دانشجویانی که می خواهند این رشته شغلی را دنبال کنند، معمولاً در امور مالی تخصص دارند. تبدیل شدن به یک بانکدار یکی از بهترین گزینه های شغلی برای MBA است. این موقعیت نه تنها از نظر پول و رشد شغلی، بلکه از نظر بیاعتمادی که نسبت به دنیای کسبوکار در سطح جهانی دارید، بسیار مفید است.
تبدیل شدن به یک بانکدار مستلزم آن است که در اعداد و ارقام، مدلسازی مالی کارآمد باشید، و باید یک دیدگاه استراتژیک دقیق داشته باشید.
صنعت مالی صنعت بسیار سودآوری است. فارغالتحصیلان MBA از طریق سرمایهگذاری میتوانند:
سهام خصوصی، جایی که سرمایه گذاری آنها را در شرکت های خصوصی هدایت می کنند.
سرمایه گذاری، شناسایی و سرمایه گذاری در استارت آپ ها
مدیریت سرمایه گذاری، جایی که آن ها اوراق بهادار متشکل از دارایی های مالی متعدد را مدیریت می کنند.
مشاوره مدیریت در کنار امور مالی به عنوان یکی از پرتقاضاترین مشاغل MBA برای فارغ التحصیلان است. صاحبین کسب و کار به دنبال مهارتهای خارجی برای بهبود یک یا چند مورد از کسبوکار خود هستند، جایی که شرکتهای مشاور وارد صحنه میشوند.
شرکتهای مشاور یک ارزیابی هدفمند از وضعیت انجام میدهند و استراتژی مناسب را برای غلبه بر چالشها و هدایت رشد آینده تدوین میکنند. برخی از شرکتهای مشاوره میتوانند همه جنبههای یک کسبوکار را تحت بررسی قرار دهند و برخی خدمات ویژه مانند مشاوره استراتژی، مشاوره فنی و... را ارائه میدهند.
اگرچه بازاریابی همیشه یکی از ضروری ترین اجزای یک کسب و کار بوده است، اما اهمیت آن در سال های اخیر افزایش یافته است، زیرا رقابت بین کسب و کارها افزایش یافته است. مدیران بازاریابی تحقیقات بازار انجام میدهند، رقابت را تجزیه و تحلیل میکنند، و رفتار مصرفکننده را مطالعه میکنند تا با یک استراتژی بازاریابی غیرمستقیم که منجر به افزایش درآمد میشود، رفتار کنند. مدیران بازاریابی نیز اغلب در تصمیم گیری های مربوط به رشد و فروش شرکت می کنند.
این کار کاملاً پویا است، نیاز به تفکر خلاق و نوآورانه دارد، و میتواند یک اثر ماندگار داشته باشد. مهارت های ارتباطی مؤثر و رهبری بسیار مهم است.
مدیران برنامهریزی، اجرای نهایی یک پروژه، از جمله طراحی یک استراتژی اجرایی، تعیین اهداف، ایجاد KРI، تعیین بودجه، انجام مجدد جلسات، انجام میدهند. مدیران برنامه در سطحی بالاتر از مدیران پروژه کار میکنند و بر اهداف چندگانه شرکت نظارت میکنند.
مدیران توسعه کسب و کار به گسترش شرکت کمک می کنند. آنها با جذب مشتریان جدید، ورود به بازارهای آینده به این امر دست مییابند. هوش تجاری در این کار اهمیت دارد و هم چنین مهارت های رهبری و مدیریت روابط نیز مهم است.
مدیران منابع انسانی در قبال حیاتی ترین بخش از هر کسب و کار یعنی نیروی کار مسئول هستند. آنها مسئولیت جذب استعدادها و جذب نیرو، برنامه های آموزشی و توسعه شغلی، پاداش و مزایا، فرهنگ عمومی و کارمندان را بر عهده می گیرند.
منبع: https://www.simplilearn.com/mba-career-path-article?source=frs_category