اهمیت سرمایه گذاری

2023-12-15T17:46:00Z موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری زمان مطالعه 4 دقیقهدرجه کیفی A

اهمیت سرمایه گذاری

سرمایه گذاری فرآیند خرید محصولاتی است که احساس می کنید در طول زمان زندگی شما را بهبود می بخشد. سرمایه گذاری ها با هدف بازگرداندن سرمایه اولیه شما انجام می شود که نتیجه آن رشد پول شماست. ما اهمیت سرمایه گذاری در اقتصاد، افراد، سازمان ها، مشاغل و آموزش را در این مطلب و بخش بعدی بررسی خواهیم کرد.

سرمایه گذاری یک استراتژی است که توسط آن افراد پول خود را برای کسب درآمد خرج می کنند. سرمایه گذار کسی است که از منابع شگفت انگیزی سود می برد که به دلیل تبدیل شدن به پول مورد بهره برداری قرار نمی گیرند. به عبارت ساده، سرمایه گذاری زمانی است که افراد محصولاتی را خریداری می کنند که بلافاصله مورد استفاده قرار نخواهند گرفت، اما در آینده برای درآمدزایی استفاده خواهند شد.

 

اهمیت سرمایه گذاری اولیه

آنچه که مردم می خواهند بعداً انجام دهند با سن، وضعیت مالی و تحمل ریسک آنها تعیین می شود. سن به سه گروه طبقه بندی می شود. اولا، برای اولین بار به عنوان یک فرد جوان، داشتن یک شغل. ثانیاً وقتی وارد میانسالی می شوید باید خانواده و رفاه آنها را در نظر بگیرید. ثالثاً بازنشستگی و خودراهبری.

بسیاری از افراد شروع به سرمایه گذاری در سال های سرمایه گذاری خود می کنند، یا افراد مسن تر متوجه می شوند که چگونه بودجه بندی کنند، کاری که در دوران جوانی نمی دانستند چگونه انجام دهند.

 

چرا سرمایه گذاری مهم است؟

داشتن یک حساب پس انداز کافی نیست
پس انداز پول مهم است، اما تنها بخشی از داستان است. پس انداز های هوشمند با ایجاد پس انداز اضطراری کافی در یک حساب پس انداز یا از طریق سرمایه گذاری در یک حساب بازار پول شروع می کنند. اما پس از ایجاد سه تا شش ماه پس‌انداز با دسترسی آسان، سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی مزایای بالقوه بسیاری را ارائه می‌دهد.

سرمایه گذاری یک راه موثر برای به کار انداختن پول شما و به طور بالقوه ایجاد ثروت است. سرمایه گذاری هوشمند ممکن است باعث شود که پول شما از تورم پیشی بگیرد و ارزش آن افزایش یابد.

پتانسیل رشد بیشتر سرمایه گذاری در درجه اول به دلیل قدرت ترکیب و معاوضه ریسک و بازده است.

قدرت ترکیب
ترکیب زمانی اتفاق می‌افتد که یک سرمایه‌گذاری درآمد یا سود سهام ایجاد می‌کند که سپس دوباره سرمایه‌گذاری می‌شود. سپس این درآمدها یا سود سهام درآمدهای خود را ایجاد می کنند. بنابراین، به عبارت دیگر، ترکیب زمانی است که سرمایه گذاری های شما از درآمدهای قبلی درآمد ایجاد می کند.

برای مثال، اگر در سهامی که سود سهام پرداخت می‌کند، سرمایه‌گذاری می‌کنید، ممکن است با انتخاب سرمایه‌گذاری مجدد سود سهام، از قدرت بالقوه ترکیب سود استفاده کنید. برای کمک به افزایش مزایای بالقوه ترکیب، در اسرع وقت شروع به سرمایه گذاری کنید و به طور خودکار سود سهام و سایر توزیع های خود را مجدداً سرمایه گذاری کنید.

معاوضه ریسک و بازده
سرمایه گذاری های مختلف سطوح مختلفی از بازده بالقوه و ریسک بازار را ارائه می دهند.

  • ریسک شانس سرمایه گذاری برای تولید بازدهی کمتر از حد انتظار یا حتی از دست دادن ارزش است.
  • بازده مقدار پولی است که از دارایی هایی که سرمایه گذاری کرده اید به دست می آورید یا ارزش کلی سرمایه گذاری افزایش می یابد.

به عنوان مثال، سرمایه گذاری در سهام 1، پتانسیل ارائه بازده بالاتر را دارد. در مقابل، سرمایه‌گذاری در یک بازار پول یا یک حساب پس‌انداز احتمالاً همان پتانسیل بازدهی را ارائه نمی‌دهد، اما ریسک کمتری نسبت به سرمایه‌گذاری در سهام در نظر گرفته می‌شود.

میزان ریسکی که شما متحمل می‌شوید به تحمل برای ریسک بستگی دارد. فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که برای پتانسیل بازدهی بالاتر چقدر ریسک می کنید. اما اگر به دنبال پیشی گرفتن از تورم هستید، ممکن است ریسک پذیری لازم باشد. افزایش ریسک ممکن است پتانسیل بیشتری برای رشد پول شما ایجاد کند.

 

حفظ تمرکز بر اهداف سرمایه گذاری

برای شروع، باید تصمیم بگیرید که چقدر سرمایه می خواهید سرمایه گذاری کنید. شما نمی توانید پولی را خرج کنید که در دسترس شما نیست. افزایش ثروت منجر به افزایش میل به شادی می شود. وقتی یک جوان اولین شغل خود را بدست می آورد، شروع به بررسی برنامه های بازنشستگی، حساب های پس انداز و حساب های بازار پول می کند.

این دیدگاه زمینه را برای بازی و فعالیت هایی که بر مدیریت ثروت تأثیر می گذارد، تنظیم می کند. آنها تعداد فرزندان مورد نظر، محل خانه آنها و مقدار پول مورد نیاز برای رسیدن به آنجا را بررسی می کنند. افرادی که در صنایع کم دستمزد کار می کنند معمولاً برای حفظ تعادل بین کار و زندگی با مشکل مواجه می شوند. آنها باید مصالحه کنند تا زندگی خود را تامین کنند.

 

برای شروع پس انداز کردن هیچ وقت دیر نیست و می توانید همین امروز شروع کنید. شما ممکن است بازنشستگی و پیری را تا چهل سالگی یا غیره در نظر نگیرید. اگر ایجاد اهداف سرمایه گذاری را برای مدت طولانی به تعویق بیندازید ممکن است ترس ایجاد شود، اما پس از شروع باید کاهش یابد. به خاطر داشته باشید که صرف نظر از سن، سطح مالی یا وابستگی سیاسی شما، همه سرمایه گذاری ها با یک دلار شروع می شوند. سرمایه گذاری مادام العمر شما را قادر می سازد که مزیت رقابتی به دست آورید. افرادی که برای مدت طولانی سرمایه گذاری می کنند، می توانند سبک زندگی ای را بپذیرند که دیگران نمی توانند.

مطالب مشابه

چگونه سرمایه گذاری خود را خودکار کنید؟
چگونه سرمایه گذاری خود را خودکار کنید؟
Alternate Text Nazila77
موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری|زمان مطالعه 4 دقیقه
اصول سهام( تحلیل فاندامنتال)چیست؟
اصول سهام( تحلیل فاندامنتال)چیست؟
Alternate Text Nazila77
موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری|زمان مطالعه 3 دقیقه
برای شروع معامله و سرمایه گذاری به چه مقدار پول نیاز دارید؟
برای شروع معامله و سرمایه گذاری به چه مقدار پول نیاز دارید؟
Alternate Text Nazila77
موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری|زمان مطالعه 3 دقیقه
نحوه تجارت و سرمایه گذاری برای شروع
نحوه تجارت و سرمایه گذاری برای شروع
Alternate Text Nazila77
موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری|زمان مطالعه 6 دقیقه