بهترین مکان های گردشگری مالزی(بخش دوم)

2023-06-17T06:32:00Z موضوع گردشگری سفر مهاجرت زمان مطالعه 5 دقیقهدرجه کیفی A

بهترین مکان های گردشگری مالزی(بخش دوم)

مالزی کشور تضادها است - ترکیبی از معماری استعماری، پارک‌ها و سواحل خیره‌کننده، آسمان‌خراش‌های معاصر، و منظره‌ای بی‌نظیر پوشیده از مزارع چای. مالزی چیزی برای همه دارد - از برج‌های مشهور جهانی پترونا گرفته تا تنوع فرهنگی و مذهبی که این مکان را به مقصدی بی مانند تبدیل می‌کند.

چه در حال برنامه ریزی سفری باشید و چه فقط در حال بررسی احتمالات هستید، در اینجا لیستی از بهترین مکان های دیدنی در مالزی آمده است که ادامه آنها را در بخش اول می توانید مطالعه نمایید.

 

جنگل بارانی بورنئو

جزیره بورنئو (که تقسیم شده است و بخشی از آن به مالزی، اندونزی و برونئی تعلق دارد) به طور انبوه در یکی از قدیمی ترین جنگل های بارانی جهان پوشیده شده است و به عنوان پناهگاه طبیعی برای گونه های در معرض خطر انقراض مانند کرگدن سوماترا شرقی و بورنئی عمل می کند.

اگر می خواهید اورانگوتان ها را از نزدیک ببینید، مرکز توانبخشی اورانگوتان سپیلوک دوستدار محیط زیست ترین راه برای انجام این کار است.

بازدیدکنندگان برای فرهنگ بومی غنی، حیات وحش جنگل، و برخی از بهترین راهپیمایی‌های وحشی در جهان به بورنئو می‌روند، که بسیاری از آن‌ها را می‌توان در مرکز کشف جنگل‌های بارانی، مقصدی آموزشی که یک معرفی عالی برای جزیره فراهم می‌کند، کاوش کرد.

برای کسانی که به دنبال فعالیت های فعال تر هستند، صعود دو روزه به کوه کینابالو یک گزینه محبوب است.

 

لنکاوی

لنکاوی، گروهی متشکل از 99 جزیره در سواحل شمال غربی مالزی، خانه سه پارک ژئوفارست حفاظت شده و بسیاری از سواحل پوشیده از درخت نارگیل است که از بهترین سواحل مالزی هستند. برخی از سواحل، مانند ساحل پانتای سنانگ، بسیار مورد علاقه گردشگران هستند، در حالی که سواحل در جزایر کوچکتر شمال شرقی دارای پس زمینه ای از صخره های آهکی هستند و خلوت تر هستند.

برای دیدن بهترین منظره از جزایر و اقیانوس، می توانید با تله کابین جزیره به بالای یکی از بلندترین کوه های جزیره بروید. هنگامی که اینجا هستید، می توانید روی پل آسمان لنکاوی به طول 125 متر، یک مسیر پیاده روی 660 متری از سطح دریا، بروید. تنها چند دقیقه با تله کابین، آبشارهای Telaga Tujuh نیز وجود دارد که استخرهای شفاف زیبایی برای شنا و همچنین یک مسیر جنگلی را ارائه می‌کند که از دو کوه متفاوت بالا می‌رود.

موزه کوچک و مزارع برنج در باغ برنج لامان پادی، توقف جالبی را ایجاد می‌کند، در حالی که پارک 50 جریبی لجندا لنکاوی فضایی عالی برای کشف میراث و تاریخ منطقه از طریق باغ‌های آراسته، ساختمان‌های سنتی، و مجسمه‌های زیبا ارائه می‌کند.

 

کامرون هایلندز

ارتفاعات کامرون منطقه ای تپه ای با سنت دیرینه چای در دامنه کوه شیب دار است. مزارع چای هنوز هم یکی از جاذبه‌های اصلی و یکی از مکان‌هایی است که بیشترین عکس‌ها را گرفته‌اند، اما ارتفاعات کامرون همچنین خانه مزارع اسطوخودوس و توت فرنگی است. باغات میوه؛ باغات و نهالستان های گیاهی؛ و پیاده‌روی جنگل خزه‌ای، محیط همیشه سبز استوایی همیشه مه آلود با مسیرهای پیاده‌روی مشخص برای دیدن گیاهان و جانوران محلی از نزدیک بسیار خارق العاده هستند.

اگر فقط برای بازدید از یک مزرعه وقت دارید، BOH Tea Plantation انتخاب خوبی است - نه تنها این بزرگترین تولید کننده چای در مالزی است، بلکه بازدیدکنندگان می توانند به تورها بپیوندند تا فرآیند تهیه چای را از نزدیک ببینند.

برای نگاهی درونی به شیوه‌های کشاورزی در مالزی، پارک فناوری آگرو ماردی یک مقصد غیرمنتظره سرگرم‌کننده است که در آن می‌توانید در باغ‌های میوه (از جمله منطقه بزرگی که به جک فروت‌های غیرمعمول اختصاص داده شده است) گشت بزنید و حتی یک شبه کمپ بزنید.

یا از تنها موزه یادگاری در مالزی، تونل زمان دیدن کنید، جایی که می‌توانید اتاق‌ها و مغازه‌های بازسازی‌شده از اوایل قرن بیستم را ببینید، بازی‌های تخته‌ای قدیمی انجام دهید و عکس‌هایی از روزهای قبل از جنگ ببینید.

 

پارک ملی

تامان نگارا، منطقه‌ای حفاظت‌شده که در یک جنگل بارانی با قدمت 130 میلیون سال زندگی می‌کند، فعالیت‌ها و جاذبه‌هایی را ارائه می‌کند که برای روزها ادامه دارد. علاوه بر جنگل‌پیمایی و تماشای پرندگان، بازدیدکنندگان برای بالا رفتن از کوه تاهان (که یکی از سخت‌ترین کوه‌نوردی‌ها/صعودی‌ها در مالزی محسوب می‌شود)، مسیر پیاده‌روی سایه‌بان را امتحان کنند، یا از تپه‌های رودخانه لاتا برکوه بپرند، به اینجا می‌آیند.

کاوش در کل سیستم غار آهکی Gua Telinga هفته‌ها طول می‌کشد، اما می‌توانید برای دیدن غارهای اصلی اینجا به تورهای راهنمای فردی ملحق شوید. این پارک خانه تعدادی از گونه های در معرض خطر است، از جمله ببر مالایی و طاووس مالایی - قرقاول - که هر یک به خودی خود یک تجربه است.

 

کوتا کینابالو

شهر پایتخت کوتا کینابالو یا KK که در مقابل دریای چین جنوبی قرار دارد، بخش شمالی بورنئو را اشغال می کند و توسط جنگل های بکر و رشته کوه های بزرگ احاطه شده است.

کوه کینابالو (که نام شهر از آنجا گرفته شده است)، بلندترین کوه مالزی و یک مقصد کوهنوردی بسیار مورد توجه است. از آنجا که این کوه دارای وضعیت حفاظت شده است و زیستگاه بسیاری از گونه های در معرض خطر (از جمله اورانگوتان ها و تاک غول پیکر معروف به رافلزیا با گل های پنج گلبرگ است که قطر آنها تا یک متر می رسد)، کوهنوردی تنها با همراهی پارکبانان امکان پذیر است.

پارک ملی تونکو عبدالرحمن یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مهم است - پارکی که تقریباً پنج هکتار را پوشش می دهد و در پنج جزیره گسترده شده است. به بازدیدکنندگان فرصت حمام آفتاب در ساحل شیبدار، سفید و شنی را می دهد.

برای کسانی که علاقه مند به کاوش در جنبه فرهنگی KK هستند، موزه ایالتی صباح، میدان مردکا (محل اعلام استقلال) و دهکده فرهنگی مونسوپیاد که بازدیدکنندگان می توانند در مورد گروه های قومی محلی بیشتر بیاموزند.

 

Ipoh

سومین شهر بزرگ مالزی به خاطر معماری دوران استعمار، غذاهای سنتی (که ترکیبی از تاثیرات غذاهای چینی، هندی و مالایی است) و طبیعت بکر و زیبای خود مشهور است. شهر قدیمی ایپو در نزدیکی رودخانه کینتا قرار دارد و مکانی عالی برای دیدن مغازه‌های چینی و باریک «کنوکوبین لین»، منطقه‌ای شیک و پر از رستوران‌ها، غرفه‌های پاپ آپ، و فروشگاه‌ها است.

با این حال، منحصربه‌فردترین ویژگی Ipoh، هنر خیابانی آن است که به شکل نقاشی‌های دیواری بزرگ روی ساختمان‌ها کشیده شده و میراث Ipoh را زنده می‌کند.

 

شهر مالاکا

شهر مالاکا از قرن پانزدهم یک شهر بندری مهم بوده است، اگرچه امروزه بیشتر به خاطر ساختمان های میراث رنگارنگ و جاذبه های فرهنگی سرگرم کننده اش شناخته شده است.

جاذبه اصلی مالاکا اسکله زیبای آن است که در آن تعداد زیادی کافه‌های پرجنب‌وجوش، مکان‌های تفریحی و مکان‌هایی برای بازدید خواهید یافت. به عنوان مثال، ساختمان Stadthuys متعلق به قرن هفدهم وجود دارد که زمانی محل اقامت رسمی فرمانداران بوده و اکنون موزه تاریخ و قوم‌نگاری را در خود جای داده است.

خیابان Jonker، در قلب محله چینی ها، دارای یک بازار شبانه پر جنب و جوش در تعطیلات آخر هفته است. غذاهای خیابانی عالی؛ و تعدادی ساختمان مهم، از جمله موزه میراث بابا-نیونیا، در سه خانه شهری بازسازی شده و قدیمی ترین معبد چینی مالزی، چنگ هون تنگ، گسترده شده است.

نه چندان دور از اینجا کلیسای مسیح با رنگ قرمز سفالی، Melaka قرار دارد، یک سازه هلندی که قدمت آن به دهه 1750 باز می گردد و یکی از معروف ترین مکان های دیدنی در شهر مالاکا است. از دیگر مکان‌های عالی برای بازدید می‌توان به کاخ سلطنتی Melaka و خرابه‌های قلعه A'Famosa اشاره کرد.

مطالب مشابه

بهترین مکان های گردشگری مالزی(بخش اول)
بهترین مکان های گردشگری مالزی(بخش اول)
Alternate Text Nazila77
موضوع گردشگری سفر مهاجرت|زمان مطالعه 4 دقیقه
بهترین مکان های گردشگری کشورهای اروپایی
بهترین مکان های گردشگری کشورهای اروپایی
Alternate Text Nazila77
موضوع گردشگری سفر مهاجرت|زمان مطالعه 20 دقیقه
جاذبه های توریستی برتر در استانبول(بخش دوم)
جاذبه های توریستی برتر در استانبول(بخش دوم)
Alternate Text Nazila77
موضوع گردشگری سفر مهاجرت|زمان مطالعه 4 دقیقه
جاذبه های توریستی برتر در استانبول(بخش اول)
جاذبه های توریستی برتر در استانبول(بخش اول)
Alternate Text Nazila77
موضوع گردشگری سفر مهاجرت|زمان مطالعه 5 دقیقه