استراتژی بازاریابی در کسب و کار

2022-10-24T08:29:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 7 دقیقهدرجه کیفی A

استراتژی بازاریابی در کسب و کار

بازاریابی چیست؟

بازاریابی به فعالیت هایی اطلاق می شود که یک شرکت برای ترویج خرید یا فروش یک محصول یا خدمات انجام می دهد. بازاریابی شامل تبلیغات، فروش و ارائه محصولات به مصرف کنندگان یا سایر مشاغل است. برخی از بازاریابی ها توسط شرکت های وابسته به نمایندگی از یک شرکت انجام می شود.

متخصصانی که در بخش بازاریابی و تبلیغات یک شرکت کار می کنند، به دنبال جلب توجه مخاطبان بالقوه کلیدی از طریق تبلیغات هستند. تبلیغات مخاطبان خاصی را هدف قرار می دهند و ممکن است شامل تأیید افراد مشهور، عبارات یا شعارهای جذاب، بسته بندی های به یاد ماندنی یا طرح های گرافیکی و در معرض دید کلی رسانه ها باشد.


درک بازاریابی

بازاریابی به عنوان یک رشته شامل تمام اقداماتی است که یک شرکت برای جذب مشتریان و حفظ روابط با آنها انجام می دهد. شبکه‌سازی با مشتریان بالقوه یا قبلی نیز بخشی از کار است و ممکن است شامل نوشتن ایمیل‌های تشکر، برگشت سریع تماس‌ها و ایمیل‌ها و ملاقات با مشتریان برای صرف قهوه یا صرف غذا باشد.

در ابتدایی ترین سطح، بازاریابی به دنبال تطبیق محصولات و خدمات یک شرکت با مشتریانی است که می خواهند به آن محصولات دسترسی داشته باشند. تطبیق محصولات با مشتریان در نهایت سودآوری را تضمین می کند.

 

چهار اصل بازاریابی

تولید - محصول

محصول به کالا یا مواردی اشاره دارد که کسب و کار قصد دارد به مشتریان ارائه دهد. محصول باید به دنبال رفع غیبت در بازار یا برآورده کردن تقاضای مصرف کننده برای مقدار بیشتری از محصول موجود باشد. قبل از اینکه بازاریابان بتوانند کمپین مناسبی را آماده کنند، باید بدانند چه محصولی فروخته می شود، چگونه از رقبای خود متمایز است، آیا محصول را می توان با یک محصول یا خط محصول ثانویه نیز جفت کرد و آیا محصولات جایگزین در بازار وجود دارد یا خیر. .

قیمت
قیمت به این اشاره دارد که شرکت چقدر محصول را به فروش می رساند. هنگام تعیین قیمت، شرکت ها باید قیمت تمام شده واحد، هزینه های بازاریابی و هزینه های توزیع را در نظر بگیرند. شرکت ها همچنین باید قیمت محصولات رقیب در بازار را در نظر بگیرند و اینکه آیا قیمت پیشنهادی آنها برای ارائه یک جایگزین معقول برای مصرف کنندگان کافی است یا خیر.

محل
مکان به توزیع محصول اشاره دارد. ملاحظات کلیدی شامل این است که آیا شرکت محصول را از طریق یک فروشگاه فیزیکی، آنلاین یا از طریق هر دو کانال توزیع به فروش خواهد رساند. وقتی در ویترین فروشگاه فروخته می‌شود، چه نوع محصول فیزیکی در آن قرار می‌گیرد؟ هنگامی که به صورت آنلاین فروخته می شود، چه نوع محصول دیجیتالی قرار می گیرد؟

ترویج
کمپین ارتباطات بازاریابی یکپارچه است. پروموشن شامل انواع فعالیت ها مانند تبلیغات، فروش، تبلیغات فروش، روابط عمومی، بازاریابی مستقیم، حمایت مالی و بازاریابی چریکی است.

تبلیغات بسته به اینکه محصول در چه مرحله ای از چرخه عمر محصول قرار دارد متفاوت است. بازاریابان می دانند که مصرف کنندگان قیمت و توزیع محصول را با کیفیت آن مرتبط می دانند و آنها این را در هنگام طراحی استراتژی بازاریابی کلی در نظر می گیرند.

 

انواع استراتژی های بازاریابی

بازاریابی از مجموعه ای فوق العاده گسترده و متنوع از استراتژی ها تشکیل شده است. این صنعت به تکامل خود ادامه می دهد و استراتژی های زیر ممکن است برای برخی از شرکت ها نسبت به   سایرین مناسب تر باشد.

استراتژی های بازاریابی سنتی

قبل از فناوری و اینترنت، استراتژی‌های سنتی بازار اولین راهی بود که شرکت‌ها کالاهای خود را برای مشتریان بازاریابی می‌کردند. انواع اصلی استراتژی های بازاریابی سنتی عبارتند از:

بازاریابی در فضای باز: این امر مستلزم نمایش عمومی تبلیغات خارج از خانه مصرف کننده است. این شامل بیلبوردها، تبلیغات چاپ شده روی نیمکت ها، برچسب روی وسایل نقلیه یا تبلیغات در حمل و نقل عمومی است.
بازاریابی چاپی: این شامل محتوای کوچک و به راحتی قابل چاپ است که به راحتی قابل تکرار است. شرکت‌ها اغلب مواد چاپی را به صورت انبوه تولید می‌کنند، زیرا نیازی نیست که مواد چاپی تحویل‌شده به یک مشتری با دیگری متفاوت باشد. به عنوان مثال می توان به بروشورها، آگهی های روزنامه یا آگهی های مجلات اشاره کرد.
بازاریابی مستقیم: این شامل محتوای خاصی است که به مشتریان بالقوه ارائه می شود. برخی از محتوای بازاریابی چاپی را می توان از طریق پست ارسال کرد. در غیر این صورت، رسانه های بازاریابی مستقیم می توانند شامل کوپن، کوپن برای کالاهای رایگان یا جزوه باشند.
بازاریابی الکترونیکی: این مستلزم استفاده از تلویزیون و رادیو برای تبلیغات است. با وجود دوره‌های کوتاه محتوای دیجیتال، یک شرکت می‌تواند اطلاعاتی را از طریق رسانه‌های دیداری یا شنیداری به مشتری منتقل کند که ممکن است توجه بیننده را بهتر از فرم چاپی بالا جلب کند.
بازاریابی رویدادی: این مستلزم تلاش برای جمع آوری مشتریان بالقوه در یک مکان خاص برای فرصت صحبت با آنها در مورد محصولات یا نمایش محصولات است. این شامل کنفرانس ها، نمایشگاه های تجاری، سمینارها، نمایشگاه های جاده ای یا رویدادهای خصوصی است.

 


بازاریابی دیجیتال

صنعت بازاریابی با معرفی دیجیتال مارکتینگ برای همیشه تغییر کرده است. از روزهای اولیه تبلیغات پاپ‌آپ تا مکان‌های هدفمند بر اساس سابقه مشاهده، اکنون روش‌های نوآورانه‌ای وجود دارد که شرکت‌ها می‌توانند از طریق بازاریابی دیجیتال به مشتریان دست یابند.

بازاریابی موتورهای جستجو: این مستلزم آن است که شرکت‌ها تلاش کنند ترافیک جستجو را از دو طریق افزایش دهند. اولاً، شرکت ها می توانند برای قرار دادن در صفحات نتیجه به موتورهای جستجو پول پرداخت کنند. دوم، شرکت‌ها می‌توانند بر تکنیک‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) تأکید کنند تا به‌طور ارگانیک در نتایج جستجو قرار گیرند.
بازاریابی ایمیلی: این امر مستلزم آن است که شرکت ها آدرس های ایمیل مشتری یا مشتریان بالقوه را به دست آورند و پیام هایی را توزیع کنند. این پیام‌ها می‌توانند شامل کوپن‌ها، فرصت‌های تخفیف یا اطلاعیه قبلی درباره فروش‌های آتی باشند.
بازاریابی رسانه های اجتماعی: این مستلزم ایجاد حضور آنلاین در پلتفرم های رسانه های اجتماعی خاص است. مانند بازاریابی موتورهای جستجو، شرکت ها می توانند تبلیغات پولی را برای دور زدن الگوریتم ها قرار دهند و شانس بیشتری برای دیده شدن توسط بینندگان به دست آورند. در غیر این صورت، یک شرکت می‌تواند با ارسال محتوا، تعامل با فالوورها، یا آپلود رسانه‌هایی مانند عکس‌ها و ویدیوها، به رشد ارگانیک بپردازد.برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب افزایش فالوور در اینستاگرام را از دست ندهید.
بازاریابی وابسته: این مستلزم استفاده از تبلیغات شخص ثالث برای جلب علاقه مشتری است. اغلب، شرکت وابسته ای که از فروش کمیسیون دریافت می کند، بازاریابی وابسته را انجام می دهد، زیرا شخص ثالث انگیزه فروش کالایی را دارد که محصول اصلی خودش نیست.
بازاریابی محتوا: این امر مستلزم ایجاد محتوا، اعم از کتاب الکترونیکی، اینفوگرافیک، سمینارهای ویدیویی یا سایر محتوای قابل دانلود است. هدف ایجاد یک محصول (اغلب رایگان) برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد یک محصول، به دست آوردن اطلاعات مشتری و تشویق مشتریان به ادامه همکاری با شرکت فراتر از محتوا است.

 

مزایای بازاریابی

استراتژی های بازاریابی به خوبی تعریف شده می تواند از راه های مختلفی برای یک شرکت مفید باشد. توسعه استراتژی مناسب یا اجرای طرح ممکن است چالش برانگیز باشد. هنگامی که بازاریابی به خوبی انجام شود، می تواند نتایج زیر را به همراه داشته باشد.

  • نسل مخاطب بازاریابی به یک شرکت اجازه می دهد تا افراد خاصی را هدف قرار دهد که معتقد است از محصول یا خدمات آن سود می برند. گاهی اوقات، مردم می دانند که نیاز دارند. مواقع دیگر متوجه نمی شوند. بازاریابی شرکت را قادر می سازد تا با گروهی از افراد متناسب با جمعیتی که شرکت قصد دارد به آنها خدمت کند ارتباط برقرار کند.

  • آموزش درونی بازاریابی برای جمع‌آوری اطلاعاتی که در داخل پردازش می‌شوند و باعث موفقیت می‌شوند، مفید است. به عنوان مثال، تحقیقات بازار را در نظر بگیرید که نشان می دهد یک محصول خاص عمدتاً توسط زنان 18 تا 34 ساله خریداری می شود. با جمع‌آوری این اطلاعات، یک شرکت می‌تواند بهتر بفهمد که چگونه می‌تواند به این آمار جمعیتی پاسخ دهد، فروش را افزایش دهد و با منابع کارآمدتر باشد.

  • آموزش بیرونی بازاریابی همچنین می تواند برای برقراری ارتباط با جهان مورد استفاده قرار گیرد که شرکت شما چه می کند، چه محصولاتی می فروشید و چگونه شرکت شما می تواند زندگی دیگران را غنی کند. کمپین ها می توانند آموزشی باشند و به افراد خارج از شرکت شما اطلاع دهند که چرا به محصول شما نیاز دارند. علاوه بر این، کمپین های بازاریابی به یک شرکت اجازه می دهد تا خود، تاریخچه، صاحبان و انگیزه خود را برای شرکتی که هست معرفی کند.

  • ایجاد برند. بازاریابی به شرکت این امکان را می دهد که رویکردی تهاجمی برای ایجاد یک برند داشته باشد. به جای اینکه مشتری بر اساس تعاملاتش نظر خود را در مورد یک شرکت شکل دهد، یک شرکت می تواند پیشگیرانه مشتری را با محتوا یا رسانه خاص درگیر کند تا احساسات یا واکنش های خاصی را برانگیزد. این به یک شرکت اجازه می دهد تا قبل از اینکه مشتری با محصولاتش تعامل داشته باشد، تصویر خود را شکل دهد.

  • عملکرد مالی. هدف و فایده نهایی بازاریابی، افزایش فروش است. وقتی روابط با مشتریان قوی‌تر، مشخص‌تر و مثبت‌تر باشد، مشتریان بیشتر درگیر فروش هستند. وقتی بازاریابی به درستی انجام شود، مشتریان به شرکت شما مراجعه می کنند و شما نسبت به رقبای خود مزیت رقابتی کسب می کنید. حتی اگر هر دو محصول دقیقاً یکسان باشند، بازاریابی می تواند این مزیت رقابتی را ایجاد کند که چرا مشتری شما را به شخص دیگری ترجیح می دهد.

 

مطالب مشابه

راهنمای بسیار کاربردی طراحی کسب و کار
راهنمای بسیار کاربردی طراحی کسب و کار
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 7 دقیقه
یک شرکت هدفمند چیست؟
یک شرکت هدفمند چیست؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه کسب و کار را بیاموزیم؟
چگونه کسب و کار را بیاموزیم؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 4 دقیقه
5 عنصری که هسته یک استارت آپ قوی را شکل می دهد
5 عنصری که هسته یک استارت آپ قوی را شکل می دهد
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 4 دقیقه