وبلاگ نویس بودن، دیگر تنها به نوشتن محتوای با کیفیت نیست، بلکه در مورد اجرای بهترین روش سئو، افزودن ارزش و تاثیر اجتماعی بیشتر و انجام کارهای فراتر از آن است. همانطور که اخیرا همه وبلاگ نویسان پس از به روز رسانی پنگوئن گوگل متوجه شدهاند، اهمیت سئو به خودی خود افزایش یافته است.
نیاز آشکاری برای تغییر دیدگاه ما به سئو وجود دارد و چه بهتر از تنها وب سایتی که برای تقریباً 99٪ پرس و جوها رتبه اول را دارد، بیاموزیم. بله، شما حدس زدید. ویکی پدیا، بزرگترین دایره المعارف آنلاین است. هر زمان که میخواهید چند کلمه جدید یاد بگیرید، ویکی پدیا مکان مناسبی است.
شکی نیست که سئوی ویکی، خارج از چارچوب است و آنها به دقت از هر بخش از ساختار سئو سایت مراقبت میکنند. برای ما (وبلاگ نویسان و سئوکاران) ویکی پدیا یک مطالعه موردی خوب برای یادگیری و درک اینکه سئوی موثر چیست، میباشد.
راههای زیادی وجود دارد که ویکی پدیا کیفیت آنلاین خود را حفظ میکند. اما، آنقدر از نکات «مخفی سئو» استفاده نمیکند که شما نتوانید آن را بفهمید.
در اینجا، من ترفندهای سئو مورد استفاده توسط ویکیپدیا را فهرست کردهام که به رتبهبندی آن کمک کرده است.
هنگامی که این نکات به درستی در سایت شما استفاده شود، رتبه شما را در نتایج موتورهای جستجو افزایش میدهد.
یکی از مواردی که باید قبل از بررسی کردن رتبه بندی ویکی پدیا به خاطر داشته باشید، کیفیت محتوای آنها است. بسیاری از سایتها در گذشته سعی میکردند استراتژی خود را کپی کنند اما محتوای با کیفیتِ بالای صفحات ویکی همیشه از رقبا پیشی میگرفت.
در کنار محتوای با کیفیت بالا، عوامل دیگری مانند سئو سایت، سرعت، سئوی پستها نیز در رتبه بندی ویکی پدیا نقش بارزی داشتهاند.
اگر به ویکیپدیا علاقه دارید، شاید بدانید که ویکیپدیا بزرگترین پیوند دهنده محتوا است که خود را به حدود 500 -600 مقاله دیگر ویکیپدیا از یک صفحهاش پیوند میدهد. به طوری که هیچ یک از مقالات آن هرگز دور ریخته نمیشود. میدانید که ویکیپدیا، به صفحاتِ دستهبندی و برچسبهای آن پیوند دارد.
همچنین به فایلهای ویکی مدیا در مورد تصاویر و موارد دیگر پیوند میدهد. به همین دلیل است که ویکیپدیا هرگز در هیچ یک از مقالاتش رتبه سوم یا چهارم را نمیگیرد.
که این موضوع بر اساس این ایده است که اگر میخواهید دیگران محتوای شما را تبلیغ کنند، ابتدا باید خودتان آن را تبلیغ کنید. این همچنین تأثیر مستقیمی بر نرخ پرش پایین ویکی و تجربه کاربری بهتر دارد. آیا شما اینطور فکر نمیکنید؟
اگر از وردپرس استفاده میکنید، میتوانید از لینک هوشمند وردپرس برای لینک سازی داخلی خودکار استفاده کنید. تا جایی که میتوانید پیوند دهید، اما مطمئن شوید که حتما مرتبط و معنادار باشد.
همچنین در حالی که پیوند داخلی را انجام میدهید، تجربه کاربر را در نظر داشته باشید، زیرا بسیاری از پیوندهای نامربوط ممکن است تجربه بدی برای کاربر ایجاد کنند.
پس از مدتی مشاهده خواهید دید که تمام نوارهای کناری، فوتر و سربرگ صفحه این سایت کاملاً مناسب است. همچنین می توانید نتیجه بگیرید که 98 درصد محتوای آن در صفحه تغییر میکند.
در شرایط حق چاپ متن، ویکیپدیا فقط شامل یک خط است و اسناد حق چاپ آن به HTML ساده پبونده نوشته شده است. آیا این یک عامل دیگر به سلامت کاری یک سایت نیست؟
ویکی پدیا در دستورالعملهای وبمستر خودش میگوید که کلمات یا محتواهای یکسان باید در صفحات مختلف، حداقل باشد و بهتر است که محتوا در صفحات مختلف سایت تغییر زیادی کند.
ویکی پدیا صفحات مختلف زیادی دارد و همچنین از انگلیسی به عنوان زبان پیش فرض استفاده نمیکند. بنابراین، با استفاده از تنظیمات استاندارد و ایجاد نشانه گذاری زبان برای این صفحات مختلف، از خود در برابر صفحات تکراری محافظت میکند.
نکته دیگری که متوجه خواهید شد این است که ویکیپدیا، زیردامنههای مختلفی برای زبانهای مختلف دارد که سایتهای فرعی مختلفی را شامل کل صفحه با یک زبان خاص ایجاد میکنند.
این موضوع، همچنین به ما میگوید که چگونه میتوانیم از چندین زیردامنه برای چندین زبان استفاده کنیم و خودمان را از آن به روز رسانیهای طاقت فرسا نجات دهیم.
ویکیپدیا مثال آنلاینی است که نشان میدهد چگونه یک سایت میتواند بزرگ بماند و در عین حال اسپم نشود. همچنین ویکیپدیا به کاربران خود پیشنهاد میکند تا هر محتوایی را در صفحه خود ویرایش کنند. اما، هرگز اجازه نمیدهد که محتوای هرزنامه به مدت طولانی در صفحات آن باقی بماند. سابقه هر یک از ویرایشهای انجام شده را حفظ میکند و به آنها اجازه میدهد فقط پس از بررسی کامل در صفحه بمانند.
به عنوان وبلاگ نویس، شما مسئول هر پیوندی در صفحه وب خود هستید. این میتواند به صورت پست مطالب اشتراکی یا از طریق نظر دادن باشد.
از آنجایی که لینکهای نامربوط به عنوان نمونهی بدِ سئو در نظر گرفته میشوند، بنابراین قبل از افزودن هر لینک به صفحه خود (نظر یا پست اشتراکی یا هر روش دیگری)، از مفید بودن و ارزشِ افزودن آن اطمینان حاصل کنید.
هدف اصلی ویکی پدیا فقط اطلاعاتی ماندن و ارائه محتوای واقعی و مفید است. همه سایتها و وبلاگهای دیگر در شبکه که به یک روش فکر میکنند، همیشه به همان شیوه موفق خواهند شد.
آیا فکر نمیکنید که خوانندگان راضی، بسیار مفیدتر هستند تا تبلیغ کنندگان ناراضی؟ بله، مفیدتر هستند، زیرا وقتی مردم راضی هستند، همان چیزهایی را که کشف کردهاند با دوستان خود به اشتراک میگذارند.
فن مقالات پایه ای: چگونه آنها را ایجاد کنیم؟
پیشنهاد من در اینجا این است: نه تنها روی توسعه محتوای جدید کار کنید، بلکه به روز رسانی محتوای قدیمی را ادامه دهید تا مفیدتر و مرتبطتر شود.
حرف آخر: اگر همه این کارها را برای یک هدف خوب انجام دهید، یعنی بهترین اطلاعاتی را که میتوانید، در اختیار خوانندگان خود قرار دهید، میتوانید ترافیک بیشتری دریافت کنید و پول بیشتری در جیب خود داشته باشید.
اینها برخی از عوامل رتبه بندی عالی ویکی پدیا در SERP هستند. اکنون میتوانید روی پیادهسازی برخی از نکات بالا در سایت خود کار کنید و رتبه سایت خود را بهبود ببخشید.