راه های موثر برای تبدیل شدن به یک مدیر بهتر

2022-11-21T12:31:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 6 دقیقهدرجه کیفی A

راه های موثر برای تبدیل شدن به یک مدیر بهتر

مدیر بودن می تواند چالش برانگیز باشد. این امر مستلزم دانستن چگونگی همسو کردن افراد و منابع برای دستیابی به اهداف، هدایت تصمیمات پیچیده و ارائه و استخراج بازخورد است.

نظرسنجی اخیر گالوپ نشان داد که 70 درصد از مشارکت یک تیم به مدیر بستگی دارد و نشان می دهد که چرا متخصصان باید بدانند چگونه اقدامات همکاران خود را برای دستیابی به نتایج راهنمایی و هماهنگ کنند.

اگر می خواهید شغل خود را ارتقا دهید و به پتانسیل مدیریتی خود برسید، در اینجا هفت نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا در نقش خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و مؤثرتر شوید.

چگونه یک مدیر بهتر باشیم


1. تصمیم گیری خود را اصلاح کنید

توانایی قضاوت صحیح و تصمیم گیری برای مدیر بودن بسیار مهم است. در حالی که بسیاری از متخصصان بر نتایج انتخاب های خود تمرکز می کنند، بررسی فرآیندی که برای تعیین یک مسیر خاص دنبال می شود بسیار مهم تر است.

 یک فرآیند تصمیم گیری خوب از سه عنصر تشکیل شده است:

  • کیفیت: شامل تجزیه و تحلیل عمیق یک مشکل و مقایسه گزینه های مختلف است
  • قابلیت اجرا: برای افزایش شانس اینکه تصمیم به خوبی اجرا شود، نیاز به خرید از تیم شما دارد.
  • به موقع بودن: در زمان مناسب اجرا می شود - نه خیلی زود و نه خیلی دیر


با استفاده از این معیار برای سنجش نحوه رسیدگی به چالش ها در محل کار، می توانید رویکرد خود را در تصمیم گیری اصلاح کنید و فرآیندی را برای هدایت تیم خود به سمت موفقیت ایجاد کنید.

 

2. اهداف و موارد واضح تعیین کنید

هدف گذاری یک عمل اساسی مدیریت است. طبق تحقیقات گوگل، یکی از رفتارهای برتر مدیران بزرگ داشتن چشم‌انداز و استراتژی واضح برای تیم‌هایشان است.

تعیین اهداف نه تنها می تواند یک نقشه راه برای کارهایی که باید انجام شود فراهم می کند، بلکه انگیزه کارکنان را افزایش می دهد. ضروری است که اهداف به خوبی تعریف شده و با مجموعه ای از قابل تحویل ها – وظایف کوچک و قابل اجرا – مرتبط باشد تا کارکنان دید واضحی از نحوه ارتباط مشارکت های فردی آنها با نتایج سازمانی بزرگتر داشته باشند.

پس از تعیین اهداف واضح، تکرار آنها در هر فرصتی برای نظارت بر پیشرفت و اطمینان از اینکه پروژه ها در مسیر خود قرار دارند، ضروری است.

با پیوند دادن کار تیم خود به اهداف استراتژیک بزرگ‌تر، می‌توانید حس هدف مشترکی را در بین کارمندان خود القا کنید، به آنها کمک کنید تلاش‌هایشان را درک کنند و عملکردشان را بهبود بخشند.

3. وظایف را به اعضای مناسب تیم محول کنید

مدیریت در هسته آن انجام کارها با دیگران و از طریق آن است. کار عظیمی که برای اجرای پروژه ها و طرح ها انجام می شود نباید بر دوش یک نفر بیفتد. به عنوان یک مدیر، وظیفه شما این است که وظایفی را به اعضای تیم محول کنید تا بتوانند از نقاط قوت خود استفاده کنند.

پروفسور امی ادموندسون، پروفسور HBS در مصاحبه ای برای Management Essentials می گوید: «یکی از چالش های رهبری، تعیین جهت، تعیین این آرزو و تشخیص این است که خودتان پاسخ ها را ندارید. "شما باید به دیگران قدرت دهید و کار واقعی کشف چگونگی انجام کارها و انجام آنها را به دیگران واگذار کنید، و سپس آنها می توانند به شما مراجعه کنند و از شما کمک بخواهند."

واگذاری وظایف به افراد مناسب کلیدی است. اطمینان حاصل کنید که کسانی که به آنها تفویض می کنید منابع، مجموعه مهارت و پهنای باند لازم برای تکمیل کار محول شده را داشته باشند و برای پاسخ به سوالات و ارائه پشتیبانی در طول مسیر در دسترس باشند.

در حالی که مدیریت هر جنبه ای از پروژه می تواند وسوسه انگیز باشد، تبدیل شدن به یک مدیر بهتر مستلزم مقاومت در برابر میل به مدیریت خرد، ایجاد حس اعتماد در تیم و تعیین چگونگی استفاده از استعدادهای هر فرد برای ارائه کار به موقع و با بودجه است. .

 

4. کارکنان خود را درگیر نگه دارید

مشارکت کارکنان برای موفقیت بلندمدت و سودآوری هر کسب و کاری بسیار مهم است. مدیران کارآمد می‌توانند با موفقیت در کارمندان خود مشارکت کنند و انگیزه ایجاد کنند و در نهایت رضایت کارکنان را افزایش داده و بر سطح بهره‌وری تأثیر مثبت بگذارند.

واحدهای تجاری بسیار فعال 21 درصد سود بیشتری را تجربه می کنند، اما طبق نظرسنجی گالوپ، تنها 15 درصد از کارمندان در سراسر جهان در مشاغل خود مشغول هستند. این یک مانع بزرگ برای مدیرانی است که به کارکنانی با انگیزه بالا برای کار در جهت اهداف سازمانی متکی هستند.

برای تقویت مشارکت کارکنان، مهم است که اجازه دهید صدای آنها شنیده شود. از اعضای تیم خود در مورد هر تصمیم مهمی که می گیرید نظر آنها را بخواهید.

مشارکت دادن اعضای تیم در فرآیند تصمیم‌گیری می‌تواند به آنها کمک کند مستقیماً به موفقیت سازمانی کمک کنند و آنها را برای مشارکت مثبت در آینده توانمند کند.

5. بازخورد بدهید و دریافت کنید

بسیاری از متخصصان به دلیل ترس از آسیب رساندن به احساسات یا آسیب رساندن به یک رابطه کاری، از صادق بودن و انتقادپذیر بودن در مکالمات اجتناب می کنند. اما دانستن اینکه چگونه به طور موثر بازخورد دریافت کنید و بازخورد بدهید برای توسعه تیم شما و خودتان بسیار مهم است.

به جای منتظر ماندن برای دوره های بازبینی رسمی، ارائه بازخورد منظم و غیررسمی به کارمندان خود را به یک عادت تبدیل کنید. هنگام ارائه بازخورد، مطمئن شوید که نظرات شما خاص و قابل اجرا هستند. فقط گفتن مستقیم گزارش‌هایی که آن‌ها کارشان را خوب انجام داده‌اند کافی نیست – باید به مناطقی که در آن‌ها برتری داشتند، و جایی که کوتاه‌آمده‌اند، توجه کنید تا به رشد آنها کمک کنید.

علاوه بر بازخورد دادن به اعضای تیم خود، باید برای شنیدن نظرات در مورد عملکرد خود آماده باشید. یک همکار قابل اعتماد پیدا کنید که در مورد نقاط قوت و ضعف شما مستقیماً با شما صحبت کند. مهم است که با ذهنی باز به ایده های آنها گوش دهید و از آنها بخواهید موارد خاصی را که در آنها رفتار مدیریتی خوب و بدی از خود نشان داده اید، یادداشت کنند. با این بینش، می توانید یک برنامه اقدام شخصی برای بهبود ایجاد کنید.

از طریق ارائه و دریافت بازخورد مداوم، شما و اعضای تیمتان می‌توانید به رشد و ایجاد یک رابطه کاری عمیق‌تر به یکدیگر کمک کنید.

 

6. گذشته را برای تأمل در نظر بگیرید

یادگیری از تجربیات گذشته بخش اساسی تبدیل شدن به یک مدیر توانمند است. در حالی که بسیاری از درس های ارزشمند را می توان در زمان واقعی آموخت، از طریق تأمل آگاهانه است که می توان موفقیت ها و شکست ها را عمیق تر بررسی کرد.

بازتاب را می توان در هر دو سطح شخصی و سازمانی اجرا کرد. برای در نظر گرفتن عملکرد خود، زمانی هفتگی را برنامه ریزی کنید تا به اهدافی که در هفته قبل برای دستیابی به آن ها تعیین کرده اید نگاه کنید و پیشرفت خود را تجزیه و تحلیل کنید. این فرآیند بررسی خود می‌تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید کجا اشتباه کرده‌اید و ببینید که چگونه تصمیم‌های خاص منجر به پیروزی در کسب‌وکار شده‌اند و به شما کمک می‌کند یک برنامه بازی برای آینده نزدیک ترسیم کنید.

هنگام بررسی تلاش‌های تیمی، مدت کوتاهی پس از انجام یک کار یا ابتکار زمانی را برای تأمل در نظر بگیرید و بحث‌های مودبانه و صادقانه را تشویق کنید. مکالمه را به افراد خاصی محدود نکنید - همه اعضای تیم خود را تشویق کنید تا مشارکت کنند و روش هایی را شناسایی کنید که باید ادامه یابند یا برای پروژه های آینده تنظیم شوند.

از طریق ایجاد دوره های منظم تأمل و بررسی، شما و تیمتان می توانید یاد بگیرید که چگونه اقدامات اصلاحی انجام دهید و کارآمدتر عمل کنید.

7. در یک برنامه آموزشی مدیریت سرمایه گذاری کنید

چه برای دو روز یا بیست سال مدیر بوده باشید، یک دوره آموزشی مدیریت می تواند آموزش عملی مورد نیاز برای تبدیل شدن به بهترین مدیر را در اختیار شما قرار دهد.

یک دوره آموزشی مدیریت می تواند شما را به درک چارچوب های رهبری مجهز کند و مهارت های ارتباطی و تصمیم گیری شما را بهبود بخشد. همچنین می تواند به شما کمک کند تا مدیری مبتنی بر داده باشید که از تجزیه و تحلیل تجاری برای هدایت استراتژی شما استفاده می کند.

برنامه‌های آموزشی مدیریت در قالب‌های مختلف، از جمله گزینه‌های آنلاین مناسب برای متخصصان پرمشغله ارائه می‌شوند.

مطالب مشابه

توسعه مهارت های تفکر استراتژیک
توسعه مهارت های تفکر استراتژیک
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه چشم انداز استراتژیک را به برنامه ریزی متصل کنیم؟
چگونه چشم انداز استراتژیک را به برنامه ریزی متصل کنیم؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
ویژگی های مهم رهبری
ویژگی های مهم رهبری
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 4 دقیقه
چه چیزی یک کسب و کار موفق را تعریف می کند؟
چه چیزی یک کسب و کار موفق را تعریف می کند؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 6 دقیقه