استرس و گردن درد

2022-09-21T07:59:00Z موضوع پزشکی ورزشی تغذیه زمان مطالعه 5 دقیقهدرجه کیفی A

استرس و گردن درد

استرس شامل پاسخ های فیزیکی و ذهنی به فشار یا تهدید است. این موضوع می تواند طیف گسترده ای از اثرات بر سلامتی داشته باشد، از جمله افزایش تنش عضلانی که می تواند منجر به درد گردن شود.گردن درد یکی از شایع ترین شکایاتی است که افراد به پزشک مراجعه می کنند. در سال 2019، در 27 نفر از هر 1000 نفر رخ داده است.

در این مطلب به ارتباط بین استرس و گردن درد و تأثیر یک بیماری بر تشخیص و درمان می پردازیم.

ارتباط بین استرس و گردن درد

گردن درد می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله استرس باشد. وقتی استرس دارند، افراد اغلب عضلات خود از جمله عضلات گردن را منقبض می کنند. این کار می تواند منجر به درد و سفتی در گردن و سایر نواحی بدن شود.

استرس همچنین می تواند بر نحوه پردازش درد افراد تأثیر بگذارد. محققان بر این باورند که استرس ممکن است به پدیده ای به نام پردردی از راه دور کمک کند، که باعث می شود افراد نسبت به احساس درد حساس تر شوند.

علل روانی مانند استرس از شایع ترین خطرات مرتبط با گردن درد هستند. سایر عوامل خطر که اغلب دیده می شوند عبارتند از: اضطراب، حمایت اجتماعی ضعیف و افسردگی
سایر عواملی که ممکن است احتمال ابتلا به گردن درد در فردی که استرس دارد را افزایش دهد عبارتند از:

  • وضعیت نامناسب هنگام کار با رایانه یا استفاده از تلفن هوشمند
  • دندان قروچه
  • تصادفات رانندگی یا جراحات دیگر
  • سایر بیماری ها مانند آرتریت روماتوئید یا آرتروز


استرس ادراک شده به طور کلی با درد مرتبط است، و تحقیقات نشان داده است افرادی که سطوح بالاتری از استرس را احساس می‌کنند، به طور قابل‌توجهی در معرض خطر بیشتری برای تجربه گردن درد هستند.

عوارض استرس و گردن درد

استرس همچنین می تواند منجر به سایر مشکلات سلامتی غیر از گردن درد شود. مشکلات سلامتی مرتبط با استرس عبارتند از چاقی، دیابت، فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی

علاوه بر این، استرس می تواند شرایط دیگر را بدتر کرده و روند درمان را پیچیده کند. به عنوان مثال، استرس می تواند تنش عضلانی را افزایش دهد و با اثربخشی داروها یا درمان های دیگر تداخل ایجاد کند.

عوارض گردن درد می تواند شامل سردرد تنشی، خستگی و مشکل در خواب باشد. در موارد شدید، گردن درد همچنین می‌تواند به گزگز یا ضعف بازو، تغییر در بینایی و مشکلات تعادل منجر شود.

استرس همچنین می تواند اثرات مضری بر درمان گردن درد داشته باشد. به عنوان مثال، اگر فردی با استرس کنار می آید، ممکن است کمتر از دستورات پزشک برای درمان پیروی کند. همچنین ممکن است استراحت کردن را چالش برانگیز بدانند و ممکن است به دلیل تنش عضلانی درد بیشتری را تجربه کنند.


چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر گردن درد دارید، مراجعه به پزشک ضروری است. درد ممکن است به دلیل استرس باشد، اما ممکن است نشانه ای از یک بیماری دیگر نیز باشد. اگر علائم غیرعادی دیگری مانند تغییر در بینایی، سوزن سوزن شدن یا ضعف بازو یا مشکل در تعادل دارید، به پزشک خود مراجعه کنید. این علائم ممکن است به دلیل عوارض گردن درد باشد یا ممکن است علائم یک بیماری جدی تر باشد.

تشخیص استرس و گردن درد

گردن درد از طریق معاینه فیزیکی و پرسیدن سوالاتی در مورد سابقه پزشکی فرد قابل تشخیص است. پزشک احتمالاً در مورد شدت و مدت درد سؤال خواهد کرد. آنها همچنین در مورد علائم دیگری که وجود دارد می پرسند.

پزشک شما همچنین ممکن است آزمایش های تصویربرداری مانند سی تی اسکن یا MRI را برای کمک به تعیین علت گردن درد تجویز کند. این آزمایش‌ها می‌توانند به شناسایی هرگونه مشکل ساختاری یا آسیب‌هایی که بر گردن تأثیر می‌گذارند کمک کنند.

همچنین اگر در مدیریت استرس خود مشکل دارید، باید با یک مشاور صحبت کنید. استرس یک وضعیت سلامت روان شناخته شده نیست، اما گاهی اوقات می تواند با شرایط دیگری مانند اضطراب یا افسردگی مرتبط باشد.

 

خودآزمایی برای استرس

اگر سطح استرس بالایی را تجربه می‌کنید، چند علامت مشخص وجود دارد که می‌توانید به آنها توجه کنید. این شامل:

  • احساس فشار و استرس دائمی
  • داشتن مشکلات خواب یا احساس خستگی مکرر
  • تجربه درد قفسه سینه، ضربان قلب سریع، یا سرگیجه
  • اغلب اوقات احساس تحریک پذیری یا اضطراب می کنید

درمان استرس و گردن درد

خوشبختانه، راهبردهایی وجود دارد که افراد می توانند برای کمک به کاهش استرس و بهبود گردن درد خود استفاده کنند. برخی از افراد ممکن است تکنیک های آرامش بخش مانند یوگا یا مدیتیشن(درمورد یوگا و مدیتیشن در خانه بیشتر بخوانید) را مفید بدانند. برخی دیگر ممکن است متوجه شوند که درمان یا مشاوره می تواند به آنها در مدیریت سطح استرس کمک کند. اگر گردن درد شدید باشد، ممکن است نیاز به دارو باشد.

هیچ رویکرد یکسانی برای درمان استرس و گردن درد وجود ندارد. با این حال، چند نکته کلی وجود دارد که می تواند کمک کند.


داروها
اگر گردن درد شدید باشد، پزشک ممکن است داروهایی را برای کمک به تسکین درد تجویز کند. این داروها می توانند شامل مسکن های بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن یا داروهای تجویزی مانند داروهای ضد التهابی، کورتیکواستروئیدها و شل کننده های عضلانی باشند.
هنگام مصرف چنین داروهایی، مهم است که همیشه از دستورات پزشک خود پیروی کنید. بیش از دوز توصیه شده مصرف نکنید، که می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود.

روان درمانی
درمان و مشاوره می تواند برای افرادی که برای مدیریت سطح استرس خود تلاش می کنند مفید باشد. این درمان ها می تواند به افراد کمک کند تا یاد بگیرند که چگونه با استرس به روش های سالم کنار بیایند و بهزیستی کلی خود را بهبود بخشند.

انواع خاصی از درمان که ممکن است مفید باشد عبارتند از:

  • درمان شناختی رفتاری (CBT): این رویکرد شامل شناسایی الگوهای فکری منفی است که باعث ایجاد یا بدتر شدن استرس می شود. هنگامی که فرد یاد می گیرد این افکار را تشخیص دهد، می تواند یاد بگیرد که آنها را با روش های مثبت و مفیدتر تفکر و رفتار جایگزین کند.
  • کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی (MBSR): این رویکرد برای درمان از شیوه های آرامش بخشی مانند مدیتیشن، تمرکز حواس و یوگا برای کمک به افراد برای مقابله بهتر با استرس استفاده می کند.
    مواجهه درمانی: این رویکرد، که اغلب برای درمان اضطراب و فوبیا استفاده می شود، ممکن است مفید باشد اگر تمایل به مدیریت استرس خود با اجتناب از موقعیت های تحریک کننده دارید. با قرار گرفتن تدریجی در معرض چیزهایی که معمولاً باعث استرس می شوند، به مرور زمان به آنها عادت کرده و استرس کمتری خواهید داشت.

مطالب مشابه

علائم، انواع و درمان فوبیا
علائم، انواع و درمان فوبیا
Alternate Text Nazila77
موضوع پزشکی ورزشی تغذیه|زمان مطالعه 5 دقیقه
داروهای روانگردان چیست؟
داروهای روانگردان چیست؟
Alternate Text Nazila77
موضوع پزشکی ورزشی تغذیه|زمان مطالعه 4 دقیقه
هر آنچه باید در مورد هورمون استرس بدانیم
هر آنچه باید در مورد هورمون استرس بدانیم
Alternate Text Nazila77
موضوع پزشکی ورزشی تغذیه|زمان مطالعه 5 دقیقه
همه چیز درمورد ترک سیگار
همه چیز درمورد ترک سیگار
Alternate Text Nazila77
موضوع پزشکی ورزشی تغذیه|زمان مطالعه 6 دقیقه