برای درک بهتر نیازهای مشتریان خود، باید به آنها گوش دهید. و بدانید که مشتریان شما چه می خواهند. با استفاده از نظرسنجی ها، می توانید رضایت مشتری را اندازه گیری کنید و متوجه شوید که مشتریان شما چه پیشرفت هایی را درخواست می کنند.
اکنون که می دانید مشتریان شما چه می خواهند، زمان آن رسیده است که بازخورد آنها را به عمل تبدیل کنید. باید با تیم خود برای بهبود نقص های مد نظر مشتریان همکاری کنید.
باید به طور مداوم برای بهبود محصول یا خدمات خود بر اساس بازخورد مشتریان تلاش کنید. برای مثال، اگر مشتری ویژگیهایی را درخواست میکند که هنوز نمیتوانید ارائه دهید، همیشه آنها را در مورد پیشرفت بهروزرسانی کنید. این به شما امکان می دهد سطح رضایت مشتری را بالا نگه دارید.
آیا بر اساس آنچه مشتری به شما گفته است، بهبودی ایجاد کرده اید؟ با مشتری پیگیری کنید تا آنها را در جریان بگذارید. در جریان نگه داشتن مشتریان نشان می دهد که کسب و کار شما برای بازخورد مشتریان ارزش قائل است.
بنابراین، بهبود رضایت مشتری به جمع آوری بازخورد مشتری و سپس اقدام بر اساس آن خلاصه می شود. این 8 نکته به شما در بهبود رضایت مشتری کمک می کند:
هرچه مشتریان شما راحت تر با شما تماس بگیرند، سطح رضایت مشتری شما بالاتر می رود. برای ارائه پشتیبانی چند کاناله، باید جایی باشید که مشتریان شما هستند.
مصرف کنندگان از کانال ها و دستگاه های مختلفی برای خرید استفاده می کنند. به همین دلیل برای پوشش هر کانالی که مشتریان شما استفاده می کنند، حضور داشته باشید. این کانال ها عبارتند از:
پشتیبانی از چت زنده
پشتیبانی از رسانه های اجتماعی
پشتیبانی ایمیل
پشتیبانی تلفنی
به طور خلاصه، بزرگترین مزیت پشتیبانی چند کاناله چیست؟ شما می توانید مشتریان خود را بر روی روش ارتباطی ترجیحی آنها درگیر کنید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که پشتیبانی با کیفیت بالا را در همه کانال ها ارائه می دهید. این به شما امکان می دهد اعتبار برند و همچنین رضایت مشتری خود را افزایش دهید.
چه کسی بهتر از خود مشتریان می دانند که مشتریان شما چه می خواهند؟
بازخورد مشتری یکی از قدرتمندترین منابعی است که کسب و کار شما می تواند داشته باشد. این یک شاخص واضح از میزان رضایت مشتریان شما از برند، خدمات و محصولات شما است. مهمتر از همه، بازخورد مشتری نشان می دهد که سطح رضایت مشتری شما چقدر است.
بنابراین جای تعجب نیست که شرکت های مشتری محور 60 درصد سود بیشتری نسبت به شرکت هایی دارند که روی مشتریان تمرکز نمی کنند. در اینجا یک دستور ساده برای تبدیل شدن به یک شرکت مشتری محور وجود دارد:
شما بازخورد مشتریان را جمع آوری می کنید. شما بر اساس بازخورد مشتری عمل می کنید. شما تجربه مشتری را بهبود می بخشید و رضایت مشتری را افزایش می دهید.
در نظر گرفتن بازخورد مشتری نشان می دهد که شما برای نظرات مشتریان ارزش قائل هستید.
منتظر نمانید تا مشتریان در رسانه های اجتماعی بازخورد ناخواسته ای را برای شما ارسال کنند. در عوض، بازخورد مشتری را تشویق کنید و آن را فعالانه بخواهید. به عنوان مثال، آیا مشتری فقط از شما خرید کرده است؟و بپرسید چه چیزی باعث خرید آنها شده است.
بیایید با آن روبرو شویم، اگر بازخورد مشتری شنیده نشود، بی فایده است. به همین دلیل است که تجزیه و تحلیل و پاسخگویی به بازخورد مشتری باید تلاشی در سطح شرکت باشد.
اگر بخشی از بازخورد مربوط به اشکالات برنامه تلفن همراه باشد، بهتر است تیم محصول به آن رسیدگی کند.اما اگر مشتری از کمپین اخیر شما در رسانه های اجتماعی شکایت کند چه؟ سپس این تیم بازاریابی شماست که باید پاسخ دهد.
هر چه بیشتر، بهتر است. یعنی هرچه افراد بیشتری در شرکت شما در مورد بازخورد مشتریان همکاری کنند، رضایت مشتری شما بیشتر می شود.به عبارت دیگر، شما باید هر بخش از بازخورد را به تیم مناسب افزایش دهید.همچنین، باید حس مشتری مداری را در شرکت خود تقویت کنید. و هر تیمی را تشویق کنید تا هر ماه زمانی را برای تجزیه و تحلیل بازخورد مشتریان اختصاص دهند.
چه بازخورد مثبت یا منفی از مشتری دریافت کنید، ارزش آن را دارد که برای پاسخ دادن به آن وقت بگذارید.اگر مشتری راضی است، می توانید از آن سرمایه گذاری کنید. به عنوان مثال، با دریافت نظرات مثبت بیشتر.
در واقع 88 درصد از مصرف کنندگان به نظرات کاربران به اندازه توصیه های شخصی اعتماد دارند. بنابراین ایجاد مدرک اجتماعی می تواند مشتریان بالقوه را تشویق کند که از شما خرید کنند.برعکس، اگر یک مصرف کننده ناراحت است، باید سعی کنید دریابید که چه چیزی او را ناراضی می کند. سپس می توانید محصول یا خدمات خود را بهبود بخشید و احتمال ریزش را کاهش دهید.وقتی بازخورد جدیدی دریافت می کنید چه باید بکنید؟ اگر منفی است، حتما از مشتری عذرخواهی کنید. در موارد پرخطر، حتی می توانید غرامت ارائه دهید.
هنگام فکر کردن به خدمات مشتری و افزایش رضایت مشتری در برند خود، فاکتورهای بیشتری وجود دارد که می توانید آنها را در نظر بگیرید. توصیه می شود نکات این مطلب را دنبال کنید تا کارها آسان تر شود. شما می توانید بر خدمات مشتری برند خود تسلط داشته باشید - و اگر می خواهید به موفقیت واقعی دست یابید و یک برند نمونه باشید، هرگز نباید متوقف شوید.