چرا کریر مد فیفا باید از بازی های نقش آفرینی الهام بگیرد؟

2022-05-14T11:39:00Z موضوع بازی تفریح سرگرمی زمان مطالعه 4 دقیقهدرجه کیفی A

چرا کریر مد فیفا باید از بازی های نقش آفرینی الهام بگیرد؟

یکی از جذاب ترین بخش های سری بازی های فیفا ( که قرار است از سال دیگر با نام EA Sports FC منتشر شوند )، بخش کریر آن است که به شما اجازه می دهد در نقش یک بازیکن یا یک تیم قرار گرفته و در آن رقابت کنید. متاسفانه در سال های اخیر شاهد پیشرفت در این بخش نبوده ایم و بازیکنان خیلی سریع می توانند به اهداف خود در آن برسند و به طور مثال، یک بازیکن معمولی می تواند در طول دو سال تمامی جام ها و افتخارات را کسب کرده و دیگر ادامه بازی در این بخش برای او بی معنی خواهد شد. این بخش هم به مانند اکثر بخش های آنلاین بازی تنها در مبحث گرافیک بهبود یافته است و در کل طرفداران دیگر نمی توانند از بخش های آفلاین فیفا لذت کامل را ببرند و مجبورند به سراغ بخش های آنلاین بازی مثل بخش FIFA Ultimate Team که وابستگی زیادی به پرداخت های درون برنامه ای دارد بروند یا سراغ دیگر بازی فوتبال بروند، هرچند که eFootball ( با نام سابق PES ) هم امسال نسخه ای افتضاح عرضه کرده است و در واقع شما هیچ گزینه خاصی برای لذت بردن نخواهید داشت! از طرفی بازی های نقش آفرینی ( RPG ) ژانر پرطرفداری در بازی های ویدئویی هستند که اکثرا با جهان باز، دنیای تعاملی و کاراکترهای قابل ارتباط شناخته می شوند. اما همین بازی ها می توانند منبع الهامی مناسبی برای تغییر در بخش کریر فیفا باشند.

از صفر شروع کردن و به اوج رسیدن

یکی از مشکلات فیفا در بخش کریر، نبود پیشرفت واقعی در آن است که از یک بازیکن آماتور و تازه کار شروع کنید و به یک بازیکن حرفه ای در بالاترین سطح تبدیل شوید. در واقع این سیستم به قدری افتضاح است که در طول دو یا سه فصل می توانید به بالاترین سطح برسید، آن هم در حالی که یک روند کامل از کریر بازیکن پانزده فصل به طول می انجامد و در واقع شما در طول سیزده یا دوازده فصل آتی هیچ هدفی نخواهید داشت! درست کردن این سیستم باید اولویت اول باشد تا بخش آفلاین بازی هم چالش برانگیز تر شود. به جای آنکه به عنوان یک بازیکن با سطح خوب در یک تیم سطح بالا شروع کنید، باید به عنوان یک بازیکن آکادمی شروع به کار کرده و با تلاش به تیم بزرگسالان برسید. یعنی با پیشرفت بازیکن، همزمان رقبا و تیم ها هم قوی تر شوند. بازی ای نظیر Skyrim یک مثال خوب در این زمینه است که نیاز به زمان و تلاش دارد تا قوی تر شوید و در عین حال دشمنان شما هم قوی تر شوند.

انتخاب های بهتر در ساخت بازیکن

برای تعامل بهتر با بازیکنان و کاراکترها، الکترونیک آرتز باید انتخاب های بیشتری جز انتخاب چهره کاراکتر به آنها بدهد. درست است که در حد یک بازی فوتبالی، قابلیت های ساخت بازیکن خوب است اما تنوع آن کم است و در عین حال تمامی آواتارها به یک شکل از خود واکنش نشان می دهند، پس شاید بهتر باشد یک پیش زمینه بهتر و قابلیت انتخاب شخصیت برای این آواتارها قرار داد و البته همین موارد می تواند در بخش کریر مربیان هم ایجاد شود. واضح است که بازی های نقش آفرینی در ساخت بازیکن بهتر موارد هستند و به شما اجازه می دهند موارد مختلفی را برای آواتار خود انتخاب کنید و حتی پیش زمینه داستانی آنها هم تفاوت ایجاد می کند، مثل دو بازی Cyberpunk 2077 و سری افسانه ای Mass Effect.

سیستم سطح بندی بهتر

سیستم سطح بندی یا به اصطلاح لول آپ شدن به بازیکنان اجازه می دهد که با استفاده از درخت مهارت ها، آمار خود در بخش های مختلف نظیر سرعت و قدرت بندی را افزایش دهند و این مورد در فیفا 22 بهتر شده است، اما متاسفانه تعداد مهارت ها کم است و به راحتی در طول دو سال می توان به بالاترین مهارت ها رسید که دیگر ارتقا و پیشرفت را برای کاراکتر بی معنی می کند. بهتر است این سیستم لول آپ شدن نیاز به زمان بیشتری داشته باشد و برای آن تمرینات مختلفی در نظر گرفته شود، درست مثل دنیای واقعی. بهترین نمونه در این مورد را می توان Assassins Creed: Valhalla دانست که سیستم مهارت آن ارتقای کم اما تاثیرگذاری داشت. این سیستم می تواند باعث شود بازیکنان برای بهتر شدن واقعا زحمت بکشند و خیلی سریع پیشرفت نکنند تا به واقعیت نزدیک تر شود.

مکالمات و نقل و انتقالات بهتر

به عنوان یک شبیه ساز فوتبال، فیفا در خیلی موارد شبیه واقعیت نیست و سیستم نقل و انتقالات و مکالمات یکی از نقاط فاصله آن با دنیای واقعی است. تقاضای یک بازیکن برای دریافت پیشنهاد جدید و بهتر، درخواست برای کم یا زیاد کردن زمان بازی آنها و تعامل با دیگر بازیکنان از این دست موارد هستند. سری بازی Mass Effect بهترین الگو در این مورد هستند، چون مکالمات شما با همراهان و دوستان می تواند روابط شما را بهبود دهد و از آن مهم تر باعث می شود بفهمید با چه نوع آدمی طرف هستید. بهتر است نوع مکالمات در فیفا عمیق تر شود و انتخاب های بیشتری به بازیکنان داده شود. به جای نمایش یک جمله که من نیاز به زمان بازی بیشتری دارم، می توان کاری کرد بازیکن به مربی ثابت کند چرا لیاقت زمان بازی بیشتری دارد.

سری بازی فیفا تنها به تغییر نام نیاز ندارد ( که به خاطر درخواست بالا رفتن رقم لایسنس نام فیفا از شرکت EA بوده است )، بلکه چند سالی است این سری پیشرفت خاصی نداشته است و به خصوص در بخش های آفلاین چنین چیزی به چشم می خورد. بخش کریر با طرفداران زیاد خود می تواند اولین قدم برای بهبود باشد.

مطالب مشابه

نسخه های دموی PS Plus Premium می تواند اتفاق خوبی برای جامعه گیمینگ باشد
نسخه های دموی PS Plus Premium می تواند اتفاق خوبی برای جامعه گیمینگ باشد
Alternate Text Mamdosein
موضوع بازی تفریح سرگرمی|زمان مطالعه 5 دقیقه
پنج بازی مستقل برتر که در اردیبهشت 1401 می توانید آنها را تجربه کنید
پنج بازی مستقل برتر که در اردیبهشت 1401 می توانید آنها را تجربه کنید
Alternate Text Mamdosein
موضوع بازی تفریح سرگرمی|زمان مطالعه 4 دقیقه
پنج بازی که طرفداران Persona 5 از آنها لذت خواهند برد
پنج بازی که طرفداران Persona 5 از آنها لذت خواهند برد
Alternate Text Mamdosein
موضوع بازی تفریح سرگرمی|زمان مطالعه 4 دقیقه
لیاقت فرانچایز Killzone بیش از این است!
لیاقت فرانچایز Killzone بیش از این است!
Alternate Text Mamdosein
موضوع بازی تفریح سرگرمی|زمان مطالعه 4 دقیقه