وقتی صحبت از ارسال محتوای ویدیویی می شود، یوتیوب حرف اول را می زند.در واقع، در این مرحله، یوتیوب تقریباً مترادف با ویدیوی اینترنتی است.YouTube بیش از ۱.۹ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و هر روز یک میلیارد ساعت ویدیو تماشا میکنند.
برترین سازندگان محتوای YouTube می توانند صدها - اگر نه هزاران - دلار در روز درآمد داشته باشند. اما از قضا، موفقیت و کسب درآمد در یوتیوب ارتباط چندانی با ساخت ویدیو ندارد.
در این مطلب تکنیکهایی را از برخی از YouTubers برتر با شما به اشتراک می گذاریم که نشان میدهد دقیقاً چه کاری باید برای ایجاد محتوای YouTube انجام دهید.
در اینجا ۳ مرحله مهم و ضروری که برای ساختن یک ویدیوی یوتیوب موفق نیاز دارید، گام به گام آورده شده است:
موضوع مناسب را انتخاب کنید (برای مخاطبان مناسب)شما می توانید کاریزماتیک، خنده دار و باهوش باشید - اما اگر ارزشی ارائه نکنید، ویدیوهای شما بی فایده هستند.
همچنین اگر در YouTube ظاهر شوید و به دنبال چیزی از آن باشید، احتمالاً خیلی موفق نخواهید بود.شما باید روی مخاطب خود تمرکز کنید. نه خودتان. مخاطبان کامل خود را برای YouTube پیدا کنید. قبل از شروع کار بر روی اولین اسکریپت یا استوری بورد خود، باید به این سوال پاسخ دهید:
اگر نمی توانید به این سؤالات اساسی پاسخ دهید، باید عمیق تر کاوش کنید. پاسخ به این سوالات شما را در هنگام برنامه ریزی و ایجاد ویدیو راهنمایی می کند.
همانطور که شروع به بررسی خواسته ها و نیازهای مخاطبان خود می کنید، کارهایی وجود دارد که می توانید به شما کمک کند تمرکز خود را دقیق کنید.
در اینجا توصیه کارشناسان YouTube این است که (از تمرین و کار زیاد) آنچه را که برای تعریف مخاطب خود نیاز دارید، آموخته باشید.
مشاور بازاریابی YouTube Owen Video میگوید: «اولین کاری که انجام میدهیم این است که مشتریان خود را از طریق پرسشنامه ای راهنمایی میکنیم که به آنها کمک میکند تا بزرگترین موضوعاتی را که مخاطب به آن علاقه مند است، دریافت کند.»
جرمی وست، مدیر بازاریابی برای vidIQ، پیشنهاد میکند که گوش دادن بسیار مهم است، زیرا «اگر به مخاطبان خود گوش ندهید، نمیتوانید به خوبی به آنها خدمت کنید.» با این حال، همه چیز فقط به دنبال آنچه بیننده می خواهد نیست.
هنگامی که حسی نسبت به مخاطب خود پیدا کردید، باید محتوایی ایجاد کنید که با شخصیت شما مطابقت داشته باشد. مهم نیست که ویدیوی شما برای گروه های دیگر یا شخصیت های دیگر کار نمی کند.وقتی تازه شروع به کار می کنید، می خواهید مخاطبانتان تا حد امکان خاص باشند.
محتوای خود را بر کمک به بیننده برای رسیدن به اهداف خود متمرکز کنید. اگر نرمافزاری میفروشید، باید مطمئن شوید که ویدیوی شما به بیننده کمک میکند تا دقیقاً آنچه را که برای موفقیت نیاز دارد، یاد بگیرد.
فرناندو سیلوا، مدیر حساب کاربری Wistia، بر این نیاز تأکید میکند و پیشنهاد میکند که ما باید «دریابیم که مخاطبان شما واقعاً به چه چیزهایی علاقه دارند و میخواهند به تماشای آن ادامه دهند یا شاید چه چیزی برایشان جالب نیست. به شما کمک می کند در آینده محتوای بهتری تولید کنید.»
اگر برای درک مخاطبان خود سخت کار می کنید اما مطمئن نیستید که چه چیزی باید برای آنها ایجاد کنید، تایلر لسارد، معاون بازاریابی در Vidyard، تأکید می کند که باید «بیشتر بر کیفیت محتوا و نحوه ارائه آن تمرکز کنید. . مطمئن شوید که برای مخاطبان شما مرتبط است، و من فکر می کنم این یک راه ساده برای شروع است.»
فقط شروع کنید.
واقعاً به همین سادگی است.تماشای یوتیوببرهای معروف و فکر کردن به اینکه باید ویدیوهایی درست مثل آن بسازید و مخاطبان زیادی را به یکباره جذب کنید، میتواند وسوسهانگیز باشد، اما همه این افکار میتوانند فلجکننده باشند.بسیاری از افراد از همان ابتدا نگران کامل شدن چیزها هستند. ما خودمان را فلج میکنیم که چیزی ایجاد نکنیم یا محتوای خود را منتشر نکنیم، زیرا بسیار نگران این هستیم که آیا همه تجهیزات مناسب را داریم یا اینکه آیا هر بخش کامل است یا خیر.
اگر متوجه شدید که در ساخت کامل آن گیر کرده اید، چه باید بکنید؟
با پرسیدن چند سوال از خود شروع کنید:
هنگامی که به این سوالات پاسخ دادید، به خود اجازه دهید که ادامه بدهید. اگر بیش از حد روی ایجاد ویدیوی عالی تمرکز کنید، در دراز مدت خود را محدود خواهید کرد.
یک ویدیو نمی تواند موفق باشد اگر کسی آن را نبیند! هنگام شروع ساخت ویدیوی خود باید بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را در نظر بگیرید.
چیزهای زیادی برای یادگیری و کشف وجود دارد، اما عمدتاً شما می خواهید محتوای خود را توسط افرادی که جستجو می کنند پیدا کنید.
دو روش کلیدی برای رتبه بندی ویدیوهای YouTube شما:
در پایان ، شما می خواهید محتوای شما پیدا شود. سئو می تواند یک تلاش بسیار پیچیده باشد، اما لازم نیست همه کارها را یکجا انجام دهید.
اندرو کان، از TubeBuddy، توصیه میکند محتوایی را متمرکز بر یک موضوع خاص و موقعیتهایی خاص بسازید که به جستجوی بیشتر محتوای شما کمک میکند. همچنین کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که مخاطبان مناسب محتوای شما را پیدا می کنند.
او می گوید: «بسیاری از مردم وقت خود را با شرایط گستردهای میگذرانند که رقابت آنقدر زیاد است که هرگز [@در جستجو@] ظاهر نمیشوند. «اگر در روز مسابقه حاضر شوید، و یک دونده باشید و یک بار تمرین کرده باشید، نمیتوانید انتظار پیروزی را داشته باشید. بنابراین با تمرین، با درک این موضوع که خاص بودن به شما کمک میکند بیشتر قابل کشف باشید، به شما کمک میکند برنده شوید.»
جرمی وست علاوه بر تمرکز محتوای خود بر موضوعات خاص، توصیه می کند که مطمئن شوید محتوای شما مفید است و به سوالاتی که مخاطبان بالقوه شما می پرسند پاسخ می دهد.
او می گوید: «این هدف جستجو را با «چگونه این جای خالی را درست کنم» تطبیق دهید، و شما آن جای خالی را درست کنید. به جای اینکه صرفاً در مورد کیفیت ابزار خود صحبت کنید، پاسخ سؤالاتی باشید که از شما پرسیده میشود… و پاسخ به آنها… یکی از سادهترین راهها برای برندها برای شروع عملکرد خوب در این محیط است. چیزهایی را که انتظار ندارند ارائه دهید. مهمانانی داشته باشید که انتظار ندارند در برنامه شما حضور داشته باشند.
برای اینکه محتوایتان مفید و قابل یافتن باشد، سؤالاتی را که پرسیده می شود و محل پرسیدن آنها را در نظر بگیرید. سپس می توانید محتوای مناسب را ایجاد کنید و آن را در جایی که پیدا می شود ارسال کنید.
اکنون که مخاطبان خود را می شناسید، ممکن است از خود بپرسید "در مورد چه چیزی باید یک ویدیوی YouTube بسازم؟" خبر خوب این است که راههای زیادی برای یافتن ایدههای ویدیویی YouTube وجود دارد که مخاطبان شما به دنبال آن هستند.
در اینجا چند نکته از بهترین مکانهایی که میتوانید برای الهام گرفتن و پیدا کردن موضوعات بسیار مرتبط برای مخاطبان خاص خود از آنها استفاده کنید، آورده شده است.
1. جستجو در یوتیوب
جستجوی یوتیوب یکی از بهترین راه ها برای یافتن آنچه مردم به دنبال آن هستند است. وقتی به ایده ای برای محتوا می رسید، یک جستجوی سریع در YouTube انجام دهید و ببینید چه چیزی خاص می باشد.
سپس به نتایج جستجو نگاه کنید و تصمیم بگیرید که آیا این یک موضوع اشباع شده است یا جایی برای ایجاد یک نسخه منحصر به فرد و ارزشمند وجود دارد.
شما می خواهید موضوعاتی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و به مخاطبان شما مرتبط است.
وقتی یک ایده اساسی برای موضوع دارید، YouTube می تواند به شما در محدود کردن آن کمک کند.
یوتیوب را با تایپ کردن چند کلمه کلیدی در نوار جستجو جستجو کنید.
ویژگی پیشنهاد خودکار/تکمیل خودکار کلمات کلیدی دیگری را که YouTube پیشنهاد می کند به شما ارائه می دهد.
شما می خواهید آن شرایط را بررسی کنید و آنها را یادداشت کنید. ممکن است بعد از تمام تحقیقات خود متوجه شوید که یک ویدیو می تواند موضوعات مشابه زیادی را پوشش دهد یا اینکه می توانید یک سری ویدیو ایجاد کنید.
2. بخش نظرات
بخش نظرات ویدیوها و مقالات می تواند منبع خوبی برای موضوعات ویدیوی YouTube باشد.بینندگان اغلب موضوعات اضافی را پیشنهاد می کنند یا سؤالاتی می پرسند که زمینه های مورد علاقه را برای ایجاد محتوای اضافی نشان می دهد.
بنابراین با نگاه کردن به کانال یوتیوب رقیب شروع کنید و شروع به استخراج نظرات کنید.
3. جوامع و گروه ها
خواه توییتر، یک گروه فیس بوک، یا یک گروه عضویت، افراد همفکری را پیدا کنید که به شما الهام می بخشند و در این راه به شما کمک می کنند.با این فرض که باید به تنهایی از پس آن برآیید، خود را ناامید نکنید.
گروهی را پیدا کنید که بتوانید از آن ایده بگیرید و سوال بپرسید. حتی ممکن است برای شروع با موضوعات ویدیویی متفاوت (و بهتر) روبرو شوید.
4. از مخاطبان خود بپرسید
اگر در حال حاضر مخاطبی دارید (حتی یک مخاطب کوچک)، ارزش دارد از آنها بپرسید که چه نوع محتوایی را دوست دارند ببینند.این یک راه مطمئن برای کشف آنچه که مخاطب شما می خواهد بداند، بیاموزد و تماشا کند است.