در ادامه ساخت بازی های شوتر، استودیو Remedy Entertainment که خالق عناوینی نظیر مکس پین 1 و 2، Alan Wake و Quantum Break است توانستند یک شوتر علمی تخیلی با نام Control را اواخر نسل هشتم عرضه کنند و در ساخت آن موفق هم ظاهر شدند، به طوری که طبق گزارشات الان دو بازی در جهان این بازی در حال ساخت است که یکی دنباله ای مستقیم بر نسخه اول آن است. دیدن اشتیاق رمدی برای ساخت کنترل خوب است، چون نسخه اول توانست شایستگی خودش را ثابت کند و هنوز پتانسیل زیادی در جهان آن باقی مانده است تا رمز و رازهای جدیدی را حل کرد و با موجودات فراطبیعی زیادی مبارزه کرد. جسی فیدن ( Jesse Faden )، کاراکتر اول بازی شاید توانسته باشد فعلا خطر هیس ( Hiss ) را برطرف کرده باشد، اما کنترل تنها به عنوان راه معرفی و ورود جسی به این دنیای فراطبیعی عمل می کند و حالا که جسی با این موجودات آشنا شده است، می توان انتظار داشت در نسخه های بعدی شاهد حضور موجودات فراطبیعی بیشتر و قوی تری نیز باشیم. برای جسی راه فراری از این موجودات وجود ندارد، زیرا او اکنون "مدیر دیوان فدرال کنترل" است و از آنجایی که او مدیر می باشد، طبیعی است که به هیئت مدیره، موجودات فرابعدی که به مدیر کمک می کنند، جواب پس بدهد. برای ساخت کنترل 2 ایده های داستانی متعددی موجود می باشد، اما در حالت ایده آل شاید نقش هیئت مدیره پررنگ تر شود. در نسخه اول هم هیئت مدیره نقش مهمی در داستان بازی ایفا می کرد، اما تعامل مستقیم با آنها خیلی زیاد نبود و شاید بهتر باشد در نسخه دوم این زمان بیشتر شود.
با اینکه اعضای هیئت مدیره در طول داستان کنترل یک در مرکز توجه قرار ندارند، اما باز هم رمدی سعی دارد آنها را مهم جلوه دهد و در طول بازی اعضای هیئت مدیره به جسی کمک های زیادی می رسانند. مثلا وقتی جسی یک Object of Power، نوعی آیتم دست کاری شده که با هواپیمای اختری ( Astral Plane ) در ارتباط است پیدا می کند آنها در حل کردن چالش های این هواپیما به او کمک کرده یا در یافتن اطلاعات در مورد هاتلاین ( نوعی خط تلفن ویژه ) به او کمک می رسانند. اما تا وقتی که هیس تلاش می کنند با کمک دیلان ( برادر جسی ) اعضای هیئت مدیره را از بین ببرند آنها در بطن داستان قرار ندارند و تمرکز بر جسی و دیگر اعضای انسان اداره است، پس بسیاری از سوالات در مورد هیئت مدیره بی پاسخ باقی می مانند.
درست است که کنترل 2 نباید به صورت کامل اعضای هیئت مدیره و سوالات آن را شرح دهد، چون این بازی یک بازی رمز آلود است و بخش زیادی از موفقیت آن وابسته به همین رمز آلود بودن است که توسط موجودات غیر قابل ادراک ایجاد شده، اما شاید بهتر باشد مقداری اطلاعات بیشتری در مورد اهداف هیئت مدیره در طول بازی دوم دریافت کنیم. با اینکه هیئت مدیره در نسخه اول به عنوان یک نیروی ماورایی، عجیب و روحانی نمایش داده می شود اما واضحا آنها هدف و خواسته ای هم دارند، چون آنها با الگوی خاصی دنبال انسان هایی هستند که از عهده Service Weapon بربیایند. اگر این Service Weapon به شکل یک یافته در گذشته انسان ها پیدا شده است، پس هیئت مدیره قرن ها یا شاید میلیون ها سال وجود داشته است و طبیعتا آنها چنین مدت زیادی را بدون هدف طی نمی کنند.
راه های زیادی برای گسترش تاثیر هیئت مدیره در داستان وجود دارد، مثلا یک راه استفاده از خود شخص جسی است، حالا که خطر هیس رفع شده است ممکن است هیئت مدیره اطلاعات جدیدی به جسی بدهند که اهداف آنها برای کمک به انسان ها را نشان دهد، رابطه آنها با Oldest House را به رخ بکشد و خواسته های آنها از اداره را نشان دهد. با توجه به خواسته های طرفین، ممکن است شاهد تنش هایی بین جسی و هیئت مدیره باشیم که باعث شود داستان روند جدیدی در پیش بگیرد. یا خصومت هیس نسبت به هیئت مدیره یک پیش زمینه داستانی دیگر می تواند باشد، چون آنها در طول کنترل قصد داشتند هیئت مدیره را از بین ببرند اما دلیل آن در طول بازی اول مشخص نشد.
کنترل همین حالا هم رابطه بین انسان های مختلف را به خوبی نشان می دهد و تعاملات جسی با دیگر اعضای اداره جذاب است، اما بهتر است تعامل بیشتری بین او و موجودات فراطبیعی صورت پذیرد. درست است که او راز فراطبیعی بین خودش و برادرش دیلان را حل کرده است، اما به عنوان مدیر اداره او طبیعتا با مسائل فراطبیعی بیشتری روبرو خواهد شد که ممکن است باعث شوند طرز فکر او نسبت به شغلش عوض شود. شخصیت های رمزآلودی مثل آهتی و هیئت مدیره در داستان کنترل 2 می توانند نقش مهمی ایفا کنند.