4 مرحله از طراحی تفکر مالی

2022-02-17T11:46:00Z موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری زمان مطالعه 4 دقیقهدرجه کیفی A

4 مرحله از طراحی تفکر مالی

تفکر طراحی طرز فکر مردم را در مورد نوآوری و کارآفرینی (چگونه کارآفرین موفقی شویم؟) تغییر داده است - به ویژه در تجارت. در حالی که این مفهوم از طراحان سرچشمه می گیرد، متخصصان این فرآیند را برای حل موثرتر مشکلات تجاری تطبیق داده اند.

در اینجا آنچه شما باید در مورد فرآیند تفکر طراحی بدانید و چگونه می توانید آن را اعمال کنید، آورده شده است.

تفکر طراحی چیست؟


تفکر طراحی رویکردی برای حل مسئله و نوآوری است که هم کاربر محور و هم مبتنی بر راه حل است - یعنی به جای مشکلات بر یافتن راه حل تمرکز می کند.

به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار با بررسی های بد دست و پنجه نرم می کند، تفکر طراحی به آن توصیه می کند که به جای بررسی دقیق نظرات (مشکل) بر روی بهبود نحوه برخورد با کارکنان رو به مشتری (یک راه حل) تمرکز کند.

راه حل های کاربر محور نیاز به همدلی در تمام مراحل دارند و باید در نظر بگیرند که چگونه افراد تحت تاثیر قرار می گیرند. درواقع یک عنصر حیاتی است که نمی توان در فرآیند نوآوری نادیده گرفت.

چهار مرحله از تفکر طراحی در تجارت


چندین مدل وجود دارد که فرآیند تفکر طراحی را سیستماتیک می کند. در دوره آنلاین طراحی تفکر و نوآوری، رئیس دانشکده بازرگانی هاروارد، Srikant Datar از یک چارچوب چهار مرحله ای استفاده می کند: شفاف سازی، ایده پردازی، توسعه و پیاده سازی.

1. شفاف سازی


مرحله شفاف سازی شامل مشاهده و قاب بندی یافته ها است. مشاهدات شما پایه و اساس تفکر طراحی شما را تشکیل می دهد.

ابتدا مخاطب خود را شناسایی کرده و با آنها تعامل کنید. آنها اهل کجا هستند؟ نقاط مشترک آنها چیست؟ چرا آنها به راه حل شما نیاز دارند؟ آنها چگونه سود خواهند برد؟

هنگامی که مشاهدات شما به وضوح تعریف شد، آنها را ادغام کنید و موارد برجسته را یادداشت کنید.

سعی کنید روی تصویر بزرگ تمرکز کنید و از قاب بندی و قالب بندی مجدد مشاهدات در حین به دست آوردن بینش های اضافی نترسید. مرحله شفاف سازی برای موفقیت کل فرآیند حیاتی است.

2. ایده پردازی کنید


با تعریف مسئله یا سؤال خود، می توانید از مشاهدات برای فکر کردن به راه حل های بالقوه استفاده کنید.

چندین راه وجود دارد که می توانید به این مرحله نزدیک شوید:

  • شباهت ها را در نقاط مشکل جستجو کنید و آنها را دسته بندی کنید.
  • منابعی را که در اختیار دارید ارزیابی کنید و در نظر بگیرید که چگونه می توان از آنها برای حل مشکل استفاده کرد.
  • ایده هایی را که می تواند نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد، ایده بگیرید.
  • هر روشی که انتخاب می کنید، به یاد داشته باشید که همه ایده ها راه حل های ممکن هستند.

3. توسعه دهید


مرحله سوم بر توسعه ایده ها از مرحله ایده پردازی متمرکز است. این کار از طریق آزمایش راه حل های ممکن و یادداشت موفقیت ها و شکست های هر کدام انجام می شود.

در این مرحله، تنظیمات نه تنها قابل قبول هستند، بلکه توصیه می شوند. هدف یافتن راه‌حل نهایی نیست، بلکه آزمایش، تنظیم و نمونه‌سازی اولیه است. اگر چیزی کار نمی کند، تکرار آن را امتحان کنید یا یک یا دو مرحله در فرآیند به عقب برگردید.

4. اجرا کنید


مرحله نهایی - اجرا - نقطه اوج سه مرحله قبلی است. اینجا جایی است که همه مشاهدات، ایده ها و پیشرفت های خود را جمع می کنید و راه حلی را پیاده می کنید.

توجه به این نکته مهم است که آزمایش به طور ناگهانی به پایان نمی رسد. می توانید انتظار تکرارها و اصلاحات اضافی را در راه حل داشته باشید که مستلزم بازگشت به مرحله قبلی است. به پالایش ادامه دهید تا راه حل موفقی پیدا کنید و آن را اجرا کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، فرآیند تفکر طراحی کامل می شود.

اهمیت تفکر طراحی در سراسر موضوعات


تفکر طراحی را می توان در هر صنعتی برای هر مشکلی به کار برد. چه در زمینه تولید و چه در امور مالی ، می توانید از تفکر طراحی برای رفع مشکلات استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر برای یک شرکت مالی کار می‌کنید که با مشارکت کارکنان مشکل دارد - یک مشکل رایج با افزایش کار از راه دور - می‌توانید از یک رویکرد غیر متعارف برای حل مشکلات بهره ببرید. تیم های رهبری و منابع انسانی شما می توانند از تفکر طراحی برای ارائه راه هایی برای افزایش رضایت کارکنان، مانند ارائه مزایای بیشتر یا برنامه های متمرکز بر سلامت روان استفاده کنند.

تفکر طراحی می‌تواند کاری عظیم به نظر برسد، اما روشی قابل دسترس و سازگار برای همه حرفه‌ای‌هایی است که ارزش نوآوری مبتنی بر راه‌حل‌ها و کاربر محور را تشخیص می‌دهند.

ارزش اصلی تفکر طراحی این است که یک فرآیند تعریف شده برای نوآوری ارائه می دهد. در حالی که آزمون و خطا روش خوبی برای آزمایش این مورد است که چه چیزی کار می کند و چه چیزی مفید نیست، اغلب وقت گیر، پرهزینه و در نهایت بی اثر است. از سوی دیگر، پیروی از مراحل مشخص تفکر طراحی، راهی کارآمد برای توسعه راه‌حل‌های جدید و نوآورانه است.

علاوه بر یک فرآیند مشخص و تعریف شده که نوآوری استراتژیک را امکان پذیر می کند، تفکر طراحی می تواند نتایج بسیار مثبتی برای شغل شما داشته باشد - هم از نظر پیشرفت و هم از نظر حقوق.

تفکر طراحی یک افزودنی ارزشمند به جعبه ابزار حرفه ای شما است. از طریق چهار مرحله فوق ، نحوه ارزیابی موقعیت ها با دیدی بی طرفانه، ایده پردازی بدون فرضیات، و آزمایش و تکرار مداوم برای نتایج بهتر را آموزش می دهد.

مطالب مشابه

شش نکته در مورد ارزهای دیجیتال و پنج اشتباهی که باید از آنها اجتناب کنید
شش نکته در مورد ارزهای دیجیتال و پنج اشتباهی که باید از آنها اجتناب کنید
Alternate Text دلارام
موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری|زمان مطالعه 5 دقیقه
آشنایی با انواع روش های رایج کلاهبرداری در دنیای کریپتو
آشنایی با انواع روش های رایج کلاهبرداری در دنیای کریپتو
Alternate Text دلارام
موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری|زمان مطالعه 4 دقیقه
سرمایه گذاری پایدار چیست؟
سرمایه گذاری پایدار چیست؟
Alternate Text Nazila77
موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری|زمان مطالعه 5 دقیقه
مهارت های اقتصادی برای موفقیت تجاری
مهارت های اقتصادی برای موفقیت تجاری
Alternate Text Nazila77
موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری|زمان مطالعه 4 دقیقه