از زمان عرضه بازی رایگان Genshin Impact شرکت Mihoyo که اکنون نامش را به Hoyoverse تغییر داده است توانسته است نامی برای خودش دست و پا کند. هرچند این شرکت پیش از این بازی هم با عرضه عنوان Honkai Impact 3rd در دنیای بازی های گاچا شناخته شده بود، اما گنشین بود که باعث شد این استودیو برای همگان در دنیای ویدئو گیم شناخته شود و امروزه حتی افرادی که به بازی های گاچا علاقه مند نیستند و از این ژانر دوری می کنند هم اسم این شرکت و گنشین ایمپکت را شنیده اند. این بازی موفقیتی چشمگیر داشته است و موارد مثبت زیادی دارد که باعث شده طرفداران زیادی حتی بعد از گذشت نزدیک به دو سال از زمان عرضه آن، خود را سرگرم این بازی کنند. اما هیچ بازی ای بی نقص نیست و این نقص ها در گنشین هم به چشم می خورد.
تصور کنید فردی تبلیغ این بازی با وجود یائه میکو ( تصویر بالا ) را تماشا می کند و تصمیم می گیرد به خاطر این کاراکتر به سراغ گنشین برود. او شیفته طراحی کاراکتر و مدل بازی و قدرت های او شده و پس از دانلود بازی زمان زیادی را صرف می کند تا بتواند این کاراکتر را بدست آورد. اما سپس او متوجه می شود که نمی تواند به میکو دسترسی داشته باشد، چون مواد مورد نیاز او تنها در منطقه ای به اسم Inazuma وجود دارد. حالا او باید تمام داستان بازی را به اتمام رسانده و در عین حال Adventure Rank را هم بالا ببرد تا حتی بتواند به این کاراکتر دسترسی داشته باشد! چنین موردی می تواند باعث ناامیدی برخی افراد شود و ناامیدی آنها هم به حق است.
این بازی به هیچ وجه داستان بدی ندارد و برعکس اتفاقات مهم آن می تواند تا مدت ها در یاد و خاطره بازیکنان باقی بماند. اما همه طرفداران بازی های گاچا نمی خواهند در یک داستان انیمه ای بلند غرق شوند و اکثر بازی ها به آنها اجازه می دهند تا کات سین و بخش های داستانی را رد کنند تا به گیم پلی مورد علاقه خود برسنند. اما این رد کردن در گنشین وجود ندارد و عجیب اینکه حتی اگر Hoyoverse نمی خواست بازیکنان کات سین های جذاب بازی را از دست بدهند، حداقل می توانست اجازه بدهد تا دیالوگ ها قابل رد کردن باشند، مخصوصا وقتی در بازی دیالوگ های کوتاهی با NPC های بدون نام وجود دارد که شاید خیلی هم مهم نباشند.
برای بازی ای که تبلیغ آن گشت و گذار و ماجراجویی است، بخش کوآپ بازی اصلا چنین حسی را به بازیکن منتقل می کند و خیلی محدود است، به حدی که بسیاری تعجب می کنند چرا اصلا چنین بخشی در بازی قرار گرفته است! وقتی فردی میزبان بازیکنی دیگر در دنیای گنشین می شود، آنها نمی توانند با هیچ NPC در بازی ارتباط برقرار کنند، یا وقتی بازیکنی می خواهد یک Quest را تمام کند و یا مقداری خرید در بازی انجام دهد، باید صبر کند تمامی دیگر بازیکنان از دنیای او خارج شوند تا اجازه این کارها به او داده شود! حتی محتوای اصلی بازی که قابل اتمام به صورت کوآپ است هم در بخش تک نفره راحت تر قابل انجام است!
در اوایل بازی جایزه هایی که برای لول آپ شدن یا بالا رفتن AR به بازیکن داده می شود آنچنان هم بد نیست و گرفتن پنجاه primogems یا یک summon در اوایل بازی قابل قبول است، مخصوصا که بازیکنان در ابتدا فکر می کنند این جایزه ها با گذشت زمان بهتر می شوند، اما در واقعیت اینگونه نیست و وقتی این مورد را در کنار مدت زمانی که برای بالا رفتن ده رنک آخر AR قرار دهیم، بیشتر به نظر می رسد بازی در حال مسخره کردن بازیکنان است! بعد از ساعت ها تجربه بازی و رسیدن به رنک آخر، بازیکنان تنها صد و پنجاه primogems و سه بنر استاندارد دریافت می کنند که واقعا امری مسخره و خنده دار است!
هر بازی ای در بین جامعه کاربرانش دارای افرادی است که قصد آزار و اذیت دیگران را دارند و می خواهند تجربه آنها را خراب کنند، اما در مورد گنشین این نکته منفی خیلی بیشتر به چشم می خورد و این بخش از جامعه بازی واقعا عجیب هستند و به طور کامل تجربه دیگران از یک بازی را خراب می کنند. در بسیاری موارد اینطور به نظر می رسد که یک بازیکن گنشین حق ندارد نظر خود را اعلام کند. مثلا اگر یک کاراکتر سطح بالای جدید از نظر یک نفر معمولی باشد و یا به روش بازی آنها نخورد، احتمال زیاد آنها مورد حمله قرار می گیرند! حتی در مواردی محتوا سازان بزرگتر مثل استریمرها تنها به خاطر اینکه گفته اند از یک کاراکتر خوششان نمی آید تهدید به مرگ شده اند...