7 استراتژی برای رشد کسب و کار

2021-12-26T20:26:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 3 دقیقهدرجه کیفی A

7 استراتژی برای رشد کسب و کار

استراتژی یک برنامه عملی است که برای دستیابی به یک هدف خاص طراحی شده است. استراتژی رشد کسب و کار یک رویکرد عملی برای دستیابی به رشد در کسب و کار است. برخی از استراتژی های رشد محبوب در زیر مورد بحث قرار می گیرند.

1.ارائه محصولات تنوع


تنوع یک استراتژی رشد با ریسک بالا است. کارآفرینان می توانند وارد عرصه فعالیت جدیدی شوند چه از نظر فناوری و چه از نظر بازار. این استراتژی خطرات موجود در تجارت را به حداقل می رساند.

این استراتژی بدین معناست که سازمان محصولات گوناگونی را عرضه می کند که ممکن است هیچ ارتباطی بهم نداشته باشند.

2. توسعه بازار


یک کارآفرین می تواند تلاش کند تا بازار جدیدی برای محصولات و خدمات موجود خود ایجاد کند. بازار جدید می تواند جغرافیایی (مثلاً صادرات خارجی) یا بخشی از یک بازار داخلی که استفاده نشده باشد. ایجاد بازار جدیدی برای محصولات موجود با تنظیم بسته بندی محصول برای گسترش کانال های توزیع محصول امکان پذیر است.

3. توسعه محصول


یک کارآفرین به جای یافتن یک بازار جدید با محصولات موجود می تواند محصول جدیدی را در یک بازار عرضه کند.

مثلا نوکیا دستگاه Qwerty را با صفحه کلیدی مشابه صفحه کلید کامپیوتر معرفی کرد. بازار هدف آن جوانان و مدیرانی است که اغلب از خدمات چت و ایمیل بیشتر از برقراری تماس استفاده می کنند.

4. نفوذ در بازار


یک کارآفرین از طریق استراتژی نفوذ در بازار می تواند درصد بیشتری از سهم بازار را هدف قرار دهد. این نوع استراتژی معمولاً به دنبال کسب مزیت رقابتی از طریق قیمت گذاری، بازاریابی یا سایر ابتکارات است.

استراتژی نفوذ در بازار به افزایش سهم بازار از محصول یا خدمات فعلی در بازار موجود کمک می کند. استراتژی نفوذ در بازار را می توان با ارائه فروش، افزایش نیروی فروش، افزایش هزینه ها برای توزیع و ارتقای محصولات اجرا کرد. هزینه های بیشتر در فعالیت های بازاریابی و تبلیغات منجر به افزایش فروش می شود.

5. جوینت ونچر


در یک سرمایه‌گذاری مشترک، دو یا چند شرکت «مادر» توافق می‌کنند که سرمایه، فناوری، منابع انسانی، ریسک‌ها و پاداش‌ها را با تشکیل یک واحد جدید تحت کنترل مشترک به اشتراک بگذارند. این به شرکت ها اجازه می دهد تا وارد مشاغل مرتبط یا بازارهای جغرافیایی جدید شوند یا دانش فناوری جدید را به دست آورند.

6. .ادغام


ادغام به معنای ادغام دو یا چند شرکت موجود در یک شرکت است. بسته به ماهیت شرکت های در حال ادغام، ادغام ها ممکن است افقی، عمودی و کنگلومرا باشد. ادغام به افزایش سهم بازار و کاهش رقابت کمک می کند.

1. ادغام افقی


ادغام افقی ترکیبی از دو یا چند شرکت در یک حوزه تجاری است. به عنوان مثال، دو ناشر با هم ترکیب می شوند تا سهم بازار غالب را به دست آورند.

2. ادغام عمودی


ادغام عمودی ترکیبی از دو یا چند شرکت درگیر در مراحل مختلف تولید یا توزیع یک محصول است. به عنوان مثال، پیوستن به یک شرکت تولید کننده تلویزیون و یک شرکت بازاریابی تلویزیونی.

3. ادغام کنگلومرا


ادغام کنگلومرا ترکیبی از شرکت‌هایی است که در رشته‌های غیرمرتبط فعالیت تجاری شرکت دارند.

7. فرانشیز


فرانشیز یک استراتژی تجاری شناخته شده است. این استراتژی می تواند توسط مشاغل کوچک با داشتن برند یک شرکت معروف مرتبط با آن انتخاب شود. راه اندازی یک کسب و کار کوچک تحت نام و سازمان فرنچایزر برای مشاغلی که توانایی مالی و سرمایه گذاری زیادی برای کسب و کار خود ندارند بسیار سودمند است. خرید فرنچایز می تواند میانبری برای موفقیت باشد. مثال در ایران فروشگاه های افق کورش

منبع: https://accountlearning.com/10-strategies-growth-business/

مطالب مشابه

برندسازی چتری چیست؟
برندسازی چتری چیست؟
Alternate Text دلارام
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 2 دقیقه
ویژگی های تاجران موفق
ویژگی های تاجران موفق
Alternate Text دلارام
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 3 دقیقه
مفاهیم مهم رفتار سازمانی
مفاهیم مهم رفتار سازمانی
Alternate Text دلارام
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 3 دقیقه
تفاوت رسانه های اجتماعی از نظر محتوا
تفاوت رسانه های اجتماعی از نظر محتوا
Alternate Text دلارام
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 3 دقیقه