin Hood

 

در دنیای رابین هود شاهزاده جان در واقع شاه است که با دزدی از مردم فقیر ثروتش را بیشتر می کند. با اینکه او نسبت به مردمش عاطفه و رحم نشان نمی دهد، اما او فردی لوس و ترسو است و هر زمان که ناراحت می شود مثل بچه ها رفتار می کند و محافظانش را به جان دیگران می اندازد. او از طلا، جواهرات و تاج ها لذت می برد که در گذر زمان رابین هود آنها را می دزدد و به افرادی که مستحق آن هستند برمی گرداند. شاهزاده جان در برابر مردمش فردی ظالم و طعمکار است و حتی تا آخرین ریال ( در واقع سنت! ) را هم از آنها می گیرد و در کنار شخصیت کودکانه اش باعث می شود برای افراد زیادی منفور باشد.

1. چارلز مانتر از UP

 

با اینکه معمولا چارلز در بین لیست ضد قهرمان های دیزنی گم می شود، اما در واقع او یکی از شیطانی ترین آنهاست. در آپ کارل و الی، چارلز را مورد ستایش قرار می دهند و می خواهند به Paradise Falls بروند تا راه او را ادامه دهند. وقتی کارل و راسل به آمریکای جنوبی می رسند، کارل با چارلز ملاقات می کند اما اوضاع در هم می ریزد. وقتی چارلز می بیند کوین، که همان پرنده ایست که مدت ها به دنبال شکار اوست، به دنبال این دو نفر می رود چارلز فکر می کند این دو نفر می خواهند کشف این پرنده را به نام خود بزنند و افتخار یک کشف جدید از دستان او در برود. هرچند که چنین موردی تقریبا درست است، اما چارلز تصمیم می گیرد این پیرمرد و کودک را بکشد و چندین بار هم به کشتن آنها نزدیک می شود. او خانه مورد علاقه کارل را آتش می زند، کوین را از بچه هایش دور می کند، راسل را از بالونش پرت می کند و چندین عمل شیطانی دیگر هم انجام می دهد. همه این موارد باعث می شود او به شدت بین طرفداران منفور و نچسب باشد.

مطالب مشابه

Pixar's WALL-E و به رخ کشیدن قدرت سکوت
Pixar's WALL-E و به رخ کشیدن قدرت سکوت
Alternate Text Mamdosein
موضوع فیلم سریال مستند|زمان مطالعه 3 دقیقه
تمامی فیلم های Star Wars ساخته شده توسط دیزنی به ترتیب نمرات منتقدان
تمامی فیلم های Star Wars ساخته شده توسط دیزنی به ترتیب نمرات منتقدان
Alternate Text Mamdosein
موضوع فیلم سریال مستند|زمان مطالعه 4 دقیقه
پنج فیلم فراموش شده که منبع اقتباس آنها کمیک ها بوده اند
پنج فیلم فراموش شده که منبع اقتباس آنها کمیک ها بوده اند
Alternate Text Mamdosein
موضوع فیلم سریال مستند|زمان مطالعه 4 دقیقه
بهترین فیلم های اقتباس شده از بازی های ویدئویی
بهترین فیلم های اقتباس شده از بازی های ویدئویی
Alternate Text Mamdosein
موضوع فیلم سریال مستند|زمان مطالعه 6 دقیقه