چه یک برند باشید و چه تولید کننده محتوا شما امکان کسب درآمد بالایی با اینستاگرام خواهید داشت.
اگر سخت کار کردن و پول درآوردن رویای حقیقی است، سخت کار نکردن و پول درآوردن رویای اینستاگرام است. اما کسب درآمد جدی با استفاده از رسانه های اجتماعی نیازمند یک استراتژی جدی است. چه تولید کننده محتوا باشید و چه یک کسبوکار، اگر تحقیقات خود را انجام دهید، بیشترین موفقیت را در کسب درآمد در اینستاگرام خواهید داشت.
در واقع، کمک به کاربران برای درآمدزایی در این پلتفرم، اولویت اصلی اینستاگرام است، بهویژه با افزایش رقابت از سوی TikTok، Snapchat و YouTube.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در اولین هفته سازندگان این شرکت در ژوئن 2021، گفت: "هدف ما این است که بهترین پلتفرم برای کاربران باشیم تا زندگی مالی خود را تامین کنند."
در سال 2021، اینستاگرام دومین اپلیکیشن پر دانلود در جهان بود. این وب سایت هفتمین وب سایت پربازدید در سراسر جهان، چهارمین پلتفرم پرکاربرد رسانه اجتماعی است و هر ماه 1.22 میلیارد کاربر دارد. با توجه به همه اینها باید گفت: اینستاگرام دارای یک مخاطب بالقوه عظیم است. با مجموعه ای عظیم و متنوع از افرادی که به طور بالقوه می توانند در معرض محتوای شما قرار گیرند، فرصت های زیادی برای کسب درآمد وجود دارد.
اعداد و ارقام دشوار هستند، زیرا سازندگان و برندها در مورد میزان درآمدی که به دست میآورند سعی در خصوصی سازی دارند. علاوه بر این، محاسبه درآمد از اینستاگرام پیچیده است. میزان درآمدی که میتوانید در اینستاگرام به دست آورید به اعتبار، اندازه مخاطب، تعامل، استراتژی، محتوا و کمی شانس شما بستگی دارد.
حتی اگر "کسب و کار" جداگانه و مخصوص ندارید، راه های زیادی وجود دارد که می توانید از اینستاگرام برای کسب درآمد استفاده کنید. با داشتن یک دنبالهروی قوی و جایگاه روشن، شما به عنوان یک فرد خلاق تأثیر دارید و میتوانید تأثیرگذار باشید.
همکاری با برندها احتمالاً شناخته شده ترین روشی است که سازندگان می توانند در اینستاگرام کسب درآمد کنند. یک نام تجاری کوچک یا بزرگ پیدا کنید که با ارزشهای شما همسو باشد (این بخش مهم است - شراکت با برندی که هیچ ارتباطی با محتوای معمولی شما ندارد یا حتی مستقیماً با محتوای معمولی شما در تضاد است، باعث میشود کسب و کار شما غیر معتبر به نظر برسد).
مشارکت با برندها می تواند اشکال مختلفی داشته باشد: ممکن است برای ایجاد یک پست اینستاگرامی که دارای یک محصول خاص است، به شما پولی پرداخت شود، یا در ازای محتوا، محصولات رایگان به شما ارائه شود. برای شروع، سعی کنید چند پست که برخی از چیزهای مورد علاقه شما - رستوران ها، مراقبت از پوست، هر آنچه که برایتان امکان پذیر است- را به صورت رایگان نشان دهید. سپس میتوانید به آن پستها بهعنوان نمونه در هنگام ارتباط با برندها اشاره کنید.
بسیاری از تأثیرگذاران آرایش و زیبایی در این نوع معاملات برند شرکت می کنند. به عنوان مثال نمونهای از یک پست مشارکت پولی از سازنده @mexicanbutjapanese برای Nordstrom را میتوان نام برد.
نکته: وقتی در یک مشارکت پولی یا پست حمایت شده شرکت می کنید، شفاف باشید.به عبارتی از هشتگها استفاده کنید، پست را بهعنوان حمایتشده علامتگذاری کنید و در زیرنویسهای خود در مورد مشارکت شفاف باشید. پیروی نکردن از دستورالعملهای محتوای مارک اینستاگرام میتواند منجر به حذف پستها شود.
این موضوع به مشارکت با برند مربوط می شود، زیرا پیوستن به یک برنامه وابسته همچنان مستلزم این است که خود را به کسب و کاری متصل کنید که محصولات یا تجربیات خاصی را می فروشد. برنامه های وابسته به شما پول می دهند تا محصولات دیگران را بازاریابی کنید (بنابراین باید مطمئن شوید که محصولاتی که بازاریابی می کنید با ارزش های شما همسو هستند). اگر فالوورهای شما از طریق شما چیزی از برند بخرند - معمولاً با استفاده از یک لینک خاص یا کد تخفیف - پول دریافت می کنید.
به عنوان مثال یک هنرمند ناخن می تواند بازاریاب وابسته برای یک برند لاک ناخن باشد—وقتی دنبالکنندگان از کد تخفیف او برای خرید لاک استفاده میکنند، خالق آن درآمد کسب میکند.
استفاده کردن از لایو اینستاگرام سبب بیشتر دیده شدن تبلیغات و محتوای شما خواهد بود و همچنین به عنوان کاربر فعال به شمار خواهید رفت.
استفاده از اینستاگرام به عنوان یک ابزار بازاریابی برای سایر جریان های درآمدی شما یک استراتژی عالی برای کسب درآمد است. اگر برند شخصی خود را به اندازهای تنظیم کردهاید که ظاهر، آرم، عبارت جذاب یا هر چیز دیگری که قابل تشخیص است داشته باشید، به فروش کالاهای تولید شده فکر کنید. میتوانید از فروش درآمد کسب کنید، بهعلاوه برای مثال وقتی دنبالکنندگانتان شروع به قدم زدن با نام شما روی شلوار ورزشیشان میکنند، تبلیغات رایگان نیز کسب می کنید.
تریکسی ماتل، کالاهای مارک دار میفروشد و از اینستاگرام به عنوان پلتفرمی برای تبلیغات استفاده میکند.
استفاده از فضای تبلیغاتی در پیج خودتان – یا کسب درآمد از یوتیوب – میتواند بسیار سودآور باشد، و میتوانید از اینستاگرام برای هدایت فالوورهای خود به آن سایت خارجی استفاده کنید.
در اینجا چند مثال آورده شده است:
وبلاگ نویس مواد غذایی tiffy.cooks ویدئوهایی را از درست کردن غذا در وبلاگ خود پست می کند و به دستور العمل های کامل تر در بیو خود پیوند می دهد.
درواقع این شبیه لینک دادن به یک وبلاگ است، اما به جای اینکه به طور غیرمستقیم درآمد کسب کنید (از طریق تبلیغات تجاری در صفحه شما یا تبلیغات یوتیوب)، دنبال کنندگان شما مستقیماً برای خدماتی که ارائه می کنید به شما پول می پردازند.اگر در مهارت خاصی تخصص دارید یا می توانید آموزشی را به کاربران ارائه دهید از این نکته می توانید استفاده کنید.