امروزه مردم به صورت آنلاین زندگی خود را پیش می برند، از خرید گرفته تا سرگرمی، یادگیری و کار. با توجه به این تغییر، بازاریابی آفلاین دیگر مناسب نیست. قلمرو دیجیتال مارکتینگ با تبلیغات آنلاین در دستگاههای دیجیتال، پلتفرمها و رسانهها در حال رونق است. امروزه هر کسبوکاری از محلی گرفته تا بین المللی از ابزارهای دیجیتالی مانند ایمیل، موتورهای جستجو، رسانههای اجتماعی و سایر وبسایتها برای دسترسی به مشتریان بالقوه استفاده میکند.
رشد سریع نفوذ دنیای دیجیتال منجر به تقاضای روزافزون برای متخصصان دیجیتال مارکتینگ ماهر شده است. بنابراین، اگر به دنبال ایجاد یا تبدیل شدن به یک متخصص در بازاریابی دیجیتال هستید، اکنون زمان آن است که شروع کنید. به لطف تنوع شغلی در این عرصه، شما می توانید شغل خود را بر اساس استعداد و توانایی های طبیعی خود انتخاب کنید. شرح شغل بازاریابی دیجیتال نیز در حال تکامل است و امروزه کسب و کارها به دنبال ذهنی تازه و نوآور هستند تا به آنها در ایجاد تفاوت در بازاریابی کمک کنند.
تنوع رسانه های دیجیتال و آپدیت شدنشان دامنه بازاریابی دیجیتال را وسیع کرده است. در درجه اول، یک بازاریاب دیجیتال مدیر تمام پلتفرم های دیجیتالی است. نقش ها و مسئولیت های یک بازاریاب دیجیتال شامل نظارت و توسعه استراتژی بازاریابی کلی یک شرکت و همچنین کمپین های بازاریابی است.
با این حال، نقشهای شغلی مختلفی در بازاریابی دیجیتال وجود دارد، از طراحی کمپینهای بازاریابی گرفته تا حفظ و عرضه محتوای مناسب، مدیریت تعامل در رسانههای اجتماعی و تجزیه و تحلیل کمی ترافیک وبسایت. بازاریاب دیجیتال بودن یک فرصت شغلی پویا برای تقویت مهارتهای خلاقانه است.
یک تیم دیجیتال مارکتینک ایدهآل باید اطمینان حاصل کند که سرمایهگذاریهای بازاریابی دیجیتال اولویتبندی میشوند، بهترین تکنیکها در پلتفرمها و رسانهها استفاده میشوند و مخاطبان با موفقیت تحت تأثیر قرار میگیرند. مهارت های مورد نیاز یک متخصص دیجیتال مارکتینگ شامل نوآوری، تفسیر داده ها و تعامل با مشتریان است.
هدف دیجیتال مارکتینگ توسعه استراتژی های قوی و نوآورانه برای ارتقای برند تجاری، محصولات و خدمات است. از یک کارشناس بازاریابی دیجیتال انتظار می رود که به طور موثر از تمام ابزارها و تکنیک های بازاریابی مانند PPC، SEO، SEM، ایمیل، رسانه های اجتماعی و تبلیغات نمایشی استفاده کند. یک شرح شغل معمولی دیجیتال مارکتینگ تمام جنبه های زیر را پوشش می دهد:
روندها و بینش ها را شناسایی کند
برنامه ریزی و کمپین های بازاریابی مستقیم
وب سایت یک سازمان را مدیریت کند و با در نظر گرفتن بهترین شیوه ها از آن نگهداری کند
بهینه سازی محتوا برای وب سایت و پلتفرم های رسانه های اجتماعی
با فرمت های مختلف محتوا مانند وبلاگ، ویدئو، پادکست صوتی و غیره کار کند
ردیابی جریان ترافیک وب سایت
پیاده سازی و تجزیه و تحلیل معیارهای عملکرد
اندازه گیری و ارزیابی اهداف در مقابل ROI
آزمایشهای دستگاه و آزمایشهای تبدیل
ارائه گزارش های داخلی به صورت منظم
همکاری های جدید و خلاقانه را بین پلتفرم ها اجرا کنید