تمامی فیلم های Star Wars ساخته شده توسط دیزنی به ترتیب نمرات منتقدان

2022-06-01T12:06:00Z موضوع فیلم سریال مستند زمان مطالعه 4 دقیقهدرجه کیفی A

تمامی فیلم های Star Wars ساخته شده توسط دیزنی به ترتیب نمرات منتقدان

از زمان خرید Lucasfilm در سال 2012، کمپانی والت دیزنی از فرانچایزهای این شرکت بهره کافی را برده است که مهم ترین آنها شاهکار جرج لوکاس، سری Star Wars است که در سراسر جهان طرفداران بیشماری دارد. تاکنون دیزنی پنج فیلم از این سری ساخته است که شامل یک سگانه برای تکمیل افسانه نُه فیلم جرج لوکاس است و دو فیلم فرعی هم از آن ساخته شده است، در حالی که قرار است یک سری قابل استریم برای شبکه Disney+ هم ساخته شود و نیز چند webisode ( اپیزود های اینترنتی قابل استریم ) و جاذبه های دنیای واقعی نظیر شهر بازی با تم استار وارز هم در دسترس قرار گرفته است. در این مطلب به پنج فیلم سینمایی ساخته شده توسط دیزنی از سری استار وارز می پردازیم و آنها را از منظر نمرات منتقدان دو وبسایت Rotten Tomatoes و Metacritic رده بندی می کنیم.

Star Wars: Episode IX -- The Rise of Skywalker (RT Rating: 52%, Metacritic Rating: 53)

منتقدان نسبت به آخرین فیلم از The Skywalker Saga نظرات متفاوتی داشتند و اکثرا به این نکته اشاره کرده بودند که فیلم ریسک زیادی انجام نداده است و بیشتر بر حس نوستالژی تکیه زده است تا اینکه حال و هوا و اتمسفر مخصوص خودش را خلق کند. همچنین منتقدان تاکید کردند چند کاراکتر در داستان نهایی نادیده گرفته شدند و در حالی که بازگشت Ian McDiarmid خوشحال کننده بود، اما امپراطور دوباره متولد شده آن مشکلاتی در روند داستان به وجود آورد. فراموش نشود منتقدان از وفاداری این فیلم به فرانچایز استار وارز و صحنه های اکشن آن تقدیر کردند و نیز ایفای نقش بازیگرانی نظیر Daisy Ridley و Adam Driver دلچسب بود.

Solo: A Star Wars Story (RT Rating: 69%, Metacritic Rating: 62)

متاسفانه این فیلم دچار دو بدشناسی بزرگ شد، یک اینکه زمان پخش آنها تنها شش ماه بعد از پخش Star Wars: Episode VIII – The Last Jedi بود و دوم اینکه تنها یک ماه بعد از فیلم Avengers: Infinity War به نمایش درآمد. طبیعتا در بین دو فیلم که مرگ Luke Skywalker را به نمایش کشید و پخش فیلم اونجرز از دنیای سینمایی مارول ( MCU )، سولو نتوانست علیرغم شروع دلگرم کننده اش در ادامه هم خوب عمل کند و داستان هان سولو میان این دو گم شد. با اینکه این قفیلم بی نقص نبود و جاه طلبی خیلی بالایی هم نداشت، اما توانست به داستان ماجراجویی هیجان انگیزش و میزبانی از کاراکترهای جذاب نمره نسبتا خوبی ثبت کند.

Rogue One: A Star Wars Story (RT Rating: 84%, Metacritic Rating: 65)

اگر سولو در زمان بدی به نمایش در آمد و خوب عمل نکرد، اما در عوض Rogue One: A Star Wars Story دقیقا در بهترین زمان ممکن به نمایش درآمد. این فیلم چند هفته بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا به روی پرده ها رفت و داستان یک عملیات مصرانه در برابر امپراطوری در حال قدرتمند شدن توانست رگ خواب مخاطبان را در دستان خود بگیرد. همچنین اولین فیلمی بود که از The Skywalker Saga کاملا جدا شد و همین باعث شد منتقدان پایداری به ریشه های استار وارز را در فیلم ببینند و در عین حال این فیلم ثابت کند که می تواند جهان وسیع تری داشته باشد. همچنین این فیلم توانست راه را برای سریال The Mandalorian که سال 2019 پخش شد باز کند.

Star Wars: Episode VII – The Force Awakens (RT Rating: 93%, Metacritic Rating: 80)

شروع به کار J.J. Abrams به عنوان یک کارگردان در سری استار وارز از این فیلم شروع شد و او به خوبی ثابت کرد که می تواند انتظارات طرفداران را برآورده کند. این فیلم در عین داشتن یک داستان قدرتمند، توانست قهرمانان جدیدی را به روند داستان بیافزاید تا شروعی قدرتمند برای سومین سگانه استار وارز ثبت شود. منتقدان هم از فیلم تعریف کردند و به خصوص ورود Daisy Ridley به عنوان مرکز اصلی داستان جدید و بازگشت شکوهمندانه هریسون فورد به عنوان هان سولو مورد استقبال قرار گرفت. این فیلم در باکس آفیس هم عملکرد خوبی از خود ثبت کرد و اولین نشانه از موفقیت سری استار وارز بود، در حالی که جرج لوکاس افسانه ای از آن فاصله گرفته بود.

Star Wars: Episode VIII – The Last Jedi (RT Rating: 91%, Metacritic Rating: 84)

از حیث عملکرد در برابر منتقدان، دو فیلم The Last Jedi و The Force Awakens تقریبا برابر هستند، اما در نهایت The Last Jedi با چهار نمره برتری در وبسایت متاکریتیک در رده اول قرار می گیرد و از سوی دیگر The Force Awakens هم با دو نمره برتری در Rotten Tomatoes در صدر جای خوش می کند. این فیلم ساخته Rian Johnson توانست پیچیدگی های جذابی در روند داستانی عرضه کند که شروع آن کنار انداختن شمشیر لیزری رِی توسط Luke Skywalker در همان دقایق ابتدایی است، یا عمیق تر کردن راز وابستگی رِی به Kylo Ren. این فیلم به خاطر قابل پیش بینی بودن داستانش اندکی مورد شماتت قرار گرفت، اما در نهایت منتقدان و طرفداران از آن استقبال کردند و مرگ ناراحت کننده لوک هم در همین فیلم صورت گرفت تا دیگر سری استار وارز مثل قبلش نباشد...

مطالب مشابه

پنج فیلم فراموش شده که منبع اقتباس آنها کمیک ها بوده اند
پنج فیلم فراموش شده که منبع اقتباس آنها کمیک ها بوده اند
Alternate Text Mamdosein
موضوع فیلم سریال مستند|زمان مطالعه 4 دقیقه
بهترین فیلم های اقتباس شده از بازی های ویدئویی
بهترین فیلم های اقتباس شده از بازی های ویدئویی
Alternate Text Mamdosein
موضوع فیلم سریال مستند|زمان مطالعه 6 دقیقه
هر آنچه در مورد فیلم Mortal Kombat 2 می دانیم!
هر آنچه در مورد فیلم Mortal Kombat 2 می دانیم!
Alternate Text Mamdosein
موضوع فیلم سریال مستند|زمان مطالعه 4 دقیقه
بهترین درام های چینی
بهترین درام های چینی
Alternate Text Nazila77
موضوع فیلم سریال مستند|زمان مطالعه 5 دقیقه