فرق سرویس PS Plus جدید با مدل قدیمی آن در چیست؟

2022-04-11T21:59:00Z موضوع بازی تفریح سرگرمی زمان مطالعه 4 دقیقهدرجه کیفی A

فرق سرویس PS Plus جدید با مدل قدیمی آن در چیست؟

بالاخره پس از شایعات فراوان، سونی مدل جدید سرویس پلی استیشن پلاس خود را معرفی کرد. در حالی که خود سونی ادعا دارد این سرویس جدید رقیب اکس باکس گیم پس نیست، اما طبیعتا طرفداران کنسول های سونی انتظار دارند این سرویس جدید بتواند عملکردی خوب از خود نشان دهد، هرچند رسیدن به گیم پس نشدنی باشد. پلاس جدید قرار است ترکیبی از دو سرویس پلاس قدیم و PS Now باشد. ناو سرویسی بود که به کاربران اجازه دسترسی به لیستی از عناوین مختلف را می داد که برخی قابل دانلود بودند و برخی به شکل استریم کردن در دسترس بودند و پلاس سرویسی است که برای بازی آنلاین با دیگران نیاز به خریداری آن داشتید. پلاس جدید سه نوع دسترسی مختلف برای کاربران دارد که آن را در این مطلب خواهید دید.

نکات مهم از پلاس جدید

در حالی که پلاس قدیم تنها برای بازی آنلاین استفاده میشد و ماهیانه اجازه دسترسی به چند بازی برای کاربران را میداد، پلاس جدید ترکیبی از پلاس قدیم و ناو است و به عنوان رقیب گیم پس در نظر گرفته می شود. تاریخ قطعی انتشار این سرویس مشخص نیست اما قرار است در ژوئن منتشر شود. این سرویس ابتدا برای آسیا، سپس آمریکای شمالی، بعد اروپا و در نهایت سایر نقاط جهان منتشر خواهد شد. قیمت سرویس هم به خاطر سطح دسترسی های متفاوت آن دارای سه نرخ است که به صورت ماهیانه، سه ماهه و سالیانه فروخته خواهد شد. پلاس قدیم دیگر به تنهایی در دسترس نیست و به شکل یکی از سطوح دسترسی پلاس جدید در دسترس قرار خواهد گرفت. سرویس ناو هم حذف خواهد شد و قابل خریداری نیست.

سطوح پلی استیشن پلاس

PS Plus Essential

این سرویس شبیه پلاس کنونی است و با خرید آن به منافع زیر دسترسی خواهید داشت:

  • تخفیفات اختصاصی
  • فضای ابری برای فایل ذخیره بازی ها
  • دسترسی به امکانات مولتی پلیر آنلاین
  • دو بازی قابل دانلود ماهیانه ( این عناوین تا زمانی که پلاس داشته باشید قابل دسترسی خواهد بود )

قیمت این سرویس برای اکانت های آمریکا ماهیانه 9.99 دلار، سه ماهه 24.99 دلار و سالانه 59.99 دلار خواهد بود.

PS Plus Extra

این سطح دسترسی علاوه بر اجازه دسترسی به موارد سطح بالا، شامل موارد زیر است:

  • یک کاتالوگ شامل چهارصد بازی از عناوین پلی استیشن فور و فایو، شامل عناوین بلاک باستر از ساخته های استودیوهای داخلی سونی و شرکای ترد پارتی. عناوین این لیست قابل دانلود خواهند بود.

قیمت این سرویس برای اکانت های آمریکا ماهیانه 14.99 دلار، سه ماهه 39.99 دلار و سالانه 99.99 دلار خواهد بود.

PS Plus Premium

علاوه بر دسترسی به مزایای سطوح بالاتر، دیگر مزایای این سطح شامل موارد زیر است:

  •  دسترسی به 340 بازی دیگر، شامل بازی های PS3 به شکل استریم ابری، یک کاتالوگ از عناوین کلاسیک از پلی استیشن، پلی استیشن دو و PSP به صورت دانلود و استریم و دسترسی به چهارصد عنوان موجود در سطح اکسترا به صورت استریم
  • دسترسی به دمو ( Game Trials ) برای تجربه بازی قبل از خرید آن، که زمان آن محدود است

قیمت این سرویس برای اکانت های آمریکا ماهیانه 17.99 دلار، سه ماهه 49.99 دلار و سالانه 119.99 دلار.

اگر اکنون کاربر پلاس هستیم چه می شود؟

جای نگرانی نیست! اگر کاربر پلاس هستید اشتراک شما به صورت پیش فرض به سطح دسترسی Essential تبدیل خواهد شد و اگر کاربر ناو هستید، به بالاترین سطح تبدیل خواهید شد و نیازی به هزینه اضافی ندارید. اگر در منطقه ای هستید که سرویس ناو در دسترس نیست، به جای سطح دسترسی Premium به سرویس PS Plus Deluxe دسترسی خواهید داشت. این سرویس قابلیت استریم ابری ندارد اما به کاربران عناوین قدیمی یکسان را پیشنهاد می دهد و قیمت آن کمتر خواهد بود.

بازی های سرویس پلاس چه عناوینی هستند؟

سونی هنوز لیست کامل عناوین قابل دسترسی را اعلام نکرده است، اما از بین چهارصد عنوان اعلام شده نام هایی آشنا به چشم می خورد: Spider-Man، Spider-Man: Miles Morales، Death Stranding، God of War، Returnal و Mortal Kombat 11 جزو بازی هایی هستند که تایید شده اند. همچنین عناوین این کاتالوگ به صورت منظم تغییر خواهد کرد و می توان انتظار داشت عناوین جدیدتر و بیشتری به این لیست اضافه شوند و به همین شکل برخی عناوین از لیست عناوین حذف شوند.

بازی های ابری این سرویس به چه دردی می خورند؟

سرویس ابری کنونی سونی با نام ناو جزوی از سرویس پلاس جدید خواهد شد. این سرویس تا حدودی شبیه به سرویس Xbox Cloud Gaming عمل می کند و شما می توانید با استفاده از پلی استیشن فور، فایو یا رایانه شخصی خود بازی ها را استریم کنید ( البته نه با اینترنت ایران! ). نیازی به دانلود بازی ها نیست و این به شما اجازه می دهد اگر دستگاه شما حافظه ندارد بازی مورد علاقه خود را تجربه کنید، یا اگر رایانه شخصی شما خیلی قوی نیست و مشخصات معمولی دارد هم این عناوین قابل تجربه است. هرچند هنوز مشخص نیست کدام عناوین به صورت ابری در دسترس خواهند بود و آیا دسترسی ناو برروی رایانه ها بسته خواهد شد یا خیر. اکنون سرویس Xbox Cloud Gaming اجازه دسترسی به تعداد محدودی از عناوین را می دهد و باید حتما از یک دسته استفاده کنید تا بتوانید بازی ها را تجربه کنید.

مطالب مشابه

پنج بازی تک نفره که قدرت کاراکتر اصلی خیلی زیاد بود!
پنج بازی تک نفره که قدرت کاراکتر اصلی خیلی زیاد بود!
Alternate Text Mamdosein
موضوع بازی تفریح سرگرمی|زمان مطالعه 4 دقیقه
پنج بازی جهان باز مکانیک های گیم پلی خاص
پنج بازی جهان باز مکانیک های گیم پلی خاص
Alternate Text Mamdosein
موضوع بازی تفریح سرگرمی|زمان مطالعه 4 دقیقه
اولین اطلاعات از گیم پلی بازی Hogwarts Legacy منتشر شد
اولین اطلاعات از گیم پلی بازی Hogwarts Legacy منتشر شد
Alternate Text Mamdosein
موضوع بازی تفریح سرگرمی|زمان مطالعه 3 دقیقه
مهم ترین بازی هایی که در فروردین 1401 عرضه خواهند شد
مهم ترین بازی هایی که در فروردین 1401 عرضه خواهند شد
Alternate Text Mamdosein
موضوع بازی تفریح سرگرمی|زمان مطالعه 4 دقیقه