تولید محتوا برای وب سایت تجاری می تواند راهی عالی برای جذب و ارتباط با مشتریان و تقویت برند باشد.
ایجاد وبلاگ تجاری یکی از مقرون به صرفه ترین و آسان ترین راه ها برای تبلیغ کسب و کار و برند است که اگر به درستی انجام شود، می تواند ترافیک وب سایت را افزایش دهد، در نتیجه میزان فروش افزایش می یابد.
تولید محتوای بهینه به برندسازی شما کمک می کند، یعنی مشتریان شما را به عنوان مرجع در آن صنعت می شناسند. علاوه بر این با تولید محتوای با کیفیت می توان به بازار های جدید راه پیدا کرد. متأسفانه، بسیاری از مشاغل کوچک هنوز از مزایای تولید محتوا و ایجاد سایت آگاه نشده اند. از دلایل آن می توان کمبود زمان و کمبود ایده برای نوشتن محتواهای با کیفیت برشمرد. در این مقاله به نکات موثر برای تولید محتوای مناسب و با کیفیت اشاره شده است.
وبسایت شما برای مشتریان شماست. پس آنها را مخاطب خود قرار دهید. در حالت ایده آل، هدف وبلاگ باید حل مشکل مشتریان باشد یا حداقل بینش تازه ای در مورد محصولات یا خدمات شما ارائه شود.
کمبود وقت و ایده بیشترین دلیلی است که بسیاری از مشاغل کوچک برای نداشتن وبلاگ ذکر می کنند. با این حال، با کمی برنامه ریزی، می توانید ایده های کافی برای تولید محتوا پیدا کنید.
پست های شما می تواند پاسخی به سوالاتی باشد که اغلب مشتریان می پرسند. به عنوان مثال، اگر شما یک جواهر فروش هستید، می توانید مقاله ای بنویسید با این عنوان: هنگام خرید الماس به چه نکاتی باید توجه کرد؟
ابزار کلمات کلیدی گوگل ادوردز راهی عالی برای یافتن عبارات کلیدی است که افراد برای جستجوی خدمات شما از آن استفاده می کنند. زمانی که کلمات کلیدی مناسب را شناسایی کردید، همان کلمات می تواند عنوان محتوای شما باشد. این یک روش ساده و موثر برای هدایت ترافیک به سایت شما است. مثلا در مثال بالا عبارت کلیدی مناسب برای آن مقاله «چگونه الماس بخریم» است.
بله شما هم یاد جمله معروف «محتوا پادشاه است» افتادید. کلید یک سایت تجاری موفق، ارائه محتوای ارزشمند به مخاطبان است. با این کار بیزنس شما اعتبار کسب می کند. لذا سبب می شود شما در صنعتی که فعالیت می کنید، تبدیل به برند شوید. علاوه بر این، اگر به مخاطبان خود محتوای ارزشمندی ارائه بدهید، آنها احتمالا دوباره به سایتتان مراجعه می کنند. اگر برای تولید محتوا کمبود وقت یا کمبود مهارت نویسندگی دارید، می توانید کار تولید محتوای خود را به متخصصین تولید محتوا یا آژانس های تولیدمحتوا برون سپاری کنید. پس به گونه ای تولید محتوا کنید تا نیازهای مشتریان شما را برآورده شود و همچنین فروش شما افزایش یابد.
در مورد اینکه هر چند وقت یکبار باید محتواهای سایت را به روز کرد، نظرات مختلفی وجود دارد. اما به طور کلی هر دو هفته یا هفته ای یکبار خوب است. مهم داشتن ثبات و استمرار است. اینطور نباشد که یک وبسایت راه اندازی کنید و بعد آن را نیمه کاره رها کنید. موتورهای جستجو(گوگل، یاهو، بینگ و...) محتوای تازه را دوست دارند و هر چه بیشتر وبلاگ خود را به روز کنید (و در نتیجه وب سایت خود را) به احتمال زیاد وب سایت شما در رتبه بندی موتورهای جستجو بالا می رود و سایت شما برای مشتریان هدفتان نمایش داده می شود.
محتواها بهتر است غیررسمی باشند (البته به مخاطب شما هم بستگی دارد، همیشه نوشتار عامیانه خوب نیست)، بنابراین اجازه دهید محتوای شما چهره روابط عمومی شرکت شما را منعکس کند. کمی به آن شخصیت بدهید و سعی کنید خیلی روی فروش و تبلیغات محصولات تمرکز نکنید. خواهید دید که مردم بیشتر این گونه محتواها را می پسندند و خودشان بیشتر تمایل به خرید نشان می دهند.
قاعده خاصی برای تعداد واژه هر محتوا وجود ندارد، به طور کلی گوگل محتواهای جامع، کامل و طولانی را می پسندد، سعی کنید محتوای شما کمتر از 400 کلمه نباشد. اگر محتوای شما خیلی طولانی است، می توانید آن را قسمت بندی کنید.
اگر محتوای شما هیچ نظری دریافت نمی کند به این معنی نیست که خوانده نمی شود. آیا خودتان برای همه ی مقالاتی که می خوانید یا سایت هایی که بازدید می کنید همیشه نظر می گذارید؟ بسیاری از مردم این کار را نمی کنند. با این حال، متوجه خواهید شد که با افزایش تدریجی خوانندگان، نظرات بیشتری دریافت می کنید.
لینکها شریان حیات اینترنت هستند، بنابراین اشتراک گذاری محتواهایتان را برای مخاطبان خود آسان کنید. برای این کار از نمادهای اشتراک گذاری استفاده کنید. گذاشتن لینک شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری پست شما را برای افراد آسان می کند و در نتیجه ترافیک را به وب سایت شما هدایت می کند.
مطمئن شوید که یک ابزار آمار وب خوب برای اندازه گیری عملکرد وب سایت خود دارید. محبوب ترین ابزار آمار وب گوگل آنالیتیکس است. این ابزار رایگان است و نصب آن فقط چند دقیقه طول می کشد. با گذشت زمان، همانطور که محتواهای بیشتری را به سایت خود اضافه میکنید، گزارشات و آمارهای واضحی از نحوه تعامل، رتبه محتوا و رفتار مخاطبان در سایت شما و مهمتر از همه اینکه کدام یک از محتواهای شما محبوب هستند، به شما میدهد تا از نوع محتوای مورد علاقه خوانندگان سایت خود مطلع شوید.
اگر این نکات را رعایت کنید در یک بازه زمانی میان مدت می توانید مخاطبین خود از طریق گوگل به مشتری و حتی مشتری وفادار تبدیل کنید.
منبع: https://www.theguardian.com/small-business-network/2013/apr/30/how-to-write-a-business-blog