فیس بوک، لینکدین و توییتر چه اشتراکاتی دارند؟ آنها فقط پلتفرم های رسانه های اجتماعی نیستند بلکه انواع مختلفی از محتوا را ارائه می دهند. این چیزی است که آنها را جالب می کند. کاربران می دانند که اگر محتوای حرفه ای می خواهند، می توانند از لینکدین دیدن کنند. وقتی میخواهند بفهمند با دوستان و خانواده چه اتفاقی میافتد، به فیسبوک یا اینستاگرام سر میزنند. ما به عنوان کاربران، برای انواع محتوایی که در هر پلتفرم رسانه اجتماعی خواهیم دید، انتظاراتی داریم. در اینجا با نکاتی در مورد ایجاد انواع مختلف محتوای رسانههای اجتماعی در هر پلتفرم آشنا می شوید.
فیس بوک سابقه طولانی دارد، بنابراین ما توانسته ایم تکامل منحصر به فرد محتوای آن را رصد کنیم.
به این ترتیب، ایده خوبی است که محتوای تجاری را پست کنید که مطابق با انتظارات افراد باشد، مانند:
آخرین اتفاقات زندگی مردم
عکسها یا ویدیوهای رویدادهای خاص (یا حتی معمولی).
نقاط برجسته یا نقاط عطفی که آنها جشن می گیرند
و حتی چالش هایی که مردم با آن روبرو هستند
محتوای فیسبوک تنوع زیادی دارد و لازم نیست همه چیز ساده و عمومی باشد. البته می توانید آن را با پست های مربوط به محصولات یا خدمات خود متعادل کنید.
بر خلاف فیس بوک، لینکدین فقط بر روی حرفه ای ها متمرکز است. لینکدین به جای مکانی برای دیدن روزمرگی افراد، به سمت محتوای مبتنی بر واقعیت، ارزشی، آموزشی، پژوهشی یا حرفه ای گرایش پیدا می کند.
به همین دلیل است که برخی از محبوب ترین انواع محتوا در این پلتفرم عبارتند از آمار، گزارش ها، تحقیقات، مقالات سفید و اینفوگرافیک. به طور کلی، این مخاطبان برای اطلاعاتی که میتوانند در زندگی حرفهای خود از آن استفاده کنند، به اینجا میآیند - چه در نقش فعلی یا پیشرفت شغلی خود به سطح یا فرصتی دیگر.
اشکالی ندارد که محتوای حرفه ای خود را با کمی محتوای شخصی درآمیزید (مثلاً سعی کنید برخی از محتوای فیس بوک خود را در لینکدین به اشتراک بگذارید) تا ببینید که چگونه افراد را درگیر می کند. روی موضوعاتی تمرکز کنید که دنبال کنندگان شما به آن علاقه دارند.
توییتر مانند ترکیبی بین فیسبوک و لینکدین است. از یک طرف، توییتر ماهیت معمولی فیس بوک را ارائه می دهد اما با جنبه حرفه ای لینکدین. بسیاری از پستها (معروف به توییت) مقالات مفیدی را به اشتراک میگذارند اما با نظرات شخصی.
برای کسبوکارها، این میتواند به یک عنصر انسانی کمک کند. معمولاً یک نهاد تجاری بدون چهره است که مخاطبان معمولاً به آن پاسخ مثبت میدهند. این به برندها این فرصت را می دهد که نشان دهند از چه کسی یا چه چیزی حمایت می کنند و در عین حال مشروعیت و تخصص را به تجارت اضافه می کنند.
نوع محتوای رسانه های اجتماعی در این پلتفرم ترکیبی از شخصی و حرفه ای است.
احتمالاً جای تعجب نیست که پرکاربردترین نوع محتوا در اینستاگرام بصری است. عکسها، گرافیکها، تصاویر، ویدئوها...اگر بصری باشد، در اینستا استفاده میشود. فضای اینستاگرام حرفه ای نیست و محتواها بیشتر حول موارد سرگرمی، روزمرگی و گاهی آموزشی است. معمولا تولید محتوا در این پلتفرم با چاشنی سرگرمی همراه است.
اگر منبعی از محتواهای بصری ندارید، در نظر بگیرید که آیا ایجاد گرافیک برای مخاطبان هدف شما جذاب است یا خیر.