ده روش خلاقانه برای استفاده از خمیر دندان در محیط خانه

2022-04-27T13:38:00Z موضوع علم دانش تکنولوژی زمان مطالعه 5 دقیقهدرجه کیفی A

ده روش خلاقانه برای استفاده از خمیر دندان در محیط خانه

همگی ما از کاربرد اصلی خمیر دندان، که تمیز کردن دندان ها و سفیدی آنها و از بین بردن بوی بد دهان است باخبر هستیم. اما اگر به مواد تشکیل دهنده آن دقت کنیم، می توانیم کاربردهای دیگری هم برای خمیر دندان در نظر بگیریم. ماده اصلی خمیر دندان فلوراید است که باعث می شود مینای دندان در برابر فرسایش اسیدی مقاوم تر شود، یا کلسیم کربنات که در واقع برای از بین بردن یک سطح سخت کاربرد دارد. با توجه به این مواد سازنده، عجیب نیست که خمیر دندان بجز سلامتی دندان در موارد دیگری هم کاربرد داشته باشد.

بطری ها را خوشبو می کند

حتما برای شما هم پیش آمده است که ظرف پلاستیکی داشته باشید که به علت تعدد استفاده از آن، بوی بدی به خود گرفته باشد، یا شیشه شیر کودک شما بوی شیر به خودش گرفته باشد. اینجا نوبت درخشش خمیر دندان است! مقدار کمی از خمیر دندان را به ظرف مورد نظر اضافه کنید و مثل دندان های خود آنها را بسابید. با این کار لکه های غذای داخل ظرف از بین رفته و ظرف تمیز و خوشبو می شود. اگر بعد از آشپزی دست شما بوی سیر یا پیاز گرفته هم خمیر دندان می تواند به شما برای از بین بردن بوی آن کمک کند.

نوشته های مداد رنگی و ماژیک را پاک می کند

شاید کودک شما هم روی دیوارهای خانه شما نقاشی کرده است و حال می خواهید اثرات باقی مانده از آن را از دیوار خانه پاک کنید. اینجا هم خمیر دندان به کمک شما می آید و می توانید دیوار را با مقداری خمیر دندان تمیز کنید تا لکه ها از بین بروند. هرچند در مورد ماژیک بهتر است سریع تر عمل کنید و اگر اثر ماژیک مدت زیادی روی دیوار باقی بماند، پاک کردن آن بسیار مشکل می شود.

کف کفش را تمیز می کند

اگر در ساخت کفش شما از کفی های سفید استفاده شده است و به مانند عکس بالا جلوی کفش سفید است، چه کانورس باشد چه دیگر کفش های مدل اسنیکرز، می توانید از خمیر دندان استفاده کنید. یک مسواک قدیمی بردارید، خمیر دندان سفید و بدون ژل را به آن زده و به روی کف کفش بکشید. بگذارید ده دقیقه باقی بماند و سپس با یک دستمال آن را پاک کنید. اگر کاملا تمیز نشد، می توانید دوباره این مراحل را تکرار کنید.

لکه های نقره را از بین می برد

اگر وسایل نقره شما، نظیر قاشق و چنگال ها دچار لکه شده اند، یک خمیر دندان غیر ژله ای می تواند راه چاره برای تمیز کردن آن باشد. آن را به سطح نقره اضافه کنید، مرطوبش کنید و با یک مسواک قدیمی به صورت کامل روی سطح اعمال کنید. بهتر است قبل از خشک کردن به مدت 5 تا 10 دقیقه آنها را به حال خود بگذارید و بعد با یک دستمال تمیزش کنید. حتما به برجستگی ها و تزئینات توجه بیشتری داشته باشید.

خش های کوچک را از قاب گوشی پاک می کند

توجه داشته باشید که اگر گوشی شما دچار ضربه شدیدی شده است، این روش کاربردی نیست. اما گر به مانند تصویر بالا در قاب ژله ای / پلاستیکی گوشی شما چندین خط و خش به وجود آمده است، با یک دستمال یا دست خود مقداری خمیر دندان به آن بزنید تا آثار این خش ها از بین رفته یا حداقل کمرنگ تر شوند.

لکه های قهوه و آب را پاک می کند

اگر کسی از میز شما استفاده کرد و لیوان خود را برروی آن گذاشت و لکه ای باقی ماند، می توانید از خمیر دندان استفاده کنید ( هرچند راه حل منطقی برای از بین بردن این لکه ها محصولات شیشه پاک کن یا از بین برنده لکه است! ). برروی یک دستمال خشک اندکی خمیر دندان بزنید و بگذارید پنج دقیقه باقی بماند. سپس آن را پاک کنید. اگر داخل ماگ های شما هم لکه گرفته است، این روش قابل استفاده است.

یک اتوی کثیف را تمیز می کند

اگر سطح فلزی اتوی شما دچار کثیفی شده است، باز هم خمیر دندان به کمک شما می آید. مطمئن شوید اتو از برق کشیده شده و سرد است، سپس خمیر دندان غیر ژله ای و سفید را به سطح آن بزنید و با یک دستمال تمیز پاک کنید. سپس محفظه آب اتو را پر کرده و آن را روشن کنید، برروی یک حوله قدیمی قرار دهید و بگذارید بخار از آن خارج شود. پس از پنج دقیقه اتو را از برق بکشید و دوباره تمیزش کنید.

تیرگی عینک ها و چراغ های ماشین را از بین می برد

اگر چراغ های ماشین شما حالت تیرگی به خود گرفته اند که باعث کم شدن نور خارج شده از ماشین می شود، به جای استفاده از کیت های تمیز کننده یا تعویض آنها با یک روش ارزان تر چراغ ها را تمیز کنید. خمیر دندان را به یک اسفنج اضافه کرده و به روی سطح مورد نظر بکشید. پس از چند دقیقه با دستمال آنها را پاک کنید. این روش برای آینه ها و عینک های تیره شده هم جوابگو است، فقط مواظب باشید به نرمی سطح مورد نظر را تمیز کنید تا دچار آسیب و خط و خش نشود.

خش های کوچک ماشین را جلا می دهد

برای خش های کوچک که البته رنگ ماشین را از بین نبرده اند، از خمیر دندان استفاده کنید تا رنگ به صورت یکسان در تمامی محیط های ماشین شما نمایش داده شود و خط و خش ها برجسته نباشند. یک پارچه نرم و خشک بردارید، خمیر دندان به رویش بزنید و سپس به صورت دایره ای و با ملایمت تکان دهید تا خش ها پاک شوند. توجه کنید منظور خش های خیلی ریز است و برای خش های بزرگتر بهتر است از پولیش استفاده کنید.

سوراخ های کوچک را می پوشاند

اگر درون یک دیوار سفید، سوراخ کوچکی به وجود آمده است می توانید از خمیر دندان استفاده کنید. مقدار کمی خمیر دندان به مقوا بزنید و سپس با استفاده از آن به آرامی خمیر دندان را به داخل دیوار منتقل دهید تا سوراخ مورد نظر پر شود. و در نهایت با استفاده از سطح مقوا خمیر دندان را به صورت کامل صاف کنید.

مطالب مشابه

چگونه با ضربه زدن به پشت آیفون چراغ قوه آن را روشن کنیم؟
چگونه با ضربه زدن به پشت آیفون چراغ قوه آن را روشن کنیم؟
Alternate Text Mamdosein
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 3 دقیقه
بهترین ویژگی های مخفی Google Docs که از وجود آنها با خبر نیستید!
بهترین ویژگی های مخفی Google Docs که از وجود آنها با خبر نیستید!
Alternate Text Mamdosein
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه سلامت هارد خود را چک کنیم؟
چگونه سلامت هارد خود را چک کنیم؟
Alternate Text Mamdosein
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه یک ایمیل از Microsoft Outlook را به عنوان فایل PDF ذخیره کنیم؟
چگونه یک ایمیل از Microsoft Outlook را به عنوان فایل PDF ذخیره کنیم؟
Alternate Text Mamdosein
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 3 دقیقه