شاید بهتر است Street Fighter 6 به صورت Free 2 Play منتشر شود!

2022-02-23T09:06:00Z موضوع بازی تفریح سرگرمی زمان مطالعه 4 دقیقهدرجه کیفی A

شاید بهتر است Street Fighter 6 به صورت Free 2 Play منتشر شود!

چند روز پیش بود که بالاخره نسخه ششم از سری بازی های فایتینگ محبوب Street Fighter با انتشار یک تیزر که ریو و لوک را نشان می داد معرفی شد. مدل طراحی جدیدی که برای ریو در نظر گرفته شده است عالی است و او واقعا مثل یک آدم گنده به نظر می رسد! از طرف دیگر لوک که به تازگی و در نسخه پنجم سری با او آشنا شدیم تغییرات زیادی داشته است و مدل موها و حتی دور بازوهای او خیلی طبیعی تر از قبل طراحی شده اند! فعلا اطلاعات زیادی از بازی منتشر نشده است و باید تا ادامه سال 2022 منتظر باشیم تا ببینیم کپکام چه آشی برای طرفداران پخته است اما می توان حدس هایی در مورد نسخه بعدی سری زد.

کپکام ( به عنوان ناشر سری استریت فایتر ) با بازی های لایو سرویس غریبه نیست و در طراحی محتوای فصلی هم تجربیات خوبی دارد. نسخه پنجم سری SF بخشی از هر دو مدل را در خود جای داده بود که شامل چهار فصل از کاراکترها، لباس های مختلف و محیط های جدید برای مبارزات بود. حتی باندل های جدید نسخه پنجم به شکلی طراحی شده بود تا محتوایی برای مسابقات جهانی گیمینگ نظیر Evo یا Capcom Pro Tour ساخته شود که لباس های جدیدی برای کاراکترها اضافه می کرد. این نسخه برای چندین سال شبیه به یک بازی فری 2 پلی در حال اجرا بود و حال شاید وقتش باشد تا واقعا این ایده در مورد نسخه ششم عملی شود.

در بسیاری موارد نسخه پنجم شبیه به یک بتا برای یک بازی F2P بود، مثلا کپکام راهی برای بازیکنان گذاشته بود تا با پول واقعی که خرج می کنند یا پولی که از طریق بازی کردن بدست می آورد بتوانند لباس ها و کاراکترهای جدید را خریداری کنند. یک سری لباس های دیگر به صورت هفتگی و از طریق مبارزات اضافی قابل بدست آوردن بودند تا بتوانید با بدست آوردن قطعات مختلف لباس مورد علاقه خود را بسازید. هرچند متاسفانه اگر یک هفته سراغ بازی نمی رفتید، لباس شما ناقص می ماند و مجبور بودید تا زمانی که این ایونت دوباره اجرا شود منتظر بمانید که ناامیدی بزرگی برای برخی بازیکنان است. درست است که این سیستم بی نقص نبود، مثلا بدست آوردن پول مجازی داخل بازی زحمت زیادی می خواست، اما می تواند زمینه ای برای اجرای مناسب این طرح در نسخه ششم باشد.

یکی از مواردی که می تواند به SF 6 کمک کند، وجود سیستم بتل پس است. بتل پس سیستمی است که با پیش روی در چالش ها و بازی، به بازیکنان جوایز مختلفی می دهد که نمونه های آن دو بازی فیفا و فورتنایت هستند. اما بتل پس چگونه به درد استریت فایتر می خورد؟ اول به بازیکنان دلیلی می دهد تا دوباره سراغ بازی بیایند. معمولا بازی های فایتینگ به گونه ای هستند که بسیاری از بازیکنان پس از مدتی از آنها خسته شده و آنها را رها می کنند اما این بتل پس می تواند دلیل دوباره ای برای بازگشت باشد. این جوایز هم می تواند به شکل اجزای لباس ها، کاراکترهای قابل بازی جدید یا حتی یک موزیک جدید باشد. این سیستم می تواند مثل سیستم The International بازی Dota 2 کمک کند پول زیادی به بازی تزریق شده و حتی دلیلی دیگر برای اجرای مسابقات eSports بازی و مسابقات محلی تر باشد. با اینکه استریت فایتر عنوانی بزرگ در صنعت گیمینگ است اما فروش آن هیچوقت به اندازه سری مورتال کامبت یا Super Smash Bros. نبوده است، کمااینکه Street Fighter V تنها 6 میلیون نسخه برروی پلی استیشن فور و رایانه های شخصی به فروش رساند. اما اگر این روش به خوبی اجرا شود می تواند درآمد مناسبی برای کپکام بوده و در نتیجه کپکام هم هزینه بیشتری صرف محتویات داخل بازی بگذارد و در طولانی مدت تر مورد پشتیبانی قرار بگیرد ( هرچند نسخه پنجم هم به خوبی پشتیبانی شد و از این نظر کپکام واقعا کم کاری نکرد! ).

اما عرضه بازی به شکل پولی هم می تواند برای کپکام سودآورد باشد. نسخه یازدهم سری مورتال کامبت باز هم به ما یادآوری کرد چگونه بازی های فایتینگ با قیمت کامل ( 60 دلار در نسل هشتم و 70 دلار در نسل نهم ) می توانند پرفروش باشند. اگر کپکام بازی را با محتوای کامل عرضه کند احتمال فروش آن بالاتر می رود، اتفاقی که در نسخه پنجم به خوبی رخ نداد و بازی تنها 16 کاراکتر در روز عرضه داشت و سرورهای بازی هم مشکلات چندانی داشتند. به هر طریق امیدواریم چه کپکام ریسک یک روش جدید را پذیرفت و چه روش سنتی را اجرا کرد بتوانیم شاهد یک استریت فایتر خوب باشیم تا دوباره به خاطرات خوش این سری بازگردیم. هادوکن!

مطالب مشابه

بهترین بازی های تانکی برای کامپیوتر در 2022
بهترین بازی های تانکی برای کامپیوتر در 2022
Alternate Text Nazila77
موضوع بازی تفریح سرگرمی|زمان مطالعه 4 دقیقه
بهترین بازی های جنگی کامپیوتری
بهترین بازی های جنگی کامپیوتری
Alternate Text Nazila77
موضوع بازی تفریح سرگرمی|زمان مطالعه 4 دقیقه
کدام بازی ها در اسفند 1400 عرضه خواهند شد؟
کدام بازی ها در اسفند 1400 عرضه خواهند شد؟
Alternate Text Mamdosein
موضوع بازی تفریح سرگرمی|زمان مطالعه 4 دقیقه