فواید خارق العاده ذهنی ورزش

2022-09-28T08:30:00Z موضوع پزشکی ورزشی تغذیه زمان مطالعه 4 دقیقهدرجه کیفی A

فواید خارق العاده ذهنی ورزش

مزایای ذهنی ورزش و فعالیت بدنی قابل اغراق نیست.ورزش همیشه به دلیل فواید بدنی شناخته شده است. در سال های اخیر، تحقیقات همچنین نشان داده است که شرکت در ورزش می تواند بر سلامت روان شما نیز تأثیر مثبت بگذارد.

ورزش روحیه شما را بهبود می بخشد

یک انفجار شادی و آرامش می خواهید؟ وقت آن است که فعالیت بدنی را امتحان کنید!چه در حال ورزش، ورزش در باشگاه یا پیاده روی سریع باشید، فعالیت بدنی مواد شیمیایی مغز را تحریک می کند که باعث می شود احساس شادی و آرامش بیشتری داشته باشید.ورزش های تیمی به ویژه فرصتی برای استراحت و شرکت در یک چالش رضایت بخش است که تناسب اندام شما را بهبود می بخشد.

آنها همچنین مزایای اجتماعی را با امکان برقراری ارتباط با هم تیمی ها و دوستان در یک محیط تفریحی فراهم می کنند.

 

ورزش تمرکز شما را بهبود می بخشد

فعالیت بدنی منظم به حفظ مهارت های ذهنی کلیدی شما با افزایش سن کمک می کند. این موضوع شامل تفکر دقیق، یادگیری و استفاده از قضاوت خوب است. تحقیقات نشان داده است که انجام ترکیبی از فعالیت های هوازی و تقویت عضلات به ویژه مفید است.

شرکت در این نوع فعالیت سه تا پنج بار در هفته به مدت حداقل 30 دقیقه می تواند این فواید سلامت روانی را به همراه داشته باشد که با افزایش سن ادامه خواهد داشت.

 

ورزش استرس و افسردگی را کاهش می دهد

وقتی از نظر بدنی فعال هستید، ذهن شما از استرس های روزانه منحرف می شود. فعال بودن می تواند به شما کمک کند تا درگیر افکار منفی نشوید. ورزش سطح هورمون های استرس را در بدن شما کاهش می دهد.

در عین حال، فعالیت بدنی باعث تحریک تولید اندورفین می شود. اینها افزایش دهنده خلق و خوی طبیعی هستند که می توانند به دور نگه داشتن استرس و افسردگی کمک کنند. اندورفین همچنین ممکن است پس از یک تمرین سخت در زمین، احساس آرامش و خوش بینی بیشتری به شما بدهد.

ورزش عادات خواب را بهبود می بخشد

ورزش و سایر اشکال فعالیت بدنی کیفیت خواب را بهبود می بخشد. این کار را با کمک به خوابیدن سریعتر و عمیق تر کردن خواب انجام می دهد.

بهتر خوابیدن می تواند دیدگاه ذهنی شما را در روز بعد بهبود بخشد و همچنین خلق و خوی شما را بهبود بخشد. فقط مواظب باشید تا دیر وقت به ورزش نپردازید. تمرین‌های عصرگاهی چند ساعت پس از خواب ممکن است شما را بیش از حد پرانرژی کند که نتوانید بخوابید!(درمورد اختلالات خواب بیشتر بخوانید)

 

ورزش به شما کمک می کند وزن سالمی داشته باشید

ورزش‌های انفرادی مانند دویدن، دوچرخه‌سواری و وزنه‌برداری همگی راه‌های موثری برای سوزاندن کالری هستند. ماندن در محدوده وزنی توصیه شده احتمال ابتلا به دیابت، کلسترول بالا و فشار خون را کاهش می دهد.

ورزش اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد

ورزش منظم  می تواند به افزایش اعتماد به نفس و بهبود عزت نفس شما کمک کند. همانطور که قدرت، مهارت ها و استقامت شما از طریق انجام ورزش افزایش می یابد، تصویر شما از خود نیز بهبود می یابد. ورزش به شما احساس تسلط و کنترل می دهد که اغلب منجر به احساس غرور و اعتماد به نفس می شود. با نشاط و انرژی تازه ای که از فعالیت بدنی ناشی می شود، ممکن است در کارهای خارج از زمین بازی و همچنین در آن موفق شوید.

ورزش با ویژگی های رهبری مرتبط است

ورزش های تیمی مانند فوتبال، بیس بال و بسکتبال زمینه پرورش ویژگی های رهبری هستند. مطالعات انجام شده در دبیرستان ها ارتباط بین مشارکت ورزشی و کیفیت رهبری را نشان می دهد. به دلیل فرصتی برای تمرین، تلاش، برنده شدن یا باختن با هم، افراد درگیر در ورزش به طور طبیعی تمایل بیشتری به اتخاذ یک "ذهنیت تیمی" در محل کار و موقعیت های اجتماعی دارند. طرز فکر تیمی به مرور زمان به ویژگی های رهبری قوی منجر می شود.

 

فواید ذهنی ورزش برای کودکان خردسال

ورزش می تواند به همان شیوه هایی که برای بزرگسالان مفید است برای کودکان مفید باشد. بزرگترین تفاوت این است که وقتی بچه ها در سنین پایین شروع به شرکت در ورزش می کنند، با بزرگتر شدن بیشتر احتمال دارد که فعال بمانند. همین منبع همچنین پیشنهاد می کند که شرکت در یک ورزش تیمی عملکرد تحصیلی را بهبود می بخشد، منجر به نتایج تحصیلی بهتر می شود و منجر به مشارکت بیشتر بعد از مدرسه می شود.

 

فواید ذهنی ورزش برای افراد مسن

ورزش فقط مختص جوانان نیست! برعکس، افراد مسن‌تری که فعال هستند، سالم‌تر هستند و به‌طور متوسط ​​عمر طولانی‌تری دارند. با افزایش سن، با فعال ماندن، می توانید ماهیچه ها و استخوان های خود را تقویت کنید و خطراتی مانند زمین خوردن و بیماری قلبی را کاهش دهید.( فواید ورزش برای قلب)

ورزش کردن به شما کمک می‌کند که خوش فرم بمانید، به شما یاد می‌دهد که چگونه زمان خود را سازماندهی کنید، روابط دوستانه را تقویت می‌کند و با همسالان و بزرگسالان خود روابط برقرار می‌کند و ازجمله مزایای فوق العاده ذهنی را دارد.

 

در ادامه درمورد فواید ورزش برای میگرن نیز بیشتر بخوانید.

مطالب مشابه

تاثیر مخرب استرس روی مغز شما
تاثیر مخرب استرس روی مغز شما
Alternate Text Nazila77
موضوع پزشکی ورزشی تغذیه|زمان مطالعه 5 دقیقه
استرس و گردن درد
استرس و گردن درد
Alternate Text Nazila77
موضوع پزشکی ورزشی تغذیه|زمان مطالعه 5 دقیقه
علائم، انواع و درمان فوبیا
علائم، انواع و درمان فوبیا
Alternate Text Nazila77
موضوع پزشکی ورزشی تغذیه|زمان مطالعه 5 دقیقه
داروهای روانگردان چیست؟
داروهای روانگردان چیست؟
Alternate Text Nazila77
موضوع پزشکی ورزشی تغذیه|زمان مطالعه 4 دقیقه