چگونه ورزش به میگرن کمک می کند؟

2022-08-15T18:36:00Z موضوع علم دانش تکنولوژی زمان مطالعه 6 دقیقهدرجه کیفی A

چگونه ورزش به میگرن کمک می کند؟

ورزش به سلامت و تندرستی کلی شما کمک می کند. همچنین یک راه اثبات شده برای کاهش تعداد سردردهای شما در ماه و همچنین شدت این میگرن ها است. این خبر خوشایند بسیاری از مبتلایان به میگرن است.

این مطلب توضیح می‌دهد که میگرن چیست، چگونه ورزش می‌تواند سر درد را کاهش دهد و چگونه از میگرن قبل و در حین ورزش پیشگیری کنیم. همچنین برخی از اشکال ورزش را ارائه می دهد که می توانید آنها را امتحان کنید.

میگرن چیست؟

کلینیک کلیولند میگرن را به عنوان "بیماری عصبی رایج که باعث علائم مختلفی می شود، به ویژه سردرد ضربان دار در یک طرف یا هر دو طرف سر شما ایجاد می کند." میگرن را می توان با نورهای روشن، کمبود خواب، هورمون ها، استرس تشدید کرد. صداهای بلند یا بوهای خاص و غذاهای خاص. می تواند ساعت ها یا حتی روزها ادامه داشته باشد.

به گفته بنیاد آمریکایی میگرن (AMF)، یک سازمان غیرانتفاعی که به پیشرفت تحقیقات و آگاهی در مورد میگرن اختصاص دارد، کسانی که از میگرن رنج می برند، فقط سردرد خفیفی ندارند. در عوض، این یک وضعیت ناتوان کننده است که بیش از 39 میلیون مرد، زن و کودک را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار می دهد.

 

چگونه ورزش کردن می تواند میگرن را کاهش دهد؟

انتخاب ورزش به طرق مختلف برای شما سودمند است. اول از همه، شما به تمام بدن خود تمرین می دهید و به سلامت فیزیکی خود می پردازید.هنگامی که ورزش می کنید، اندورفین نیز ترشح می کنید. اندورفین ها به عنوان مسکن های طبیعی عمل می کنند و باعث ایجاد حس خوب می شوند.

داشتن حس خوب برای افرادی که مبتلا به میگرن هستند بسیار مهم است. به این دلیل است که دانشمندان می گویند متأسفانه افراد مبتلا به میگرن در معرض افزایش خطر افسردگی و اضطراب هستند.

اگر به طور منظم ورزش می کنید، می توانید دفعات میگرن خود را نیز کاهش دهید.ورزش منظم ممکن است اثرات پیشگیرانه ای بر دفعات میگرن داشته باشد.

 

اگر در اثر ورزش دچار میگرن شدید چه؟

برای برخی افراد، به نظر می رسد که ورزش منظم می تواند کمک کننده باشد. اماآنها نگران این هستند که در وهله اول فشار ورزش باعث یا شروع میگرن آنها شود. فوران ناگهانی فعالیت گاهی اوقات باعث میگرن یا سردرد ناشی از فعالیت می شود. بنابراین ممکن است افراد در استفاده از ورزش به عنوان ابزاری در کیت درمان مدیریت سردرد خود مردد باشند.

در حالی که پزشکان موافق هستند که فشار خون بالا ممکن است باعث سردرد شود، اما اجازه ندهید که این بهانه شما برای اجتناب کامل از ورزش باشد. مزایای بسیار زیادی از ورزش حاصل می شود. در عوض، به بیماران میگرنی توصیه می شود که ورزش، فعالیت و حرکت را در برنامه روزانه خود ادغام کنند.

نحوه پیشگیری از میگرن قبل و حین ورزش

قبل از ورزش برای جلوگیری از حمله میگرن چه کاری می توانید انجام دهید؟ برنامه خواب، خوردن و ورزش مداوم به سلامت کلی ما کمک می کند. پایبندی به یک برنامه منظم، به خصوص با یک برنامه ورزشی، برای کسانی که میگرن می گیرند مفید است.به این دلیل است که مبتلایان به میگرن ممکن است استفراغ کنند، خواب خود را از دست بدهند و دائماً چرخه های روزانه آنها قطع شود. آنها ممکن است احساس خستگی یا بی انگیزگی برای دویدن یا رفتن به باشگاه کنند. اما تسلیم نشوید!

ایجاد یک برنامه ورزشی منظم و رعایت آن در طول زمان نتایج بهتری را برای شما به همراه خواهد داشت. در ادامه موارد دیگری وجود دارد که می توانید برای کاهش احتمال ابتلا به میگرن قبل و در حین ورزش انجام دهید:

از گرمای زیاد خودداری کنید

اگر در دمای بسیار بالا ورزش کنید، ممکن است دچار کم آبی شوید. عاقل باشید و صبح زود ورزش کنید و در سایه قرار بگیرید. قرار گرفتن در معرض گرما مداوم نیز می تواند باعث گرمازدگی شود. هم کم آبی بدن و هم گرمازدگی می توانند باعث میگرن شوند.

هیدراته بمانید

برای جلوگیری از کم آبی آب زیاد بنوشید. اگر متوجه شدید که به طور متوسط ​​یا شدید ورزش می کنید و عرق نمی کنید، ممکن است نشانه کم آبی بدن باشد. اگر احساس تشنگی می کنید، بدن شما ممکن است نشانه ای از نیاز به مایعات را برای شما ارسال کند. بنابراین، یک بطری پر آب به همراه داشته باشید.

اخیراً یک مطالعه بالینی در مجله علوم اعصاب منتشر شد که ارتباط بین نوشیدن آب و شدت سردرد میگرنی را بررسی می‌کند.

این مطالعه شامل 256 زن بین 18 تا 45 سال بود. نتایج نشان داد که «شدت ناتوانی میگرنی، شدت درد، دفعات سردرد و مدت سردرد در افرادی که آب بیشتری مصرف می‌کردند به‌طور معنی‌داری کمتر بود».

کسانی که میگرن می گیرند باید توجه داشته باشند. بین مصرف روزانه آب و ویژگی های سردرد میگرنی همبستگی وجود داشت. بنابراین، اگر می توانید، هر روز و به خصوص هنگام ورزش، آب بیشتری بنوشید.

یک میان وعده بخورید

یک یا دو ساعت قبل از تمرین غذا بخورید. اگر قبل از فعالیت بدنی شدید، یک وعده غذایی بزرگ یا سنگین میل کنید، ممکن است حالت تهوع یا گرفتگی عضلانی داشته باشید.سیستم گوارش شما در زمانی کار می کند که نیاز به فعالیت عضلات دارید.

برعکس، در گرسنگی یا با معده خالی ورزش نکنید. مبتلایان به میگرن ممکن است در طول ورزش خود تنبل و سبک سر شوند. همچنین ممکن است به حمله میگرن کمک کند.قبل از ورزش، یک تکه میوه یا نوار پروتئینی با آجیل بخورید. تامین سوخت در میان وعده با کربوهیدرات های پیچیده و پروتئین یک راه عالی برای آماده سازی بدن برای فعالیت است.

ورزش های آرام

به خصوص برای مبتلایان به میگرن مهم است، توصیه نمی شود یک برنامه ورزشی شدید را به طور ناگهانی امتحان کنید. حتما قبل از شروع با حرکات کششی، راه رفتن، بلند کردن آرام وزنه ها و شروع آهسته بدنتان را گرم کنید.

ورزش برای افرادی که میگرن مزمن را تجربه می کنند:

با پیروی از یک رژیم ورزشی نه تنها سالم تر و پرانرژی تر می شوید، بلکه جزو گزینه های غیر دارویی هستند. ورزش و فعالیت همچنین راه های رایگان و در دسترس برای بهبود و درمان میگرن شما هستند.

در ادامه فعالیت های خوبی وجود دارد که می تواند دفعات و شدت میگرن شما را کاهش دهد:

  • فعالیت های هوازی با شدت متوسط. پیاده روی، دویدن و دوچرخه سواری، مفید هستند. این فعالیت ها می توانند در مبارزه شما با میگرن کمک کنند. بر اساس یک متاآنالیز مطالعات انجام شده در مورد ورزش و میگرن که در مجله بین المللی منتشر شد، شواهد نشان داد که این نوع تمرینات هوازی تعداد روزهای میگرنی را کاهش می دهد.
  • فعالیت جنسی یک راه اثبات شده برای کمک به میگرن شماست. شاید این فعالیتی نبود که در این لیست انتظار داشتید، اما ممکن است بخواهید زمان بیشتری را به عشق ورزی اختصاص دهید. انجام این فعالیت جنسی می تواند به شما در کاهش شدت و سطح درد درک شده در طول هر حمله کمک کند.
  • یوگا یک گزینه عالی دیگر است. بر اساس یک مطالعه علمی اخیر، افراد مبتلا به میگرن که به طور منظم یوگا انجام می دادند، تعداد دفعات و شدت میگرن را کاهش دادند.(در ادامه درمورد بهترین حالت های یوگا برای آرامش بیشتر بخوانید)


درمورد اضافه کردن ورزش منظم، به خصوص نوع آرام، به عنوان راهی برای مقابله با سردرد میگرنی خود فکر کنید. اگر بتوانید از فشار به گردن و تنش عضلانی خود جلوگیری کنید، نیازی به رد تمرینات قدرتی نیست. به دنبال یک مربی شخصی معتبر و توصیه هایی از متخصص مغز و اعصاب یا پزشک خود باشید تا شما را راهنمایی کند.

مطالب مشابه

بررسی علمی استرس روانی و سرطان
بررسی علمی استرس روانی و سرطان
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 5 دقیقه
ابتکار برنامه ریزی موفق
ابتکار برنامه ریزی موفق
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 4 دقیقه
بهترین نرم افزارها برای ساخت اپلیکیشن موبایل (راهنمای مبتدی و رایگان)
بهترین نرم افزارها برای ساخت اپلیکیشن موبایل (راهنمای مبتدی و رایگان)
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه به کودکان و نوجوانان کمک کنیم تا استرس خود را مدیریت کنند؟
چگونه به کودکان و نوجوانان کمک کنیم تا استرس خود را مدیریت کنند؟
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 6 دقیقه