5 روش قدرتمند مدیران برای ایجاد همکاری در یک تیم

2023-06-22T07:31:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 7 دقیقهدرجه کیفی A

5 روش قدرتمند مدیران برای ایجاد همکاری در یک تیم

در دنیای پر سرعت امروز، همکاری تیمی کلید موفقیت است. اما، همه محیط‌های کاری برای تیم‌های مشارکتی مساعد نیستند. در واقع، برخی می توانند کاملاً خصمانه باشند. تسهیل همکاری در یک تیم می تواند دشوار باشد، زیرا افراد مختلف سبک های کاری و ترجیحات متفاوتی دارند. با ظهور کار ترکیبی، ایجاد تیم های مشترک برای مدیران مهم تر از همیشه است.
اگر یک مدیر هستید، ضروری است بدانید که چگونه همکاری در یک تیم را به روشی راحت برای همه افراد درگیر تسهیل کنید. این بهترین راه برای به دست آوردن بهترین نتیجه از تیم است. با پیروی از نکات این مطلب، مدیران می توانند به کارکنان خود کمک کنند تا به طور مؤثرتری با یکدیگر همکاری کنند و سریعتر به اهداف خود دست یابند. بنابراین، بیایید با درک اینکه دقیقاً همکاری چیست شروع کنیم.

همکاری تیمی یعنی چه؟

هیچ پاسخ یکسانی برای این سوال وجود ندارد، زیرا تعریف همکاری بسته به زمینه ای که در آن استفاده می شود متفاوت خواهد بود. معانی مختلفی برای کلمه همکاری وجود دارد، و Merriam-Webster آن را به عنوان "عمل کار با کسی برای تولید یا ایجاد چیزی" تعریف می کند. فرهنگ لغت آکسفورد آن را به عنوان "تلاش مشترک دو یا چند نفر برای دستیابی به یک هدف مشترک" تعریف می کند. با این حال، به طور کلی می توانید همکاری در محل کار را به عنوان کار با هم برای رسیدن به یک هدف مشترک توصیف کنید.


تیم های مشارکتی چگونه به نظر می رسند؟

همکاری در یک تیم می تواند به سادگی دو نفر باشد که روی یک پروژه با هم کار می کنند یا به پیچیدگی یک تیم بزرگ که روی یک محصول کار می کنند. این می تواند شامل به اشتراک گذاری ایده ها، منابع و تخصص برای ایجاد راه حل یا رسیدن به هدفی باشد که دستیابی به آن به صورت فردی دشوار است. شرکت ها نمی توانند بدون همکاری کارکنانشان دوام بیاورند. با توجه به تقاضاهای زیادی که در محل کار وجود دارد، بدیهی است که کارکنان باید در هر کجا که ممکن است همکاری کنند.
تیم های مشارکتی برخی از ویژگی های کلیدی را نشان می دهند که تعدادی از آنها عبارتند از:

  • کانال های ارتباطی قوی
  • منابع مشترک و تصمیم گیری
  • حس واضح هدف
  • هوش هیجانی
  • نقش های به خوبی تعریف شده؛ با چابکی برای غلبه بر چالش ها


چگونه همکاری بین تیم ها را افزایش دهیم؟

به عنوان یک مدیر، می دانید که همکاری در تیم شما ضروری است. اما شما همیشه به دنبال راه هایی هستید که بتوانید همکاری را افزایش دهید. شما تمام ابزارهای ارتباطی و همکاری موجود در بازار را امتحان کرده اید. اما تغییر واقعی تغییر رفتاری در شما و تیمتان است. بنابراین این چیزی است که برای تقویت همکاری در تیم خود باید تغییر دهید.


1. ایجاد وابستگی به یکدیگر به جای ایجاد اتکا به مدیر

اولین قدم یک مدیر برای تسهیل همکاری در یک تیم، ایجاد وابستگی در نیروی کار است. به این معنی است که اعضای تیم را به این باور برسانند که می توانند به جای اینکه فقط به مدیر وابسته باشند، به یکدیگر تکیه کنند. وقتی کارمندان احساس می‌کنند که می‌توانند آشکارا برای انجام کار خود به یکدیگر وابسته باشند، همکاری برای آنها می‌تواند دشوار باشد. این نه تنها به یک تلاش تیمی مشترک منجر می شود، بلکه باری را از دوش مدیر برمی دارد. همچنین فرصت های بیشتری برای طوفان فکری و به اشتراک گذاری ایده ها ایجاد می کند.
یک مدیر می تواند این کار را با تفویض اختیار موثر، اطمینان از ارتباط موثر، و مشخص کردن نقش ها و مسئولیت های کارکنان که در آن به هر کارمند حوزه خاصی برای پوشش داده می شود، انجام دهد. بنابراین، هر زمان که یک کارمند در یک منطقه خاص به کمک نیاز داشته باشد، می تواند با فرد خاصی که برای آن منطقه تعیین شده است همکاری کند. به عنوان مثال، یک مدیر می تواند یک فرد یا یک گروه خاص را برای کار نوشتن محتوا تعیین کند. بنابراین، هر زمان که یک کارمند یا یک بخش از نظر محتوایی نیاز به کمک داشته باشد، می تواند مستقیماً با شخصی که برای آن تعیین شده است همکاری کند.


2. تیم های پروژه متقابل ایجاد کنید

همکاری برای مدیریت موفق پروژه ضروری است، اما گرد هم آوردن افراد با زمینه های مختلف می تواند کار فوق العاده چالش برانگیزی روی یک پروژه باشد. با ایجاد تیم‌های پروژه متقابل، می‌توانید بر این مانع غلبه کنید و افرادی از رشته‌ها یا کارکردهای دیگر را برای حل مشکلات خاص مشتری یا کسب‌وکار گرد هم بیاورید. این رویکرد فرهنگ مشارکتی را تسهیل می کند. این تضمین می کند که همه کارمندان مهارت ها، شایستگی ها، نقاط قوت و ضعف همکاران دیگر را می شناسند. سپس آنها می توانند از این اطلاعات در مداخلات مشترک آتی به خوبی استفاده کنند.
همه اینها با هم همکاری آینده در یک تیم را بسیار راحت تر و سریع تر می کند، که به عنوان تشویقی برای همکاری عمل می کند. علاوه بر این، نیاز به تلاش های تکراری را از بین می برد که باعث صرفه جویی در زمان و منابع می شود. به عنوان مثال، مدیر می تواند هر کدام یک نفر از تیم های مهندسی، توسعه وب، بازاریابی و مدیریت محصول را برای راه اندازی یک محصول جدید گرد هم بیاورد. در حین کار روی این پروژه، این کارمندان می دانند که همه افراد دیگر چه توانایی هایی دارند. سپس آنها می توانند از این دانش برای همکاری زمانی که تیم اصلی آنها در زمینه تیم دیگر به کمک نیاز دارد استفاده کنند.


3. تشویق اعضای تیم برای یافتن راه حل برای مشکلات

مدیریت یک تیم آسان نیست، اما وقتی همه با هم کار می کنند آسان تر است. این امر به ویژه در مورد رسیدگی به مشکلات و حل آنها صادق است. با تشویق اعضای تیم به یافتن راه حل برای مشکلات، به آنها کمک می کنید تا مهارت های ابتکاری و حل مسئله را توسعه دهند. این منجر به کارایی و بهره وری بهتر و بهبود ارتباطات در تیم می شود. همچنین به ایجاد اعتماد و همکاری بین اعضای تیم کمک می کند.
علاوه بر این، با تشویق اعضای تیم به تماس با یکدیگر در هنگام برخورد با موانع، می توانید روند حل و فصل مسائل را تسریع کنید و همه را در وضعیت یکسان قرار دهید. به عنوان مثال، فرض کنید یک مدیر فروش جدید در یافتن چگونگی بستن قرارداد فروش به طور موثر مشکل دارد. یک مدیر می تواند مدیر اجرایی را تشویق کند تا با مدیران ارشد فروش که چندین معامله را در گذشته انجام داده اند، همکاری کند. همه اینها با هم به طور مؤثر همکاری در تیم را تسهیل می کند و یک محیط مشارکتی را در همه جا پیش می برد.

 

4. به اشتراک گذاری دانش و تبادل ایده را تشویق کنید

تشویق به اشتراک گذاری دانش و تبادل ایده بین اعضای تیم برای تسهیل همکاری به عنوان یک مدیر ضروری است. با ترویج این مبادلات، می توانید فرهنگ نوآوری و خلاقیت را تقویت کنید، که به تیم شما کمک می کند تا با یکدیگر همکاری کنند و محصولات و راه حل های بهتری تولید کنند. می توانید جلسات منظم تیمی را ترتیب دهید، جایی که اعضای تیم می توانند افکار و ایده های جدید خود را به اشتراک بگذارند. به این ترتیب، می توانید از خرد جمعی کارمندان خود بهره ببرید و راه حل های نوآورانه ای برای مشکلات رایج بدست آورید.
همچنین می‌توانید اعضای تیم را تشویق کنید تا در بحث‌ها و انجمن‌های آنلاین برای بحث در مورد موضوعات مختلف شرکت کنند یا به رهبر تیم یا سایر اعضای تیم بازخورد سازنده بدهید. علاوه بر این، می‌توانید از چندین ابزار همکاری مانند گروه‌های ایمیل رایج، Trello، Google stream، چت گروهی گوگل و پلتفرم‌های ارتباطی مانند Slack استفاده کنید تا اشتراک‌گذاری ایده‌ها و دانش را برای اعضای تیم خود آسان‌تر کنید. این به ایجاد یک پایه قوی برای همکاری تیمی، خلاقیت جمعی و به اشتراک گذاری دانش کمک می کند. یک جلسه اشتراک گذاری دانش یا طوفان فکری هفتگی را برنامه ریزی کنید، حتی اگر کسب و کار یا کار فعلی آن را ایجاب نکند. وارد کردن این موضوع در فرهنگ تیم شما در صورت لزوم همکاری عمیق را امکان پذیر می کند.


5. ایجاد فرهنگ حمایت

ایجاد همکاری در یک تیم می تواند چالش برانگیز باشد. اما انجام این کار می تواند با ایجاد یک فرهنگ شرکتی حمایتی در محل کار شما بسیار آسان تر شود. هنگامی که اعضای تیم به کمک یا منابع اضافی نیاز دارند، باید بتوانند برای حمایت با همکاران خود تماس بگیرند. شفافیت و همکاری را ترویج می کند و به همه کمک می کند تا به عنوان یک واحد منسجم با یکدیگر همکاری کنند. با ایجاد فرهنگ تایید، به تقویت باز بودن در تیم خود کمک خواهید کرد. آنها را تشویق می کند تا تلاش بیشتری انجام دهند. این منجر به فرهنگ تعلق در میان کارکنان می شود که کل حوزه همکاری را تسهیل می کند.
با انجام این کار، همچنین می توانید اطمینان حاصل کنید که تیم شما می تواند با چالش های شرایط فعلی مقابله کند و با اطمینان به جلو حرکت کند. این می‌تواند شما را در موقعیتی قرار دهد که رهبری کنید و آن را به یک تیم با عملکرد بالا تبدیل کنید. برای مثال، اگر یک کارمند نیاز به دسترسی به یک ابزار آنلاین خاص داشته باشد، یک فرهنگ حمایتی به او اجازه می‌دهد با کارمند یا بخش دیگری که قبلاً آن را دارد، همکاری کند. مثال دیگر: فرض کنید یک کارمند در حال رفتن به تعطیلات است. یک محیط حمایتی به آنها این امکان را می دهد که از یکی دیگر از اعضای تیم درخواست کنند تا فرآیند گزارش دهی هفتگی را که باید در زمان غیبت انجام شود، انجام دهد.



بر کسی پوشیده نیست که محل کار به طور فزاینده ای رقابتی می شود و همکاری یک مهارت بسیار مهم برای موفقیت است. همکاری برای هر محیط کاری که می خواهد کارآمد و موثر باشد ضروری است. وقتی افراد با همکاری یکدیگر برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش می کنند، به احتمال زیاد انگیزه و سازندگی خواهند داشت. در حالی که ممکن است آسان نباشد که همه را در یک صفحه قرار دهید، مدیران می توانند به اعضای تیم خود کمک کنند تا به طور مؤثر همکاری کنند. با اجرای پنج راه ذکر شده برای تسهیل آن، به آنها کمک می کند سریعتر به اهداف خود برسند.

مطالب مشابه

تکنیک های موثر انگیزشی کارکنان در مدیریت تیم
تکنیک های موثر انگیزشی کارکنان در مدیریت تیم
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 6 دقیقه
یادگیری مشارکتی در کسب و کار چیست؟
یادگیری مشارکتی در کسب و کار چیست؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 3 دقیقه
چگونه یک تیم را به عنوان یک مدیر برای اولین بار رهبری کنیم؟
چگونه یک تیم را به عنوان یک مدیر برای اولین بار رهبری کنیم؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
ویژگی های اساسی رهبری که برای رشد به آنها نیاز دارید
ویژگی های اساسی رهبری که برای رشد به آنها نیاز دارید
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه