بهترین جایگزین های مایکروسافت آفیس

2022-02-11T05:39:00Z موضوع علم دانش تکنولوژی زمان مطالعه 8 دقیقهدرجه کیفی A

بهترین جایگزین های مایکروسافت آفیس

بهترین جایگزین های مایکروسافت آفیس انجام کارهای اداری را ساده و آسان می کند و بهره وری را افزایش می دهد.

بهترین جایگزین های مایکروسافت آفیس(دانلود)


1. LibreOffice

2. FreeOffice

3. WPS Office

4. Calligra

5. OfficeSuite

6. Polaris Office

7. OnlyOffice

8. WordPerfect

9. Zoho Workplace

10. Google Workplace

مایکروسافت آفیس همچنان محبوب ترین مجموعه بهره وری برای اسناد، صفحات گسترده، ارائه ها و موارد دیگر - چه به عنوان یک بسته نرم افزاری دانلود، چه به عنوان مجموعه Microsoft 365 مبتنی بر ابر - از طریق برنامه های قدرتمند مانند Word, Excel, PowerPoint, Publisher, Access, Outlook، باقی مانده است.

با این حال، طیف وسیعی از رقبای جایگزین به طور فزاینده ای جذاب شده اند، به ویژه به دلیل هزینه های مجوز رقابتی بیشتر، و استفاده از برخی از آنها رایگان است. با این حال، پرداخت کمتر یا هیچ، لزوماً به این معنی نیست که نرم افزار از کیفیت پایین تری برخوردار است.

همچنین باید هنگام انتخاب جایگزینی برای مایکروسافت آفیس، از کمبودهایی که ممکن است استفاده شما از نرم افزار را محدود کند، مطمئن باشید، به خصوص اگر نیاز به اشتراک گذاری یا همکاری در اسناد با سایر کاربرانی دارید که یک یا چند مجموعه آفیس متفاوت دارند.

در اینجا بهترین آنها را به همراه نقاط قوت و ضعفشان نشان خواهیم داد.

1. LibreOffice

این مجموعه رایگان و متن باز است و از یک پردازشگر کلمه، صفحه گسترده و نرم افزار ارائه تشکیل شده است و به 110 زبان موجود است. در حالی که LibreOffice از فرمت ODF (OpenDocument) استفاده می کند، همچنان از طیفی از انواع فرمت های دیگر مانند موارد استفاده شده در Microsoft Office پشتیبانی می کند. همچنین یک نمایشگر LibreOffice برای اندروید وجود دارد. مانند بسیاری از نرم افزارهای منبع باز، تمام پشتیبانی فنی شما از طریق آنلاین انجام می شود.

2. FreeOffice

اگر به دنبال جایگزینی رایگان و آسان برای مایکروسافت آفیس هستید، FreeOffice مجموعه مناسب شماست. FreeOffice یک مجموعه اداری کامل است که برای استفاده در خانه و محل کار رایگان است. این برنامه هم برای ویندوز و هم برای لینوکس توسعه یافته است و یک نسخه اولیه را برای کاربران اندروید ارائه می دهد. این مجموعه به طور کامل با تمامی فرمت های Microsoft Word، Excel و PowerPoint سازگار است. این بدان معنی است که شما نه تنها می توانید فایل ها را در فرمت هایی مانند DOCX، XLSX و PPTX مشاهده کنید، بلکه ذخیره کنید. همچنین از انواع فایل های قدیمی تر مانند PPT و XLS پشتیبانی می کند. رابط کاربری جدیدی که امسال راه اندازی شد به شما این امکان را می دهد که با منوها و نوار ابزار مدرن یا کلاسیک کار کنید.

3. WPS Office

WPS Office در سال 2016 توسط توسعه دهنده نرم افزار چینی Kingsoft منتشر شد. این یک مجموعه اداری است که برای ویندوز، لینوکس، اندروید و iOS در دسترس است. این مجموعه به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی، لهستانی و روسی موجود است. یک ردیف رایگان و ممتاز ارائه می دهد. سطح رایگان به شما امکان می دهد از Writer، Presentation و Spreadsheets استفاده کنید، که جایگزینی برای مجموعه Microsoft Office هستند که بسیار شبیه به آن هستند. WPS یک مبدل PDF به Word ارائه می دهد که استفاده از آن سریع و آسان است. این مجموعه 1 گیگابایت فضای ابری رایگان را برای کاربران iOS و رایانه های شخصی ارائه می دهد، اما این سرویس هنوز برای اندروید در دسترس نیست. لایه "Premium" به کاربر اجازه می دهد تا 9 دستگاه را همزمان وصل کند. همچنین از شر تمام تبلیغات آزاردهنده ای که در سطح رایگان رایج هستند خلاص می شود. WPS به دلیل اجازه ندادن همکاری فراتر از مواردی که تغییرات را ردیابی می کند و به کاربران اجازه درج نظرات را می دهد مورد انتقاد قرار گرفته است. کاربران همچنین گفته اند که رابط کاربری در زمان بارگیری اسناد می تواند بسیار کند باشد. کاربران لینوکس اشاره کرده اند که همه فونت ها به طور خودکار گنجانده نمی شوند و باید جداگانه نصب شوند. نصب برای کاربران اندروید بسیار سخت است و انتقاداتی وارد شده است که از توسعه دهنده خواسته شده است تا آن را سبک تر کند.

4. Calligra

مجموعه آفیس Calligra ابتدا در اکتبر 2000 به عنوان بخشی از KOffice منتشر شد. یک مجموعه اداری است که توسط KDE توسعه یافته و همچنین برای طراحی هنر گرافیکی مناسب است. در لینوکس، macOS، ویندوز و اندروید در دسترس است. Calligra یک مجموعه نرم‌افزاری رایگان و متن‌باز است و می‌توان آن را مستقیماً از وب‌سایت خودش یا از صفحه دانلودهای KDE دانلود کرد. کاملاً از LibreOffice متمایز است. در حالی که LibreOffice ظاهر آشنای MS Office را دارد، Calligra ندارد. بسیاری از برگه های ویژگی های قابل استفاده در سمت راست صفحه نمایش قرار دارند و مانند MS Office و سایر مجموعه های اداری در بالا نیستند. این بدان معنی است که صفحه ای که در حال ویرایش آن هستید تمام صفحه را نمی گیرد. یکی از ویژگی های اضافی که Calligra را متمایز می کند این است که یک ابزار نقشه برداری ذهنی و مدیریت پروژه را ارائه می دهد. Calligra به شما امکان می دهد فرمت های DOCX و DOX را بخوانید اما نمی توانید آنها را ویرایش کنید. اگر مخاطبین شما اسناد مایکروسافت آفیس را برای شما ارسال کنند، ممکن است مشکل ایجاد کند.

5. OfficeSuite

OfficeSuite اپلیکیشنی است که توسط MobiSystems توسعه یافته و برای اندروید، iOS و ویندوز در دسترس است. دستگاه‌هایی که توسط آمازون، توشیبا، سونی و آلکاتل ساخته می‌شوند، اغلب دارای OfficeSuite از پیش نصب شده هستند. می توانید با استفاده از حساب OfficeSuite خود بین دستگاه ها همگام سازی کنید و تنها یک مجوز برای همه دستگاه های شما مورد نیاز است. چندین لایه برای انتخاب دارد. سطح "Basic" رایگان است و به کاربران اجازه می دهد اسناد Word، Excel و PowerPoint را مشاهده و ویرایش کنند. این مجموعه با اکثر فرمت‌ها مانند ODT، RTF، CSV، DOC و ZIP سازگاری کامل دارد. سطح رایگان همچنین به کاربران امکان می دهد اسناد PDF را مشاهده کنند و از طریق سرویس هایی مانند Dropbox، OneDrive و Google Drive پشتیبانی ابری ارائه می دهد.

6. Polaris Office

Polaris Office توسط Intraware توسعه یافته و در ابتدا در مارس 2014 منتشر شد. این مجموعه آفیس رایگان است که برای اندروید، iOS، ویندوز و macOS در دسترس است. به نظر می رسد این مجموعه محبوب در بین مشاغل است و توسط شرکت هایی مانند آمازون و سامسونگ استفاده می شود. با استفاده از این مجموعه قدرتمند می توانید فرمت های مختلف فایل از جمله PPT، XLS، DOCX و HWP را ویرایش کنید. تمام داده های شما توسط AWS (سرویس وب آمازون) ایمن شده است. با آخرین نسخه Polaris اکنون می توانید اسناد PDF را تبدیل و ویرایش کنید. همچنین کاربران می توانند در صورت نیاز فایل های صوتی و تصویری را به اسناد تبدیل کنند. این مجموعه از چندین زبان مختلف مانند فرانسوی، آلمانی، کره ای، انگلیسی و روسی پشتیبانی می کند. تنها انتقاد واقعی از Polaris این است که در حالی که نسخه رایگان طیف وسیعی از ویژگی ها را ارائه می دهد، تبلیغات ممکن است گاهی اوقات کمی حواس پرت کننده باشد.

7. OnlyOffice

OnlyOffice یک مجموعه اداری منبع باز است که توسط Ascensio Systems SIA توسعه یافته است. به بیش از 22 زبان در دسترس است و اوراکل یکی از مشتریان اصلی آن است. نسخه کاملا رایگان، معروف به "نسخه انجمن" بیشتر برای مشاغل کوچک مناسب است و حداکثر 20 اتصال را به طور همزمان امکان پذیر می کند. این مجموعه نه تنها ویژگی های معمولی مانند پردازش کلمه یا صفحات گسترده را ارائه می دهد، بلکه در رابطه با انجام سفارش و ثبت فروش بسیار مفید است. مانند سایر مجموعه های اداری، امکان ایجاد و ویرایش اسناد، صفحات گسترده و ارائه ها وجود دارد. کاربران می توانند در پروژه ها همکاری کنند و در صورت لزوم در فایل ها نظر بدهند.

8. WordPerfect

WordPerfect در طول سال ها از زمانی که در اواخر دهه 1970 ساخته شد صاحبان زیادی داشته است. به سرعت تا سال 1996، کورل آن را خریداری کرد که در آن زمان می خواست کسب و کاری بسازد که بتواند با مایکروسافت و ادوبی رقابت کند. WordPerfect در دهه 80 بسیار محبوب بود، جایی که برای نسخه های DOS و مایکروسافت ویندوز شناخته شده بود. به زودی پس از انتشار توسط مایکروسافت آفیس تحت الشعاع قرار گرفت.یک مجموعه اداری همه کاره است. این برنامه پردازشگر کلمه، برنامه صفحه گسترده و ایجاد کننده نمایش اسلاید خود را ارائه می دهد. آخرین نسخه اکنون شامل ویرایش و مدیریت عکس بهبود یافته است. WordPerfect یک نسخه آزمایشی رایگان را ارائه می دهد که می توانید از سایت اصلی دانلود کنید. مانند سایر مجموعه ها می تواند در بسیاری از فرمت های مختلف مانند DOCX، PDF و HTML ذخیره شود. همچنین انتشار کتاب های الکترونیکی و مدیریت کلان را ارائه می دهد. ویژگی PDF به کاربران امکان ویرایش و پر کردن فرم ها از طریق PDF و همچنین تغییر ظاهر فرم را می دهد. فونت / رنگ WordPerfect از باز کردن چندین سند در یک زمان پشتیبانی می کند.

9. Zoho Workplace

در حالی که Google Docs، به لطف قدرت نام تجاری خود، احتمالاً بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، Zoho Workplace در نوع خود بسیار خوب است. مطمئناً به یک بسته اداری دسکتاپ نزدیک‌تر است و به اندازه کافی قوی است که کسب‌وکارهایی مانند نایک را به عنوان کاربران عادی جذب کند. پردازشگر کلمه Zoho با ظاهر جدید (که رابط کاربری کلاسیک به سبک Word را به نفع یک نوار کناری قالب‌بندی حذف می‌کند) بسیار خوب ارائه شده و قادر به تولید اسنادی با ظاهر حرفه‌ای است و یک صفحه گسترده عالی و بسته ارائه معقول را در کنار خود دارد. Zoho Workplace شامل یک ابزار قدرتمند ایجاد سایت، یک راه حل مدیریت فایل و بسیاری از ابزارهای مشترک است.

10. Google Workplace

Google Workplace یکی دیگر از جایگزین های مایکروسافت آفیس است که ارزش بررسی دارد، زیرا توسط گروه اینترنتی گوگل به طور خاص برای کارهای مشترک و گروهی توسعه یافته است. این سه ابزار کلیدی به خوبی در هر مرورگر وب اجرا می شوند و به عنوان برنامه های تلفن همراه برای دستگاه های اپل و اندروید در دسترس هستند. مجموعه آفیس رایگان گوگل ابزارهای پیشرفته‌ای را که در مایکروسافت 365 یا بسیاری از رقبا پیدا خواهید کرد ارائه نمی‌کند، اما همه چیز به روشی واضح و منطقی تنظیم شده است و همه فایل‌های شما به‌طور خودکار ذخیره و همگام‌سازی می‌شوند، بنابراین لازم نیست نگران انتقال و پشتیبان گیری باشید. ایراد اصلی Workplace این است که باز کردن فایل‌های ایجاد شده با استفاده از نرم‌افزارهای آفیس دیگر فرآیندی دشوار است و قالب‌بندی فایل همیشه به درستی تبدیل نمی‌شود.

مطالب مشابه

برنامه نویسی های پرکاربرد برای یادگیری
برنامه نویسی های پرکاربرد برای یادگیری
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 4 دقیقه
بررسی گوشی Redmi Note 11T 5G
بررسی گوشی Redmi Note 11T 5G
Alternate Text دلارام
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 5 دقیقه
بهترین تنظیمات اورکلاک GeForce RTX 3070 LHR برای استخراج اتریوم
بهترین تنظیمات اورکلاک GeForce RTX 3070 LHR برای استخراج اتریوم
Alternate Text ReZero
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 6 دقیقه
پرینتر سه بعدی چیست و چگونه کار می کند؟
پرینتر سه بعدی چیست و چگونه کار می کند؟
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 21 دقیقه