پیشرفت شغلی یک سفر مستمر است که نیازمند متخصصان شاغل است تا متعهد به یادگیری و ارتقاء مهارت باشند. هم مهارت های فنی و هم مهارت های نرم افزاری برای توسعه و رشد حرفه ای کل نگر ضروری هستند. دانستن اینکه کدام مهارتهای ارزشمند را باید توسعه دهید میتواند به شما در پیشرفت شغلی و واجد شرایط شدن برای نقشهای رهبری کمک کند. در این مقاله، چند مهارت مفید برای یادگیری برای افراد حرفهای را مورد بحث قرار میدهیم که میتوانند به پیشرفت شغلی کمک کنند و نکاتی را در مورد چگونگی توسعه آنها به اشتراک بگذاریم.
چندین مهارت مفید برای یادگیری وجود دارد که می تواند به حرفه ای ها کمک کند تا حرفه خود را توسعه دهند. این مهارت ها هم شامل مهارت های فنی و هم مهارت های نرم می شود، مانند:
داشتن مهارت های اولیه کدنویسی و برنامه نویسی می تواند به شما در استفاده موثرتر از سیستم ها و برنامه های کامپیوتری کمک کند. می توانید مشکلات را عیب یابی کنید، وبلاگ ها و صفحات وب را سفارشی کنید، یک برنامه کاربردی راه اندازی کنید، سیستم های مدیریت محتوا را مدیریت کنید و راه حل های مرتبط را پیشنهاد دهید. هنگامی که چارچوب اصلی زبانهای مختلف کدنویسی را درک کردید و نحوه انتقال یا استفاده از دادهها را یاد گرفتید، میتوانید با اعضای تیم همکاری کنید و راهحلها یا محصولات نوآورانه را در نظر بگیرید. حتی بدون کسب تخصص، کدنویسی می تواند ارزش قابل توجهی به شغل شما بیافزاید و به شما کمک کند مشاغل بیشتری با حقوق بالاتر پیدا کنید.(برنامه نویسی های پرکاربرد برای یادگیری)
مانند کدنویسی، مهارت های بازاریابی برای داشتن مهارت های سواد دیجیتال ضروری است. حتی اگر یک بازاریاب یا فروشنده نیستید، دانستن نحوه عملکرد بازاریابی مدرن می تواند به شما کمک کند نقش خود را به طور موثر ایفا کنید، با اعضای تیم همکاری کنید و به کمپین های خلاقانه فکر کنید. چندین جنبه از بازاریابی دیجیتال وجود دارد که می توانید آنها را یاد بگیرید، مانند بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی ویدئویی و تجزیه و تحلیل داده ها. اگر قصد دارید در آینده یک فریلنسر یا کارآفرین شوید، این مهارتها نیز میتوانند مفید باشند.
علاوه بر بهبود مهارتهای شناختی و مشاهدهای، یادگیری یک زبان جدید میتواند ارزش شغلی شما را افزایش دهد. در دنیایی که به طور فزاینده جهانی شده است، معمولاً تقاضای زیادی برای متخصصانی وجود دارد که می توانند به چندین زبان صحبت کنند. اگر تصمیم به یادگیری یک زبان بین المللی دارید، حتی ممکن است واجد شرایط کار در پروژه های مختلف یا درخواست مشاغل پرسود شوید. برخی از گزینه هایی که باید در نظر بگیرید عبارتند از انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی یا کره ای.
ایمیلها، گزارشها، متنها، بهروزرسانیها، یادداشتها، رزومهها، نامههای پوششی و صورتجلسه؛ موارد و اسناد زیادی وجود دارد که شما را ملزم به نوشتن واضح و مؤثر می کند. حتی اگر خود را نویسنده نمیدانید، داشتن مهارتهای ارتباطی نوشتاری قوی که میتواند به شما کمک کند ایدهها، افکار و احساسات خود را با اطمینان بیان کنید، ضروری است. این مهارت ها به ویژه برای حرفه ای ها و فریلنسرهایی که از راه دور کار می کنند بسیار مهم است. خوب نوشتن می تواند به بهبود بهره وری، افزایش ارتباطات و افزایش همکاری و مهمتر از همه، افزایش شانس دریافت پاسخ دلخواه کمک کند.
تندخوانی توانایی بررسی سریع متن برای درک معنای آن به جای مرور هر کلمه است. این یک مهارت ضروری برای متخصصانی است که در نقش خود با حجم زیادی از متن یا داده سروکار دارند. تندخوانی می تواند به شما کمک کند بهره وری بیشتری داشته باشید، در زمان صرفه جویی کنید و اطلاعات را برای مدت طولانی تری حفظ کنید. تندخوانی به شما امکان می دهد از سیستم یادگیری بصری خود برای حذف ناکارآمدی ها و کاهش خطاها استفاده کنید. تبدیل شدن به یک سرعت خوان همچنین می تواند شما را به یک یادگیرنده سریع تبدیل کند، که برای اکثر کارفرمایان یک ویژگی مطلوب است.
توانایی درک و حل چالشهای پیشبینی نشده، یک ویژگی مطلوب است. بسیاری از سازمانها به دنبال حلکنندههایی هستند که میتوانند با حذف موانع مربوط به مقیاسگذاری سریع، به رشد شرکت کمک کنند. توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات پیچیده و یافتن مناسب ترین راه حل در شرایط پرفشار می تواند شما را به یک دارایی ارزشمند در محل کار تبدیل کند. علاوه بر این، تبدیل شدن به یک حلال مشکل می تواند به شما در تصمیم گیری آگاهانه در زندگی شخصی کمک کند، کیفیت روابط خود را بهبود بخشد و به شما در عبور از چالش های خارج از کار کمک کند.
مهارت های رهبری برای پیشرفت شغلی بسیار مهم است. هنگام استخدام مدیران یا ارتقاء کارمندان در داخل، کارفرمایان معمولاً از متخصصان انتظار دارند که توانایی خود را در مدیریت اعضای تیم نشان دهند، مهارت های نرم و بین فردی قوی داشته باشند، وظایف را به طور مؤثر واگذار کنند، مالکیت خود را بر عهده بگیرند و راه حل های خلاقانه پیدا کنند. رهبری شامل کارکرد اعضای مختلف تیم به عنوان یک واحد، ایجاد انگیزه در آنها، ارائه بازخورد، راهنمایی و تأثیرگذاری بر آنها برای بهبود مهارتهایشان است. این مهارتها صرفنظر از موقعیت یا صنعت میتوانند مفید باشند و شما را واجد شرایط برای موقعیتهای رهبری پیشرفتهتر یا ارشد میکنند.
دانستن نحوه تجزیه و تحلیل داده ها، اعداد و آمار می تواند به شما در تصمیم گیری آگاهانه، شناسایی الگوها، تفسیر اطلاعات پیچیده و نتیجه گیری قابل اعتماد کمک کند. یادگیری نحوه استفاده از تجزیه و تحلیل ریاضی و ابزارهای تحلیلی دیجیتال برای شناسایی روندهای گسترده تر در داده ها و جمع آوری بینش می تواند به شما در بررسی، ایجاد و پیش بینی مدل های داده کمک کند. بهبود مهارت های جمع آوری داده ها، تحقیق، نظریه پردازی می تواند به بهبود مهارت های تحلیلی شما کمک کند.
شبکه سازی و ایجاد روابط حرفه ای می تواند برای پیشرفت شغلی ضروری باشد. با تعامل با متخصصان همفکر و رهبران صنعت، میتوانید به فرصتهای شغلی پرسود دسترسی داشته باشید، در مورد آخرین روندهای صنعت اطلاعات کسب کنید و مربیانی را بیابید که میتوانند به رشد حرفهای شما کمک کنند. وقتی برای حفظ روابط گرم و حرفه ای با همسالان خود وقت و تلاش می کنید، می تواند زندگی شما را غنی تر کند و حتی به دوستی های پایداری منجر شود که اغلب فراتر از یک محل کار یا شرکت است. شبکه سازی می تواند در ایجاد برند شخصی شما و نشان دادن تخصص شما به طور موثر مفید باشد.
دانستن اصول اولیه نحوه عملکرد امور مالی، حسابداری و مالیاتی می تواند به شما در پیشرفت حرفه ای و شخصی کمک کند. در حالی که این موضوعات می توانند نسبتاً پیچیده باشند، داشتن دانش اولیه از خواندن ترازنامه، تهیه صورت های مالیاتی سالانه، سرمایه گذاری سرمایه، درخواست اعتبار و تجزیه و تحلیل بازار سهام می تواند به ارزشمندتر کردن مشارکت حرفه ای شما کمک کند. درک نحوه مدیریت امور مالی شخصی، پیگیری دریافت ها و هزینه ها و ایجاد بودجه می تواند یک نقطه شروع عالی برای یادگیری در مورد امور مالی و حسابداری باشد.
حضور کامل در لحظه و آگاهی از محیط اطراف می تواند حفظ اطلاعات، ارتباطات و بهره وری را بهبود بخشد. ذهن آگاهی می تواند به شما کمک کند حواس پرتی را کاهش دهید و روی کار یا فعالیت فعلی خود تمرکز کنید، که دقت و توجه به جزئیات را بهبود می بخشد. شما می توانید با انجام میانجیگری، تمرینات تنفس عمیق و یادگیری نحوه حفظ آرامش در موقعیت های چالش برانگیز، ذهن آگاهی را تمرین کنید. انجام این کار می تواند به شما کمک کند در محل کار عملکرد بهتری داشته باشید و کیفیت روابط و تجربیات خود را افزایش دهید و به شما کمک کند زندگی رضایت بخشی داشته باشید.