ساعت ها صرف برنامه ریزی و تولید محتوا برای اینستاگرام می کنید. برای لحظهای کوتاه پس از ضربه زدن به «اشتراکگذاری»، همه چیز برای دنیا در دسترس است. چگونه با انتشار محتوای عالی، فالوورهای بیشتری در اینستاگرام به دست آورید؟ هیچ راهنمای گام به گامی برای رشد اینستاگرام وجود ندارد. اما بهترین روشها وجود دارد که به شما کمک میکند به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید و دنبالکنندگان جدید را جذب کنید. در اینجا 12 راه برای افزایش فالوور در اینستاگرام وجود دارد.
از آن 150 کاراکتر مجاز نهایت استفاده را ببرید. بیو اینستاگرام شما به فالوورهای بالقوه می گوید که شما چه کسی هستید، در مورد چه چیزی هستید و امیدوارید مردم پس از بازدید از نمایه شما چه اقدامی انجام دهند.
بیو اینستاگرام شما باید شامل موارد زیر باشد:
راه هایی برای تعیین زمان ایده آل برای فالوورهای خود وجود دارد. ابتدا از Instagram Insights استفاده کنید تا بفهمید چه زمانی مخاطبان شما آنلاین هستند. روی دکمه «Insights» از اینستاگرام خود ضربه بزنید، به «مخاطب شما» بروید، سپس روی «See All» ضربه بزنید. از آنجا، بیشترین زمان فعالیت مخاطبان خود را بیابید.
مطالعهای در سال ۲۰۲۱ روی ۱۴ صنعت نشان میدهد که کسبوکارها بهطور میانگین در هفته چهار پست اینستاگرامی را به اشتراک میگذارند. اما توصیه می کنیم حداقل یک بار در روز پست کنید. برندهایی که با پست های اینستاگرام وارد جریانی منظم می شوند، بهترین نتایج را می بینند. پروفایل هایی که روزانه پست می کنند سریعتر از آنهایی که کمتر پست می گذارند، فالوورهای اینستاگرام را جذب می کنند.
بسیاری از کاربران اینستاگرام در ابتدا از تغییر از فید زمانی به جدول زمانی رتبه بندی شده وحشت داشتند. با این حال، از زمان تغییر، میانگین پست توسط 50٪ بیشتر از قبل دنبال کننده دیده می شود. بنابراین، یاد بگیرید که چگونه الگوریتم اینستاگرام را شکست دهید. در عوض، بر یادگیری نحوه استفاده از سیستم به نفع خود تمرکز کنید.
5 عامل وجود دارد که تعیین می کند چه چیزی در جدول زمانی هر فرد نشان داده می شود:
هدف الگوریتم اینستاگرام ارائه بهترین محتوا برای هر کاربر است. بنابراین، در حالی که پنج عامل جداگانه ممکن است نگران کننده به نظر برسد، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که محتوای با کیفیت بالا را به طور مداوم ایجاد کنید.
اینستاگرام خیلی بیشتر از عکس است. در طول سالها، این اپلیکیشن راههای زیادی را برای اشتراکگذاری محتوا در پلتفرم معرفی کرده است. ترکیب آن با انواع مختلف محتوا یکی از بهترین راهها برای به دست آوردن فالوورهای بیشتر در اینستاگرام است، زیرا این فرصت را به شما میدهد تا با طیف وسیعتری از افراد ارتباط برقرار کنید. به یاد داشته باشید: الگوریتم به علاقه نگاه می کند و تلاش می کند تا انواع محتوایی را که اغلب با آنها در تعامل هستند را به مردم نشان دهد. هر نوع محتوا دارای مزایایی است. به عنوان مثال، حلقههای اینستاگرام دارای مزیت هستند زیرا جدیدترین نوع محتوا هستند و اینستاگرام همیشه ویژگیهای جدیدی را ارائه میکند. از زمان راهاندازی حلقههای اینستاگرام در سال 2020، این برنامه دکمه Reels را به موقعیت مرکزی در نوار منو منتقل کرده و باعث میشود حلقهها بزرگتر از پستهای عکس در صفحه کاوش به نظر برسند. با در نظر گرفتن 200 میلیون نفر هر روز صفحه کاوش را بررسی می کنند، این املاک بصری اضافی می تواند تفاوت بزرگی در تعداد افرادی که به آن دسترسی دارید ایجاد کند. ویدیوهای تلویزیون اینستاگرام (IGTV) نیز 4 برابر بزرگتر از عکس ها در صفحه کاوش ظاهر می شوند. و از آنجایی که ویدیوهای IGTV می توانند تا 60 دقیقه طول بکشند، این نوع محتوا برای ویدیوهای طولانی ایده آل است.
مردم کسب و کار شما را در رسانه های اجتماعی دنبال نمی کنند تا بتوانند موارد فروش را ببینند. آنها از برند شما پیروی می کنند زیرا از شخصیت شما و محتوایی که ایجاد می کنید لذت می برند.
از خود بپرسید که می خواهید لحن شما چگونه باشد. خنده دار؟ آموزنده؟ بازیگوش؟ بدبینانه؟ شخصیت شما باید منعکس کننده چیزی باشد که به آن علاقه دارید. با محتوای اینستاگرام خود به چه موضوعاتی می پردازید؟ هر چیزی که در حساب تجاری خود به اشتراک می گذارید باید شخصیت و اعتقادات برند شما را نشان دهد.
عکسهای زیبا توجه مردم را به خود جلب میکند – کپشنهای عالی اینستاگرام آن را حفظ میکنند. کپشن ها به شما فرصتی میدهند که زمینه یا جزئیات بیشتری درباره عکس یا ویدیویی که به اشتراک میگذارید ارائه دهید. به علاوه، استفاده از کلمات کلیدی در کپشن ها می تواند به شما کمک کند در نتایج جستجو در برنامه ظاهر شوید. کپشن اینستاگرام می تواند حداکثر 2200 کاراکتر باشد. البته لازم نیست هر عنوانی مانند یک پست وبلاگ خوانده شود. برخی از عکسها به خوبی با یک توضیح کوتاه و خندهدار با چند ایموجی همراه میشوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است از چیزی طولانیتر و منعکسکنندهتر بهره ببرند.
ما هشتگها را زیاد در وبلاگ بررسی کردهایم، اما به نظر میرسد که هیچ کجای رسانههای اجتماعی به اندازه اینستاگرام اهمیت ندارند. هشتگهای مناسب میتوانند تصویر شما را در معرض دید مخاطبان بزرگ و هدف قرار دهند و به نظر نمیرسد کاربران اینستاگرام مانند سایر شبکهها از هشتگ خسته شوند. با یافتن هشتگ هایی که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد شروع کنید. ابزارهای رایگان اینستاگرام مانند Display Purposes و AutoHash به شما کمک می کنند تا هشتگ های مرتبط برای پست های اینستاگرام خود را پیدا کنید. به عنوان مثال، با اهداف نمایش، شما به سادگی چند کلمه در مورد تصویر خود تایپ می کنید و هشتگ های برتر را برای استفاده توصیه می کند.
تعامل برای رشد در اینستاگرام بسیار مهم است. بسیاری از برندها این اشتباه را مرتکب می شوند که روی لایک ها و نظرات بدون در نظر گرفتن افرادی که پشت این معیارها هستند تمرکز می کنند. اگر واقعاً می خواهید فالوورهای بیشتری در اینستاگرام داشته باشید، باید طرفداران خود را در یک گفتگو درگیر کنید. به خاطر داشته باشید که فقط به این دلیل که شخصی محتوای شما را می بیند، به این معنی نیست که در حال حاضر شما را دنبال می کند. اگر فرصتی برای تعامل با یک فالوور بالقوه دارید، باید از آن استفاده کنید. هر نظر فرصتی برای به دست آوردن یک فالوور جدید (یا حفظ فالوور فعلی) است، بنابراین مطمئن شوید که به هر نظری که دریافت می کنید پاسخ می دهید.
یکی دیگر از راه های عالی برای جذب فالوور اینستاگرام، همکاری با دیگران از طریق مشارکت یا کمپین های تأثیرگذار است.
اگر می خواهید رشد ثابت اینستاگرام داشته باشید، باید به طور منظم محتوای با کیفیت به مخاطبان هدف خود ارائه دهید. کسب و کارها باید استراتژیک تر باشند. تمام تاکتیکهایی که توضیح دادیم به شما کمک میکنند تا فالوورهای بیشتری در اینستاگرام به دست آورید برنامه ریزی و برنامه ریزی پست ها زمان می برد. و مدیریت تعامل نیز می تواند یک چالش باشد.