در این مطلب نحوه عملکرد و نحوه بهینه سازی محتوا برای ورود به اکسپلور آورده شده است. ظاهر شدن در صفحه اکسپلور بهترین ابزار رایگانی است که می توانید در اینستاگرام دریافت کنید.
اکسپلور یک موتور اکتشافی است که به کاربران کمک میکند محتوای جدید پیدا کنند و برجسته شدن در آنجا برای افزایش مخاطب در اینستاگرام مفید است. بیش از 200 میلیون کاربر هر روز از صفحه اکسپلور بازدید می کنند.
درواقع حاوی محتوایی از حسابهایی است که کاربران قبلاً آنها را دنبال نمیکنند و تضمین می کند که پست های شما توسط افرادی خارج از مخاطبان فعلی شما دیده می شود. هیچ فرمول دقیقی برای ورود به صفحه اکسپلور وجود ندارد اما اگر بدانید الگوریتم چگونه کار می کند کمک خواهد کرد.
درک نحوه عملکرد Explore به شما امکان می دهد محتوا را برای سیگنال های رتبه بندی بهینه سازی کنید که الگوریتم به دنبال آن است.
در حالی که فید صفحه اصلی اینستاگرام محتوای دوستان، خانواده و سایر افرادی را که دنبال میکنید نمایش میدهد - صفحه اکسپلور محتوای حسابهایی را نشان میدهد که کاربران هیچ ارتباط مستقیمی با آنها ندارند. وقتی میخواهید عکسها و ویدیوهایی را که قبلاً ندیدهاید بررسی کنید، اکسپلور جایی است که میتوانید برای پیدا کردن آن بروید.
فاکتورهای رتبه بندی اینستاگرام این محتواها راکاوش می کند. الگوریتم کاوش اینستاگرام از سیگنالهای مشابه فید اصلی برای رتبهبندی محتوا استفاده میکند.
آن سیگنال ها عبارتند از:
محتوا قبل از اینکه به سیستم اکسپلور ختم شود از دو مرحله عبور میکند: مرحله تولید پیش نمایش(که به عنوان مرحله منبعیابی نیز شناخته میشود) و مرحله رتبهبندی.
هنگام تنظیم محتوا برای صفحه اکسپلور، الگوریتم با جستجوی حسابهای "seed" شروع میشود، که حسابهایی هستند که افراد قبلاً با آنها تعامل داشتهاند. با تجزیه و تحلیل اکانتهای اولیه، اینستاگرام میتواند اکانتهای مرتبطی را که ممکن است به آنها علاقه مند باشد، پیدا کند.
پس از اینکه الگوریتم Explore مجموعهای از حسابهای اولیه و حسابهای مشابه به seed را گردآوری کرد، عکسها و ویدیوهایی را که حسابها پست کردهاند یا با آنها درگیر شدهاند، تجزیه و تحلیل میکند.
راههای مختلفی وجود دارد که افراد میتوانند با حسابها و رسانهها در اینستاگرام تعامل داشته باشند (به عنوان مثال، دنبال کردن، لایک کردن، نظر دادن، ذخیره و اشتراکگذاری).
در پایان مرحله تولید پیش نمایش، الگوریتم هزاران محتوای واجد شرایط را برای نشان دادن یک کاربر گردآوری کرده است. سپس اینستاگرام از 500 تعداد از آن پیش نمایش ها نمونه برداری می کند و آنها را به مرحله بعدی می فرستد.
مرحله دوم انتخاب محتوا برای اکسپلور اینستاگرام شامل فرآیند فیلتر سه مرحله ای است.
در مرحله اول، الگوریتم پیش نمایش ها را از 500 به 150 کاهش می دهد. سپس از 150 به 50 و در نهایت از 50 به 25 کاهش می یابد. اکنون الگوریتم آماده است تا صفحه اکسپلور را با بالاترین کیفیت و مرتبط ترین پست ها پر کند.
همه اینها در یک چشم به هم زدن هر بار که کاربر از صفحه اکسپلور بازدید می کند یا آن را پایین می کشد تا آن را به روز کند، اتفاق می افتد. 25 پیش نمایش نهایی آن چیزی است که در صفحه اول شبکه اکسپلور شخص نشان داده می شود.
به عنوان مثال، اگر ارزش عمل ذخیره یک پست بیشتر از لایک کردن یک پست باشد، اینستاگرام پستی را انتخاب می کند که کاربر احتمالاً ذخیره می کند.اینستاگرام هیچ جزئیات خاصی در مورد ارزش اقدامات کاربر ارائه نمی دهد. شایان ذکر است که الگوریتم چندین پست را از یک حساب seed یکسان نادیده میگیرد. بنابراین بعید است که پستهای متوالی از یک سازنده را در Explore ببینید.
میتوانید با بهینهسازی محتوا برای سیگنالهای رتبهبندی شناخته شده، شانس خود را برای ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام افزایش دهید.
به طور خلاصه، آن سیگنال ها عبارتند از:
در اینجا کاری که می توانید انجام دهید تا محتوای خود را توسط الگوریتم Explore انتخاب کنید شامل:
کپشنهای دقیقی بنویسید که تشخیص محتوای هر پستی که منتشر میکنید را برای اینستاگرام آسان کند. افزودن هشتگهای مرتبط مهم است، زیرا آنها الگوریتم اکسپلور را منعکس میکنند و در عین حال لایه دیگری از قابلیت کشف را به محتوای شما اضافه میکنند.
در صورت لزوم، یک برچسب موقعیت مکانی اضافه کنید تا اینستاگرام بتواند آن را به کاربرانی که از محتوای محلی لذت می برند نشان دهد.
این یک سیگنال دشوار برای بهینه سازی است زیرا کاری که سایر کاربران در اینستاگرام انجام می دهند از دست شما خارج است.برای این مورد، با فکر کردن در مورد اینکه مخاطب ایدهآل شما چه کسانی هستند و احتمالاً با چه نوع حسابهایی تعامل دارند، شروع کنید. سپس به این فکر کنید که چه کاری می توانید انجام دهید تا شبیه آن حساب ها باشید. اگر میخواهید انواع کاربرانی را جذب کنید که با اکانتهای برند درگیر هستند، باید اکانت خود را به گونهای قرار دهید که اینستاگرام بتواند تشخیص دهد که متعلق به یک برند است.
باز هم با این فاکتور رتبهبندی، نمیتوانید کاربران را مجبور کنید که با محتوای شما ارتباط بگیرند. باید در مورد پست های متفاوت نظر دهید، به نظرات پاسخ دهید و حتی ممکن است محتوای دیگران را در استوری های خود به اشتراک بگذارید. اگر آنها با شما در تماس باشند، به عنوان یک تعامل حساب می شود. اکنون شانس خود را برای حضور در فید Explore آنها افزایش داده اید.
یک عامل رتبه بندی است که شما از طریق اطلاعاتی که در نمایه خود منتشر می کنید، کنترل کاملی بر آن دارید. علاوه بر پر کردن کامل صفحه نمایه شما، به ایجاد یک استراتژی محتوا در حول یک جایگاه مشخص کمک می کند. هدف شما این است که مشخص کنید چه نوع تولید کننده محتوا هستید.
آیا تاکنون بینش اینستاگرام خود را بررسی کرده اید تا ببینید چه زمانی فالوورهای شما بیشتر فعال هستند؟ ارسال در زمان مناسب کلید دریافت بیشترین تعداد لایک و کامنت است.
فید اصلی اینستاگرام تازگی را در اولویت قرار می دهد، و این تعاملی است که شما در آنجا به دست می آورید که تعیین می کند آیا محتوای شما به اکسپلور می رسد یا خیر. برای دسترسی به این ویژگی باید یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام داشته باشید.
وارد حساب تجاری خود شوید، روی دکمه منوی سه خطی در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید. اطلاعات آماری را انتخاب کنید و بخش مخاطبین را ببینید.این بخش به تفکیک فالوورهای شما از جمله زمانی که آنها فعال هستند و جمعیت آنها را نشان می دهد. پست کردن در زمانی که دنبال کنندگان شما به احتمال زیاد آنلاین هستند می تواند راهی موثر برای ایجاد تعامل بیشتر از سوی آنها باشد. ایده خوبی است که زمان های مختلف ارسال را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی بهترین نتیجه را دارد.
پس از آپلود ویدیو، اینستاگرام به شما امکان میدهد تا قبل از انتشار تصویر کوچک آن را سفارشی کنید.این ویژگی است که نباید نادیده بگیرید، زیرا فید Explore صد در صد بصری است.
تصویر اولیه تنها راهی است که یک نفر قبل از تماشای ویدیو، ایده ای درباره آن پیدا کند.
چیزهایی که در خود اینستاگرام جدید است.اینستاگرام همیشه اپلیکیشن خود را با ویژگیهای نوآورانه جدید یا قالبهای محتوایی الهام گرفته از سایتهای رسانههای اجتماعی رقابتی ارتقا میدهد.
وقتی اینستاگرام چیز جدیدی را معرفی می کند، این برنامه با افزایش دید هر آنچه اخیراً اضافه شده است، آگاهی را افزایش می دهد.
برای مثال، زمانی که اینستاگرام Reels را راهاندازی کرد، این قالب بلافاصله در فیدهای Explore افراد قرار گرفت.
ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام به سادگی دنبال کردن یک فرمول نیست.علاوه بر ساختن یک برند و پرورش مخاطب ، باید از بهروزرسانیهای پلتفرم مطلع باشید و محتوای جدید تولید کنید.اما غیرممکن نیست. حسابها هر روز در Explore وارد میشوند. توصیه های موجود در این مطلب را همیشه دنبال کنید.