برندسازی چتری چیست؟

2021-12-26T19:52:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 2 دقیقهدرجه کیفی A

برندسازی چتری چیست؟

برندسازی چتری چیست؟


استراتژی برندسازی چتری به این معناست که یک نام مشترک (برند) در محصولات مختلف به کار می رود. در واقع آن برند مانند یک چتر، سایر محصولات شرکت را در بر می گیرد. شرکت‌های ژاپنی و کره‌ای طرفدار برندسازی چتری بودند. برای مثال ال‌جی، شرکت کره‌ای از نام خود برای اجاق‌های مایکروویو، یخچال‌ها، مانیتورهای کامپیوتر، دستگاه‌های تلویزیون، دستگاه‌های پخش دی‌وی‌دی، دستگاه‌های تهویه مطبوع و... استفاده می‌کند. بنابراین، محصولات متنوع تحت پرچم مشترک قرار می گیرند. هیوندای، فیلیپس، جنرال الکتریک، کانن و... برندسازی چتری را دنبال می کنند.

مزایای استراتژی نام تجاری چتر


1. نام تجاری چتری یک استراتژی اقتصادی است. سرمایه گذاری روی یک برند واحد، هزینه کمتری نسبت به ساخت تعدادی برند دارد. در واقع سرمایه گذاری خود را بر روی تعدادی از محصولات توزیع می کند.

2. هنگامی که یک نام تجاری چتری محبوب شد، با رونمایی از محصولات جدید و حسن نیت و اعتماد آنی را به آنها می بخشد. محصولات جدید تمام مزایای نام چتر را به ارث می برند.

3. به سادگی با قرار گرفتن در زیر نام تجاری چتر، محصولات جدید به راحتی شناخته می شوند.

معایب استراتژی نام تجاری چتر


1. نام تجاری چتری ممکن است در بازاری که نیاز به تخصص دارد موفق نباشد. هر یک از بازارها دارای ساختار منحصر به فرد خود از نیازها و ترجیح خریدار است. برای یک برند چتری برآوردن نیازهای منحصر به فرد مشکل است. برند چتری یک متخصص عمومی است که می تواند نیازهای عمومی را در بازار برآورده کند و نه نیازهای تخصصی.

2. بسیاری از محصولات دارای نام مشترک هستند. بنابراین، شکست یک محصول ممکن است محصولات دیگری را که در زیر چتر قرار دارند تحت تأثیر قرار دهد.

مطالب مشابه

ویژگی های تاجران موفق
ویژگی های تاجران موفق
Alternate Text دلارام
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 3 دقیقه
مفاهیم مهم رفتار سازمانی
مفاهیم مهم رفتار سازمانی
Alternate Text دلارام
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 3 دقیقه
تفاوت رسانه های اجتماعی از نظر محتوا
تفاوت رسانه های اجتماعی از نظر محتوا
Alternate Text دلارام
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 3 دقیقه
بهترین فرصت های شغلی MBA
بهترین فرصت های شغلی MBA
Alternate Text دلارام
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 2 دقیقه