مهارت های رهبری سازمانی

2023-01-30T14:59:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 4 دقیقهدرجه کیفی A

مهارت های رهبری سازمانی

بسیاری از رهبران بر حسب ویژگی‌های ظاهری فکر می‌کنند که کسی را قادر می‌سازد تا یک اتاق را فرماندهی کند. در تجارت، از رهبران خیلی بیشتر از برونگرایی و توانایی تأثیرگذاری بر دیگران نیاز است.

رهبری سازمانی مستلزم مجموعه ای از مهارت ها و دانش پایه ای از تجارت، تدوین و اجرای استراتژی و مهارت های بین فردی است. برای مدیران مشتاق - و همچنین کارآفرینان و دیگرانی که می‌خواهند تیم‌های بزرگ را رهبری کنند - تعهد به توسعه این مهارت‌ها بسیار مهم است.

در اینجا رهبری سازمانی در تجارت به چه معناست، چهار مهارت مورد نیاز برای رهبری موفق یک سازمان، و چه کسی می‌تواند از توسعه این مهارت‌ها سود ببرد شرح داده شده است.

 

رهبری سازمانی چیست؟

به طور سنتی، رهبری به عنوان مجموعه‌ای از قابلیت‌های ظاهری در نظر گرفته می‌شود که به شما امکان می‌دهد بهترین‌ها را در همکاران خود به نمایش بگذارید، همراه با خودآگاهی درونی برای قدردانی از تأثیر خود بر دیگران. می توانید مطلب جامع ویژگی های مهم رهبری را نیز در این خصوص مطالعه کنید.

رهبری سازمانی کمی متفاوت‌تر از رهبری تیمی است، زیرا به مهارت‌ها و ویژگی‌های مورد نیاز برای اداره کل یک  بخش یا شرکت اشاره دارد. در حالی که درک گسترده تر از رهبری بیشتر بر مهارت های بین فردی مورد نیاز برای سازماندهی اعضای تیم حول یک هدف مشترک متمرکز است، رهبری سازمانی موفق به سطح معینی از زیرکی تجاری نیاز دارد. به عبارت دیگر، کسانی که مشتاق نقش های رهبری سازمانی هستند، باید مهارت های رهبری سنتی را در مقیاس ارائه دهند.

 

چه کسی به مهارت های رهبری سازمانی نیاز دارد؟

همه حرفه ای ها - صرف نظر از موقعیت آنها - برای موفقیت در حرفه خود به مهارت های رهبری نیاز دارند. با این حال، مهارت های رهبری سازمانی به ویژه برای موارد زیر مهم است:

مدیران مشتاق: اداره موفقیت آمیز یک بخش، بخش یا کل سازمان به مهارت های رهبری خاصی نیاز دارد. به عنوان یک مدیر اجرایی مشتاق، باید بدانید که چگونه استراتژی هدایت کننده سازمان خود را اجرا کنید.
رهبران باتجربه تیم: اگر قبلاً تجربه رهبری یک تیم را دارید، توسعه مهارت‌های رهبری سازمانی گام بعدی در جهت بکارگیری دانش خود در مقیاس است.
کارآفرینان: به عنوان یک کارآفرین، مهارت های رهبری شما جزء جدایی ناپذیر موفقیت کسب و کار شما هستند. شما به یک پایه قوی در رهبری سازمانی نیاز دارید تا کسب و کار خود را از پایه بسازید و با رشد شرکت و مواجهه با چالش های جدید با تغییرات سازگار شوید.

 

مهارت ها و کیفیت های رهبری سازمانی

 


1. درک کسب و کار شما

برای اینکه سازمان خود را به سمت موفقیت هدایت کنید، به درک روشنی از عملکرد درونی آن و همچنین زمینه ای که در آن فعالیت می کند نیاز دارید. این شامل نیروهای خارجی مانند روند صنعت و تغییرات در رفتار و ترجیحات مصرف کننده می شود.

همچنین مهم است که برای درک ساختار و پویایی سازمان خود به درون نگاه کنید. اگر ناهماهنگی بین نیروهای داخلی و خارجی شکل دهنده کسب و کار وجود داشته باشد، می تواند برای موفقیت آن مضر باشد.

با استفاده از تجزیه و تحلیل خود از آن نیروهای داخلی و خارجی، باید چشم اندازی برای بخش، واحد یا شرکت خود ایجاد کنید و اطرافیان خود را برای اجرای آن ترغیب کنید. این امر مستلزم ارتباط با هر سطح از سازمان شما و رهبری از طریق مدیران دیگر است. این امر به ویژه در زمینه هایی با تیم های پراکنده و عملیات چند سایت چالش برانگیز است - به ویژه در عصری که توسط کار از راه دور تعریف شده است.

 

2. مهارت های ارتباطی و بین فردی

ارتباطات قوی و مهارت های بین فردی برای رهبری سازمانی ضروری است.

سایر مهارت های بین فردی مانند هوش هیجانی، گوش دادن فعال و تفویض اختیار نیز برای سازماندهی تیم شما حول اهداف مشترک ضروری هستند. شما باید بتوانید معماری سازمان خود را طوری شکل دهید که بر اساس چشم انداز شما اجرا شود، که مستلزم همسویی افراد، فرهنگ و سیستم های آن برای انجام وظایفی است که ارزش ایجاد می کند و به رشد شرکت شما کمک می کند.

 

3. مدیریت تغییر و نوآوری

برای اینکه یک رهبر سازمانی موفق باشید، باید تغییرات را به طور موثر مدیریت کنید.

یکی از اهداف اصلی شما باید این باشد که چشم انداز و استراتژی خود را اجرا کنید و سازمان خود را به سمت موفقیت هدایت کنید. برای انجام این کار، احتمالاً باید تغییراتی در سراسر شرکت شما ایجاد شود.

جای تعجب نیست که ارتباطات نقش مهمی در مدیریت تغییر ایفا می کند. با این حال، بسیاری از مؤلفه های دیگر وجود دارد که وارد بازی می شوند. به عنوان مثال، سازماندهی و توجه دقیق به جزئیات برای حفظ استراتژی شما ضروری است. علاوه بر این، شما باید فرصت‌هایی را برای تغییرات مثبت شناسایی کنید، یک استراتژی برای اجرای آن تغییر تعریف کنید و حمایت همکاران را جلب کنید.

 

4. خودآگاهی و رشد شخصی

در نهایت، تبدیل شدن به یک رهبر سازمانی قوی مستلزم خودآگاهی و تعهد به توسعه شخصی مستمر است.

اگر می خواهید رهبر بهتری شوید، ارزیابی از نقاط قوت و ضعف خود یک نقطه شروع عالی است. برای انجام این کار، به سبک رهبری خود توجه کنید و از درخواست بازخورد از همکاران نترسید. بعد از اینکه نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کردید، می توانید برنامه ای برای تقویت مهارت های خود طراحی کنید.

 


به طور کلی با متعهد شدن به توسعه و درک شخصی، همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد، می‌توانید مسئولیت‌های گسترده نقش خود را بر عهده بگیرید و چالش‌ها را به محض اینکه پیش می‌آیند هدایت کنید.

اولین قدم برای موفقیت در نقش آینده خود، توسعه مهارت های رهبری سازمانی است تا بتوانید تغییرات را در مقیاس ایجاد کنید.

مطالب مشابه

بهترین مهارت های رزومه کاری برای تایید کارفرمایان(بخش اول)
بهترین مهارت های رزومه کاری برای تایید کارفرمایان(بخش اول)
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
ایده های فوق العاده استارتاپ
ایده های فوق العاده استارتاپ
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونگی کار سخت برای یک شغل موفق
چگونگی کار سخت برای یک شغل موفق
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 8 دقیقه
یک استراتژی موثر کسب و کار بسازید
یک استراتژی موثر کسب و کار بسازید
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه