مهارت های خود مدیریتی چگونه بر شغل شما تاثیر می گذارد؟

2023-04-14T14:33:00Z موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری زمان مطالعه 4 دقیقهدرجه کیفی A

مهارت های خود مدیریتی چگونه بر شغل شما تاثیر می گذارد؟

مهارت های خود مدیریتی بهره وری و عملکرد شما را در محل کار افزایش می دهد که به دستیابی به اهداف حرفه ای کمک می کند. این یک مهارت نرم است که قابلیت استخدام شما را افزایش می دهد و به شما کنترل بیشتری بر مسیر شغلی خود می دهد. این مهارت ها برای نشان دادن اینکه شما یک کارمند قابل اعتماد خواهید بود ضروری هستند.

در این مطلب با چیستی مهارت های خود مدیریتی، اهمیت این مهارت ها و نمونه هایی از مهارت های خود مدیریتی آشنا می شویم.

مهارت های خود مدیریتی چیست؟

مهارت های خود مدیریتی به افراد این امکان را می دهد که در موقعیت های مختلف احساسات، افکار و رفتار خود را به طور موثر کنترل و تنظیم کنند. کارمندانی که مهارت های خود مدیریتی قوی دارند می توانند اهداف مستقلی را تعیین کنند و برای رسیدن به آنها هر کاری که ممکن است انجام دهند. چنین کارکنانی اهمیت کنترل احساسات و رفتار در محل کار را می دانند.

کارفرمایان کاندیداهایی را ترجیح می‌دهند که مهارت‌های خود مدیریتی قوی داشته باشند، زیرا زمانی که کنترل افکار و احساسات برای کسی مشکل باشد، ممکن است در نهایت به مشتری برخورد کنند یا چیزهای آزاردهنده‌ای را به همکاران خود بگویند. افرادی که مهارت های خود مدیریتی دارند در مدیریت رفتار خود بهتر عمل می کنند که منجر به اقدامات هوشمندانه تری در محل کار می شود.


چرا مهارت های خود مدیریتی ضروری است؟


توسعه این مهارت ها نه تنها به سرعت بخشیدن به نمودار شغلی شما کمک می کند، بلکه در طول زندگی شما نیز مفید است. در اینجا چند دلیل برای تسلط بر این مهارت ها وجود دارد:

  • شما را منظم تر می کند
  • اعتماد به نفس را تقویت می کند زیرا می دانید همه چیز در کنترل شماست
  •  مسئولیت پذیری را افزایش می دهد
  • شما را برای رویارویی با هر موقعیتی در محل کار آماده می کند
  • به شما در تعیین اهداف و اولویت بندی کارها کمک می کند تا به بهترین نتایج ممکن در محل کار برسید



نمونه هایی از مهارت های خود مدیریتی

در اینجا 4 نمونه از مهارت های خود مدیریتی که برای دستیابی به موفقیت در محل کار باید تسلط داشته باشید آورده شده است:

1. مدیریت استرس

استرس نه تنها در ظاهر فیزیکی شما ظاهر می شود، بلکه بر نحوه عملکرد شما در محل کار تأثیر منفی می گذارد. با توجه به اینکه استرس مانع تفکر منطقی و تصمیم گیری منطقی می شود، مدیریت پیشگیرانه استرس در محل کار ضروری است. اغلب، کارکنان تحت استرس قادر به دستیابی به اهداف خود نیستند زیرا دائماً نگران چیزهایی هستند. این امر بهره وری را کاهش می دهد و بر سلامت روان تأثیر می گذارد. کنار آمدن با استرس به شما کمک می کند تا احساسات خود را مدیریت کنید. برای کاهش استرس، این تاکتیک های ساده را دنبال کنید:

  • اطراف خود را با افراد با روحیه بالا احاطه کنید
  • مدیتیشن را تمرین کنید
  • رژیم غذایی سالم را حفظ کنید
  • در استراحت ناهار خود چرت های پرقدرت داشته باشید


2. مدیریت زمان

همه 24 ساعت یکسان دارند. روشی که شما فعالیت های روزانه خود را مدیریت می کنید، توانایی شما را برای رعایت ضرب الاجل تعیین می کند. با مهارت های مدیریت زمان قوی، وظایف را اولویت بندی می کنید، تمرکز خود را حفظ می کنید، به شیوه ای سازمان یافته کار می کنید و از حواس پرتی های احتمالی اجتناب می کنید. همیشه به یاد داشته باشید که زمان شما متعلق به شماست. بهترین استفاده را از آن ببرید. برای مدیریت موثر زمان، این تاکتیک های ساده را دنبال کنید:برای اطلاعات جامع تر به مطلب موثرترین تکنیک های مدیریت زمان مراجعه نمایید.

  • یک برنامه مدیریت زمان ایجاد و اجرا کنید
  • برای هر کار محدودیت زمانی تعیین کنید
  • روال های کاری روزانه ایجاد کنید و به آنها پایبند باشید
  • وظایف را اولویت بندی کنید
  • تفویض مسئولیت ها
  • استفاده از تلفن و شبکه های اجتماعی خود را در محل کار کاهش دهید
  • از ابزارهای مدیریت زمان استفاده کنید

3. مهارت های سازمانی

مهارت‌های سازمانی به ایجاد یک ساختار، افزایش بهره‌وری و اولویت‌بندی وظایفی که نیاز به تکمیل فوری دارند در برابر کارهایی که می‌توانید به تعویق بیندازید کمک می‌کند. حفظ مهارت های سازمانی در محل کار تضمین می کند که عادت های کاری ضعیفی مانند درهم ریختگی، ناکارآمدی و ارتباط نادرست ایجاد نمی کنید. از برنامه ریزی یک پروژه گرفته تا دور نگه داشتن مکان کاری خود از انبوه اسناد، مهارت های سازمانی به شما کمک می کند تا به مسئولیت های محل کار برسید. برای مهارت های سازمانی استثنایی، این تاکتیک های ساده را دنبال کنید:

  • فهرستی از کارها ایجاد کنید
  • یادآوری‌های تقویم را برای کارها تنظیم کنید
  • یک روال تنظیم کنید و به آن پایبند باشید
  • اطمینان حاصل کنید که رایانه و مکان کاری شما عاری از هرج و مرج هستند
  • زمان خود را برنامه ریزی کنید


4. خودانگیختگی

خودانگیختگی توانایی تشویق خود برای رسیدن به یک هدف است، حتی زمانی که احساس چالش می کنید. هنگامی که به هدف می رسید، احساس رضایت و غرور به شما دست می دهد. این به توسعه عزم برای انجام وظایف مختلف و دستیابی به اهداف در محل کار کمک می کند. عوامل بیرونی بر کارکنان خودانگیخته تأثیر نمی‌گذارند، زیرا آنها به دلیل تمایل خود به برتری هدایت می‌شوند. خودانگیختگی در محل کار منجر به ترفیع، ایجاد روابط قابل اعتماد با همکاران و افزایش شانس کار بر روی پروژه های مورد نظر شما می شود. برای ایجاد انگیزه در خود، این تاکتیک های ساده را دنبال کنید:

  • هدف گذاری کنید و برنامه بسازید
  • یک سیستم پاداش برای خود ایجاد کنید
  • خود را برای یادگیری چیزهای جدید به چالش بکشید
  • مثبت بیاندیشید
  • اطراف خود را با افراد با انگیزه و با روحیه بالا احاطه کنید
  • از منطقه راحتی خود بیرون بیایید

در ادامه مطلب کاربردی مهارت های تحلیلی را نیز مطالعه نمایید.

مطالب مشابه

مهارت های تحلیلی
مهارت های تحلیلی
Alternate Text Nazila77
موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری|زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه برای استارت آپ خود سرمایه گذار پیدا کنید؟
چگونه برای استارت آپ خود سرمایه گذار پیدا کنید؟
Alternate Text Nazila77
موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری|زمان مطالعه 6 دقیقه
آموزش مدیریت ریسک چیست؟
آموزش مدیریت ریسک چیست؟
Alternate Text Nazila77
موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری|زمان مطالعه 5 دقیقه
بازارهای سرمایه چیست؟
بازارهای سرمایه چیست؟
Alternate Text Nazila77
موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری|زمان مطالعه 4 دقیقه