چگونه در خانه مدیتیشن کنیم؟

2022-08-29T18:33:00Z موضوع علم دانش تکنولوژی زمان مطالعه 5 دقیقهدرجه کیفی A

چگونه در خانه مدیتیشن کنیم؟

مدیتیشن یک تمرین قدیمی است که شامل تمرکز ذهن است. آگاهی را افزایش می دهد، آرامش را تقویت می کند، استرس و اضطراب را کاهش می دهد و بهزیستی را بهبود می بخشد. همچنین مزایایی برای سلامت جسمانی شما ارائه می دهد

استف اشتراوس، مربی معتبر یوگا و معلم مدیتیشن، می گوید: اگر می خواهید مدیتیشن را شروع کنید، خانه شما مکانی عالی برای شروع است.

این مطلب انواع مدیتیشن را که می توانید امتحان کنید، فواید مدیتیشن در خانه و نکاتی در مورد چگونگی شروع مراقبه در خانه را بررسی می کند.

 

چگونه در خانه مدیتیشن کنیم؟

اگر می‌خواهید مدیتیشن را در خانه شروع کنید، اشتراوس مراحلی را بیان می‌کند که باید دنبال کنید. آنها در زیر مشخص شده اند.

 

یک مکان دنج پیدا کنید

یک منطقه دنج در خانه خود بدون حواس پرتی پیدا کنید. این می تواند هر جایی باشد - صندلی مورد علاقه شما، کاناپه شما، گوشه ای از خانه، اتاق خواب یا روی تخت. در صورت تمایل می توانید دراز بکشید. با این حال، نشستن می تواند به جلوگیری از به خواب رفتن شما کمک کند—به طور ایده آل باید آرام باشید اما هوشیار باشید. در صورت امکان، مدیتیشن هر روز در یک نقطه مفید است. این کار به مغز شما کمک می کند تا یک عادت سالم جدید ایجاد کند.

یک یادآوری روزانه تنظیم کنید

تنظیم یادآوری برای مدیتیشن هر روز مفید است. این کار می تواند به شما در ایجاد یک عادت طولانی مدت کمک کند.

قدم های با حوصله بردارید

برای تمرکز بر یک چیز در یک زمان نیاز به تمرین و صبر زیادی است. بنابراین، برداشتن گام های کوچک زمانی که تازه شروع کرده اید توصیه می شود. در ابتدا مراقبه های کوتاه تری را امتحان کنید و به سمت مدیتیشن های طولانی تر بروید.

هیچ چارچوب زمانی مشخصی وجود ندارد که پس از آن باید مراقبه های طولانی تری را شروع کنید. از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بنابراین، به مسیر خود احترام بگذارید و به همان اندازه که نیاز دارید وقت بگذارید.

انواع مختلف مدیتیشن را امتحان کنید

انواع بی پایانی از مدیتیشن وجود دارد و آنچه ممکن است برای یک فرد بهتر باشد ممکن است برای دیگری اصلا کارساز نباشد و این خیلی خوب است. برای کشف انواع مختلف مدیتیشن وقت بگذارید و ببینید چه چیزی برای شما مفیدتر است.

با خود مهربان باشید

در حالی که تمرین مدیتیشن بسیار ساده است، آسان نیست و با گذشت زمان آسانتر نمی شود. روزهایی خواهند بود که ذهن آرام‌تر می‌شود، زمان‌هایی خواهند بود که از هق هق کردن دست نمی‌کشد، یا زمانی که جایی در این بین است. این امر طبیعی است. مهم است که خود را در جایی که در آن لحظه هستید ملاقات کنید و آنچه را که وجود دارد با مهربانی بپذیرید.

 

انواع مدیتیشن که می توانید در خانه امتحان کنید

استراوس چند نوع مدیتیشن را پیشنهاد می‌کند که می‌توانید برای شروع آن را در خانه امتحان کنید. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم تا بتوانید تمرین مراقبه خود را در خانه شروع کنید.

 

عاشق مهربانی

این تمرین راهی عالی برای پرورش شفقت نسبت به خود و دیگران است. مراقبه های محبت آمیز مهربانی قلب شما را باز می کند و به شما کمک می کند تا ببینید که همه ما چقدر به هم مرتبط هستیم.

در این شکل از مدیتیشن، شما هدایت می‌شوید که از طریق مجموعه‌ای از عبارات، به افراد مختلفی در زندگی‌تان - به خودتان، یکی از نزدیکانتان، یک نفر بی‌طرف، کسی که با او مشکل دارید و همه موجودات در همه جا- هدیه دهید.

ممکن است چیزی شبیه به این بگویید: «امیدوارم سالم باشید. انشالله خوشبخت بشوید انشالله در امان باشید انشالله که به راحتی زندگی کنید.»

 

اسکن بدن

این تمرین راهی عالی برای تقویت ارتباط ذهن و بدن شماست. به ما یاد نداده اند که متوجه احساسات در بدن شویم. با این حال، وقتی به بدن توجه می کنیم، می توانیم چیزهای زیادی یاد بگیریم.

در مدیتیشن های اسکن بدن، شما اغلب از طریق اسکن ملایم بدن خود از بالای سر تا پاها هدایت می شوید.

به زودی متوجه نواحی مشترکی خواهید شد که تمایل به حفظ تنش در بدن دارید و ابزارهایی برای کمک به آرامش بدن و سیستم عصبی به شما ارائه می شود.

 

توجه متمرکز

یکی از رایج ترین تمرین های مراقبه، توجه متمرکز است. این شکل از مدیتیشن شامل قرار دادن آگاهی شما بر روی یک چیز است، مانند نفس، صداهای موجود در محیط شما، یک عبارت، یک شمع یا بدن شما.

وقتی شروع به متمرکز کردن توجه خود روی آن یک چیز کنید، به زودی متوجه خواهید شد که چقدر سریع ذهن شما را تحت تأثیر قرار می دهد و شما را به فکر فرو می برد. این موضوع طبیعی است. وقتی این اتفاق می افتد، به خودتان اعتبار بدهید که متوجه شده اید و به لنگر توجه خود بازگردید. ذهن را هر چند بار که سرگردان است به عقب برگردانید.

 

مدیتیشن تمرین آموزش ذهن شما برای حضور در اینجا و اکنون است.
- استف استراوس

 

فواید مدیتیشن

به گفته استراوس، مدیتیشن فواید زیادی دارد که عبارتند از:

  • استرس و اضطراب را کاهش می دهد: مدیتیشن به شما ابزارهایی را می آموزد که توجه شما را بدون قضاوت به لحظه حال جلب می کند، به جای اینکه در مورد چیزی که در گذشته اتفاق افتاده یا نگران چیزی که هنوز در آینده رخ نداده است، نشخوار کنید.
  • روابط را تقویت می کند: مدیتیشن به شما کمک می کند تا نسبت به همه موجودات، نه فقط نزدیک ترین افراد به شما، شفقت و صبر بیشتری پرورش دهید. بهترین بخش این است که دیگران را تشویق می کنید که همین کار را انجام دهند.
  • بهره وری و خلاقیت را افزایش می دهد: آیا تا به حال برایتان پیش آمده که هنگام دوش گرفتن یا مسواک زدن یک ایده عالی به ذهنتان خطور کند؟ تمرین مراقبه زمانی که به خود فرصت مکث و نفس کشیدن می دهید، توانایی شما را برای مولد و خلاق بودن افزایش می دهد.
  • سلامت قلب را بهبود می بخشد: مدیتیشن می تواند سلامت قلب را با کاهش فشار خون، کاهش استرس، کمک به ترک سیگار و کمک به سایر نشانگرهای بیماری قلبی، مانند مقاومت به انسولین و سندرم متابولیک، بهبود بخشد.
  • سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند: تمرین مدیتیشن به تقویت ارتباط ذهن و بدن شما کمک می کند. مدیتیشن به نوبه خود شما را قادر می سازد به بازخورد بدن خود گوش دهید و به شما یاد می دهد که چگونه خود را تنظیم کنید.
  • فواید برای مغز : نکته جالب در مورد مدیتیشن توانایی آن در سیم کشی مجدد مغز شما است. این مفهوم نوروپلاستیسیتی نامیده می‌شود، که در آن عادت‌های غیرمفید قدیمی را با عادات حمایتی جدید جایگزین می‌کنید. همچنین ثابت شده است که مدیتیشن توانایی شما برای پردازش اطلاعات را بهبود می بخشد، اثرات پیری را بر مغز شما متوقف می کند و احساس درد را کاهش می دهد.
 

مدیتیشن تمرینی است که می تواند سطح استرس را کاهش دهد، به تمرکز شما کمک کند و چندین فواید سلامت روانی و فیزیکی را ارائه دهد. استراوس می گوید: «هیچ مکان اشتباهی برای مدیتیشن وجود ندارد، بنابراین مطمئناً می توانید در خانه مراقبه کنید.

یک نقطه آرام در خانه خود پیدا کنید، یک نوع مدیتیشن را انتخاب کنید که از آن لذت می برید، و همه چیز آماده است. هر بار با چند دقیقه شروع کنید و پس از آماده شدن از آنجا افزایش دهید.

مطالب مشابه

چگونه می توانیم فرد خوبی باشیم؟
چگونه می توانیم فرد خوبی باشیم؟
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 8 دقیقه
خواب REM چیست؟
خواب REM چیست؟
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه اعتماد به نفس داشته باشیم؟
چگونه اعتماد به نفس داشته باشیم؟
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 7 دقیقه
راه های سالم برای رویکرد به خودسازی
راه های سالم برای رویکرد به خودسازی
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 6 دقیقه