اقتصاد محلی پر رونق فرصت هایی را برای ساکنان فراهم می کند تا زندگی شادتر و راحت تری داشته باشند. اما هر منطقه ای برای دستیابی به پتانسیل کامل خود به کمک کمی نیاز دارد. جوامع برای رشد اقتصادی به بخشها، شهرها، شهرستانها و فراتر از آن همسایه تکیه میکنند و گردشگری را به یک دارایی ارزشمند تبدیل میکنند - به ویژه برای جوامع کوچکتر.
جذب بازدیدکنندگان از دور و دراز دارای مزایای قابل توجهی است. وقتی گردشگران به یک جامعه سفر میکنند، فرصتهایی را برای صاحبان مشاغل محلی و افراد سختکوشی که منطقه را در کنار هم نگه میدارند به ارمغان میآورند. در نهایت، گردشگری راه را برای تغییرات مثبت هموار می کند. کسبوکارها و دولتها منابعی را برای بهبود تجربه بازدیدکنندگان و بهبود زندگی روزمره ساکنان تخصیص میدهند.
هجوم در گردشگری باعث ایجاد تقاضا برای کسب و کارها برای افزایش خدمات خود می شود. شرکت های موجود خدمات خود را بهبود می بخشند و در عین حال پیشنهادات جدیدی را کشف می کنند که مهمانان خارج از شهر را خوشحال می کند.
همزمان، کسبوکارهای جدیدی ظهور میکنند تا به جامعه اضافه شوند. از گزینههای غذاخوری گرفته تا مکانهای تفریحی، موزهها، خدمات حملونقل، امکانات بهداشتی و غیره، گردشگری پیشرفتهای جدیدی را تشویق میکند که ساکنان میتوانند در طول سال از آن لذت ببرند.
همانطور که ارائه خدمات و مشاغل جدید در یک جامعه گردشگری شلوغ ظاهر می شود، فرصت های شغلی نیز افزایش می یابد. کسبوکارهای موجود راههایی برای گسترش پیدا میکنند، در حالی که مشاغل جدید ظاهر میشوند و نقشهای جدیدی را برای افراد محلی ایجاد میکنند.
به ویژه صنایعی مانند مهماننوازی، خدمات غذایی و مسافرت، فرصتهای شغلی جدیدی ایجاد میکنند. فرصتهای کارآفرینی جدید نیز پدیدار میشوند.
افزایش گردشگری می تواند دولت های محلی را برای بهبود زیرساخت های محلی ترغیب کند:
بازدیدکنندگان با کسب و کارهای جامعه پول خرج می کنند. رستورانها، فروشگاههای خردهفروشی، بوتیکها و کسبوکارهای مختلف، زمانی که جامعهشان گردشگران را جذب میکند، پتانسیل کسب درآمد بیشتری را دارند. در نتیجه، همه، از صاحبان مشاغل گرفته تا کارمندان، هزینه بیشتری در اقتصاد محلی خواهند داشت. افزایش درآمد مالیات بر فروش، تلاش های مهم زیرساختی و زیست محیطی در جامعه را تامین می کند.
گردشگری به حفظ و تکامل فرهنگ جامعه کمک می کند. بازدیدکنندگان مشتاقانه درگیر تاریخ و سنتهایی میشوند که باعث میشود این شهر تداعی شود و فرصتی را برای مردم محلی فراهم میکند تا ریشههای خود را در آغوش بگیرند. موزههای محلی و مکانهای تاریخی میتوانند شاهد افزایش بازدیدکنندگان باشند، در حالی که هنرمندان جامعه میتوانند داستانهای خود را پخش کنند و داستانهای جدید را تعریف کنند.
در همین حال، گردشگران دیدگاه ها و سنت های خود را به جوامعی که بازدید می کنند، می آورند. تبادلات فرهنگی که همزمان با گردشگری است می تواند اثرات مثبت پایداری بر جامعه داشته باشد.
بازدیدکنندگان با کسب و کارهای جامعه پول خرج می کنند. رستورانها، فروشگاههای خردهفروشی، بوتیکها و کسبوکارهای مختلف، زمانی که جامعهشان گردشگران را جذب میکند، پتانسیل کسب درآمد بیشتری را دارند. در نتیجه، همه، از صاحبان مشاغل گرفته تا کارمندان، هزینه بیشتری در اقتصاد محلی خواهند داشت.
گردشگری پس از سوخت و مواد شیمیایی و پیش از محصولات غذایی و خودرویی به سومین صنعت صادراتی جهان تبدیل شده است. از چند سال گذشته، جهش بزرگی در گردشگری بینالمللی وجود داشته است که به سهم 7 درصدی از کل صادرات جهان در سال 2016 رسیده است. برای این منظور، این مطالعه رابطه بین گردشگری ورودی، توسعه مالی و رشد اقتصادی را نشان می دهد که گردشگری، توسعه مالی و رشد اقتصادی در بلندمدت با هم ادغام می شوند.