طبق گزارش eMarketer.com، تا سال 2018، 100 میلیون کاربر پایه اینستاگرام در ایالات متحده وجود خواهد داشت. از افراد معمولی مثل من و شما گرفته تا برندها و شرکت ها. بسیاری از شرکتهای بزرگ، درست مانند AT&T، به طور فزایندهای به اینستاگرام روی میآورند تا فرهنگها و مشاغل آزاد خود را تبلیغ کنند. آیا مردم واقعاً از آن استفاده می کنند و آیا می توانید از آن برای یافتن شغل استفاده کنید؟ با مشاغل اینستاگرام، می توانید با یک بله قاطع پاسخ دهید. با 400 میلیون کاربر فعال ماهانه و تعداد زیاد، کاربران اینستاگرام ثابت کرده اند که عاشق این پلتفرم هستند. و اگر به دنبال شغل در اینستاگرام هستید، چرا از همین استراتژی ها برای ایجاد شغل رویایی خود استفاده نکنید! اگر بتوانید نشان دهید که پلتفرم را واقعاً خوب می شناسید، خیلی بیشتر از رقبا جلوتر خواهید بود!خوشبختانه، اکثر افراد جویای کار از اینستاگرام برای یافتن شغل استفاده نمی کنند.
البته ابتدا باید حساب کاربری داشته باشید. اگر قبلاً یک حساب کاربری دارید و اگر تعدادی عکس دارید که ممکن است مایل نباشید استخدامکنندگان یا کارفرمایان آنها را ببینند، به شما توصیه میشود که یک حساب کاربری دوم ایجاد کنید. به این ترتیب دیگر نگران عکس های زندگی عادی و خصوصی نخواهید بود و می توانید آن را باکلاس و حرفه ای نگه دارید.
اکنون به لطف تغییرات اخیر اینستاگرام، داشتن دو حساب جداگانه بسیار آسان است. فقط به تنظیمات خود بروید و روی افزودن حساب کلیک کنید. به این ترتیب می توانید در هنگام ارسال محتوا به سرعت بین حساب شخصی و حرفه ای خود بروید.
همچنین، در اینجا چند ایده وجود دارد که هنگام ایجاد نام کاربری باید به آنها فکر کنید:
در مرحله بعد، یک بیوگرافی بسیار کوتاه قانع کننده در مورد اینکه چه کسی هستید و نوع کاری که انجام می دهید ایجاد کنید. اگر یک حساب کاربری حرفه ای دارید و به دنبال کار هستید، به شدت توصیه می شود اضافه کنید که در حال جستجوی کار هستید. یک نکته خوب این است که از خلاصه لینکدین خود برای خلاصه مشاغل اینستاگرام خود نیز استفاده کنید.
پیوند بیو شما میتواند مستقیماً به صفحه لینکدین یا وبلاگ یا نمایه آنلاین شما پیوند داده شود.
اینجا جایی است که شما خود را متمایز می کنید و واقعاً از اینستاگرام برای یافتن شغل استفاده می کنید. می توانید رزومه اینستاگرام خود را بسازید. اگر در اینستاگرام با افراد تعامل داشته باشید، در شرکت نمایه های شما بررسی خواهند شد.
در اینجا ایده هایی از تصاویر وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.
راه های زیادی وجود دارد که می توانید اینستاگرام را به برنامه شبکه خود اضافه کنید. فهرستی از شرکت هایی که برای آنها درخواست می دهید یا شرکت هایی که امیدوارید در آینده کار کنید تهیه کنید و آنها را دنبال کنید. Google "نام شرکت" + "Instagram". (مثال: classycareergirl و اینستاگرام). اکانت اینستاگرام این شرکت اولین نتیجه در گوگل است. یا به سادگی از کادر جستجو در اپلیکیشن اینستاگرام خود استفاده کنید.
اگر زمانی شرکت حساب کاربری اینستاگرام ندارد، افرادی را که در آن شرکتها کار میکنند پیدا کنید و با لایک کردن عکسهایشان و گذاشتن نظرات قانعکننده با آنها ارتباط برقرار کنید. همچنین میتوانید با استفاده از هشتگهای مشابه در صورت لزوم، علایق خود را به اشتراک بگذارید.
همچنین می توانید از صفحه لینکدین شرکت استفاده کنید و نام کارمندان را بیابید. سپس، اکانت های اینستاگرام آنها را پیدا کنید و شروع به لایک و کامنت گذاری روی عکس های آنها کنید. می توانید برای پیدا کردن یک حساب عمومی چند بار تلاش کنید، اما اگر به پایینتر بروید می توانید آنهارا پیدا کنید و با جستجوی عکسهای گروهی، کارمندان دیگر را بیابید. اگر خوش شانس باشید، شخصی در دفتر شرکت عکس گرفته و موقعیت مکانی را تگ کرده است.
از تب جستجوی اینستاگرام استفاده کنید. به دنبال هشتگ های استفاده شده توسط آن شرکت ها باشید و به راحتی می توانید عکس هایی را ببینید که دارای آن هشتگ هستند.
این مورد اغلب مورد استفاده قرار نمی گیرد، بنابراین باید مراقب باشید تا به عنوان هرزنامه ظاهر نشود و نادیده گرفته نشود. اینستاگرام یک ویژگی پیام رسانی عالی دارد که فقط دقیق می توانید از آن استفاده کنید.
عکسهایشان را لایک کرده و نظر دهید. شما می خواهید که آن شرکت یا شخص قبل از ارسال پیام، شما را به خوبی بشناسد.
هنگامی که آماده ارسال پیام هستید، درخواست یک مصاحبه اطلاعاتی کنید یا به آنها بگویید که عاشق کاری هستید که شرکت آنها در حال انجام است و واقعاً امیدوار هستید که روزی در شرکت کار کنید. می توانید راهنمایی بخواهید و به آنها بگویید که صفحه شغلی آنها را زیر نظر دارید. اگر بیو خود را به درستی تنظیم کرده اید، حتی لازم نیست نگران ارسال رزومه خود باشید زیرا آنها می توانند آن را در محتوای پروفایل و بیو شما ببینند! این یک خبر عالی برای کسانی است که طرفدار رزومه نیستند.
اگر به دنبال شغل در اینستاگرام هستید، نه تنها باید 5 مرحله اول بالا را دنبال کنید، بلکه می خواهید آن را برای هر شغلی در اینستاگرام به سطح بعدی ببرید. شما می خواهید با کارمندان شرکت در پلتفرم اینستاگرام شبکه سازی کنید. شما می خواهید متمایز شوید و در نظرات و داستان ها فعال باشید تا بدانند شما آنجا هستید!
درست مانند شبکه سازی در هر شرکت دیگری، شبکه سازی در اینستاگرام برای استخدام در اینستاگرام یک استراتژی عالی است و شما را از رقبای متکی به ارسال رزومه متمایز می کند!