وقتی نوبت به بازاریابی دیجیتال میرسد، پلتفرمهای زیادی وجود دارد که میتوانید از بین آنها انتخاب کنید. پلتفرم های محبوبی مانند فیس بوک، اینستاگرام یا وب سایت شرکت شما گزینه های خوبی برای تولید محتوا هستند، در کنار آنها داشتن یک کانال یوتیوب ممکن است بهترین گزینه برای تبلیغ آنلاین کسب و کار شما باشد.
حقیقت این است که مردم به محتوای ویدیویی علاقه بیشتری نشان می دهند، ارزش دارد که ویدیو را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود در نظر بگیرید. اگر هنوز بازاریابی YouTube را بخشی از برنامه کلی خود قرار نداده اید، پنج دلیل زیر را بخوانید که چرا باید بازاریابی YouTube را در نظر بگیرید.
بازاریابی یوتیوب فرآیند تبلیغ کسب و کار شما در یوتیوب از طریق ویدئوها و تبلیغات است. یوتیوب سریعتر از هر پلتفرم دیگری در حال رشد است. این سایت پس از گوگل دومین سایت پربازدید در جهان است. از زمان آغاز به کار، ماهانه نزدیک به 2 میلیارد کاربر فعال در سطح جهان دارد. بنابراین اگر می خواهید منابع جذب ترافیک خود را متنوع کنید یا حتی کسب و کار خود را به مخاطبان هدف خود معرفی کنید، بازاریابی یوتیوب راه خوبی است.
نکته : با رشد تکنولوژی کریپتوکارنسی و تسهیل تراکنشهای مالی بین کشورهای تحت تحریم(مثل کشور خودمان) با سایر کشورها، پیدا کردن مخاطبان و مشتریان غیر ایرانی امکان پذیر و البته به دلیل تورم کشور، بسیار پر سود نیز است، لذا فعالیت در یوتیوب یک راه برای معرفی محصول یا خدمت به سایر مردم جهان است.
یوتیوب به طور تصاعدی در حال رشد است و هر روز بیش از 5 میلیارد ویدیو دیده می شود! این ترافیک بسیار بیشتر از هر پلتفرم دیگری است. حتی اگر ویدیوهای زیادی برای کسب و کار خود ایجاد نکنید، باز هم می توانید به راحتی با تبلیغ محتوای خود در ویدیوهای دیگران به مخاطبان خود دست پیدا کنید. ترافیک بالایی در YouTube وجود دارد.
برخی از آمارهای YouTube:
یوتیوب روزانه 30 میلیون بازدید کننده دارد.
هر دقیقه 300 ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می شود.
68 درصد از کاربران یوتیوب می گویند که ویدیوها به آنها در تصمیم گیری خرید کمک می کند.
تعداد تبلیغات کسب و کارهای کوچک و متوسط در یوتیوب طی دو سال گذشته دو برابر شده است.
یوتیوب در مجموع به 76 زبان مختلف در دسترس است (این حدود 95 درصد از جمعیت اینترنت را پوشش می دهد).
یوتیوب نسخه های محلی خود را در بیش از 88 کشور دارد.
شاید متوجه شده باشید که ویدیوها بیشتر از سایر اشکال محتوا در نتایج جستجوی Google ظاهر می شوند. شما می توانید با نوشتن محتوای باکیفیت در وب سایت خود و ایجاد ویدیو از این محتوا در YouTube از این مزیت استفاده کنید. انجام این کار باعث ایجاد بک لینک به وب سایت شما می شود، به این معنی که کسب و کار شما بیشتر در جستجوی گوگل یافته می شود. با استفاده از بازاریابی YouTube، اعتبار کسب و کار خود را نیز افزایش می دهید. هرچه در گوگل معتبرتر باشید، صفحه شما در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل رتبه بالاتری خواهد داشت.
در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید برای افزایش اعتبار وب سایت خود با استفاده از YouTube استفاده کنید:
از سایر وب سایت ها بخواهید ویدیوهای شما را در وب سایت های خود آپلود کنند.
وب سایت خود را با کانال YouTube خود مرتبط کنید.
ویدیوهای خود را در دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
برای تعامل بیشتر با مشتریان خود از سبک های مختلف ویدیو استفاده کنید.
اگر یک تصویر هزاران کلمه را بیان کند، یک ویدیو یک میلیون کلمه را نشان می دهند. علاوه بر این، ویدئوها می توانند بیش از هر نوع محتوا دیگری احساسات را برانگیزند. آنها پیام های شما را از متن ایستا به محتوای پویا و جذاب تبدیل می کنند و به کسب و کار شما جان می بخشند. ویدئوها همچنین به ایجاد اعتماد در بین مردم به روشی منحصر به فرد کمک می کنند. تحت شرایط خاصی می توان از یوتیوب درآمد داشت. این بستگی به تعداد سابسکرایبرهای شما، دیده شدن ویدئوها و لایک ها و... دارد.
یکی دیگر از مزایای مهم بازاریابی یوتیوب، انواع مختلفی از ویدیوهایی است که می توانید برای نمایش آنلاین برند خود ایجاد کنید. رایج ترین انواع ویدیوها در یوتیوب، ویدیوهای توضیحی، ویدیوهای فروش، ویدیوهای رسانه های اجتماعی، ویدیوهای ارائه و تبلیغات ویدیویی هستند. شما می توانید به راحتی یک محتوا را به انواع مختلف بازتولید کنید.
ویدیوهای جذاب و خنده دار بسازید.
به سوالات متداول پاسخ دهید. (به رایج ترین سوالاتی که می توانید از مشتریان بالقوه در مورد کسب و کار، محصولات و خدمات خود دریافت کنید فکر کنید)
نحوه عملکرد برندتان را در ویدیوهای پشت صحنه نشان دهید.
رضایت مشتریان را منتشر کنید.
یوتیوب نه تنها پایگاه کاربر بزرگی دارد - بلکه یک کتابخانه رسانه ای عظیم نیز است. این به این دلیل است که در هر دقیقه 300 ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می شود. با این مقدار اطلاعات، می توانید به معنای واقعی کلمه هر چیزی را که نیاز دارید پیدا کنید. YouTube یک موتور جستجوی قدرتمند برای یافتن محتوای دقیق مورد نظر شما دارد. با بیش از 3 میلیارد جستجو در ماه (بسیار بیشتر از مجموع Ask.com، AOL، Bing و Yahoo)، دومین موتور جستجوی بزرگ در اینترنت است. اگر به این فکر می کنید که آیا محتوای شما در این دریای وسیع اطلاعات گم می شود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ویدیوهای YouTube خود را بهینه و سئو کنید.
یوتیوب برای هر کسب و کاری فرصتی برای جذب ترافیک و مشتریان بیشتر فراهم می کند. با این حال، یک پلتفرم بسیار رقابتی نیز هست. این بدان معناست که شما نمیتوانید فقط آپلود ویدیوها را شروع کنید و انتظار داشته باشید یک شبه نتایج را ببینید. بسیاری از کسبوکارهای بزرگ بدون هیچ استراتژی وارد بازاریابی یوتیوب میشوند. فقدان بازدید و مشترکین آنها این را نشان میدهد. حقیقت این است که موفقیت در یوتیوب فقط ایجاد ویدیوهای عالی نیست. مهم است که آنها را بهینه کنید.
منبع: https://www.simplilearn.com/reasons-why-you-need-youtube-marketing-article?source=frs_category