آخرین باری که در اینستاگرام خود جستجو کردید چه چیزی را دیدید؟
اگر شما هم مثل من هستید، با عکس های سلفی، تصاویر غذاهای خوشمزه، ویدیوهای حیوانات خانگی مردم و نقل قول های الهام بخش بمباران شده اید. و احتمالاً پست های جالب زیادی از مشاغل کوچک وجود ندارد. واقعیت غم انگیز این است که بسیاری از مشاغل کوچک حتی در اینستاگرام نیستند. اغلب، آنها یا نمی خواهند یاد بگیرند که چگونه از آن استفاده کنند یا فکر نمی کنند که این به آنها کمک کند تا کسب و کارشان را بهبود بخشند.
اما آنها اشتباه می کنند. اینستاگرام می تواند به موفقیت کسب و کار کوچک شما کمک کند. و این به ویژه اگر مشتریان ایده آل شما بین 12 تا 25 سال سن داشته باشند صدق می کند.
7 نکته اینستاگرام برای مشاغل کوچک
1. مشتریان ایده آل خود را پیدا کنید، دنبال کنید و با آنها تعامل داشته باشید
یافتن مشتریان ایده آل خود در اینستاگرام چندان دشوار نیست. اولین کاری که باید انجام دهید این است که به حسابهایی نگاه کنید که کسبوکارهای مشابه شما را دنبال میکنند. اگر آنها آنها را دنبال میکنند، احتمالاً به آنچه کسبوکار شما ارائه میدهد نیز علاقهمند خواهند شد.
به عنوان مثال، اگر شما یک مربی تناسب اندام هستید که دوره های آنلاین کاهش وزن را می فروشید، می توانید برخی از افرادی را دنبال کنید که استادان تناسب اندام محبوب را دنبال می کنند.
حالا، اشتباه نکنید همه افرادی که دنبال می کنید، شما را دنبال نمی کنند. اما برخی از آنها این کار را خواهند کرد، و اگر محتوای مناسبی را پست می کنید، شانس خوبی وجود دارد. سپس، میتوانید با نظر دادن به عکسهای آنها، لایک کردن عکسهایشان و حتی ارسال پیامهای مستقیم، با آنها تعامل برقرار کنید.
اما این را در نظر داشته باشید:
2. محتوایی ایجاد کنید که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد
شما مخاطبان هدف خود را می شناسید، اما آیا می دانید چه نوع محتوایی باعث می شود آنها با برند شما در اینستاگرام تعامل داشته باشند؟ اگر نه، وقت آن است که تحقیق کنید. به حسابهای رقبای خود نگاهی بیندازید و بفهمید که کدام نوع عکسها بیشترین تعامل را در آنجا دارند. البته، شما نمیخواهید آن عکسها را بدزدید، اما مطمئناً میتوانید از آنها به عنوان الهامبخش هنگام ایجاد پستهای خود استفاده کنید.
3. بیوگرافی خود را به صورت استراتژیک پر کنید
اینستاگرام پیچیده نیست این بدان معناست که نیازی به نوشتن یک بیوگرافی خفه کننده و خسته کننده پر از اصطلاحات تخصصی تجاری نیست. درعوض، برای انسانی کردن برند خود، احساس سبکتر را انتخاب کنید. به مشتری ایده آل خود فکر کنید و بیوگرافی خود را به گونه ای بنویسید که برای او جذاب باشد. در مورد قالببندی، میتوانید از ایموجیها، فاصله عمودی و سایر ترفندها استفاده کنید تا بیو خود را از بقیه متمایز کند.
4. عکس های با کیفیت بالا ارسال کنید
نگران نباشید برای انجام این کار به مهارت های عکاسی حرفه ای یا حتی یک دوربین خوب نیاز ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید دوربین گوشی هوشمند است.
در اینجا چند نکته عکاسی وجود دارد که می توانید برای بهبود کیفیت عکس خود از آنها استفاده کنید:
5. از هشتگ ها استفاده کنید
هنگامی که از هشتگ استفاده می کنید، به این فکر کنید که بازار هدف شما چه کلماتی را جستجو می کند که در مورد عکس شما نیز صدق می کند. برای مثال، اگر یک وبلاگ کارآفرینی دارید و جملات الهامبخش را در حساب اینستاگرام خود ارسال میکنید، ممکن است از هشتگهایی مانند #کارآفرین و #کار آفرین_ موفق استفاده کنید. در هر صنعتی که هستید، از ابزار هشتگ گذاری برای تحقیق و تعیین بهترین هشتگ ها برای استفاده برای کسب و کار و مخاطبان هدف خود استفاده کنید. هنگامی که یک هشتگ را تایپ می کنید، پیشنهادات هشتگ دیگری را دریافت خواهید کرد.
6. تخفیف ارائه دهید
اگر کسبوکار کوچک شما یک فروشگاه تجارت الکترونیک است، میتوانید با ارائه تخفیفهای انحصاری در حساب اینستاگرام خود، فالوورهای جدیدی دریافت کنید و فالوورهای موجود را حفظ کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک گرافیک ایجاد کنید که درصد تخفیف و کد تخفیف را نشان دهد ، سپس نحوه استفاده از کد را در عنوان توضیح دهید. اما برای استفاده از این نکته لازم نیست مالک فروشگاه تجارت الکترونیک باشید. خلاق باشید و راهی برای ارائه تخفیف انحصاری برای محصولات و یا خدماتی که ارائه می کنید بیابید.
7. مطمئن شوید که فید شما منسجم است
برای ایجاد یک برند قوی در اینستاگرام، به یک فید منسجم نیاز دارید. در حالت ایدهآل، تصاویر شما باید به یک طرح رنگ مشابه بچسبند (اگر راهنمای سبک برند دارید، از آن استفاده کنید)، و باید از همان فیلتر و یا فرآیند ویرایش برای هر عکسی که پست میکنید استفاده کنید.
در نتیجه درست مانند هر چیز دیگری، نتایجی که از حساب اینستاگرام کسب و کار کوچک خود به دست می آورید به میزان تلاش شما برای آن بستگی دارد. نکات ذکر شده در اینجا را به طور مداوم دنبال کنید، و می توانید با دانستن اینکه به زودی شاهد رشد دنبال کنندگان خود خواهید بود، مطمئن باشید. همینطور ادامه دهید، و چه کسی می داند – بازاریابی اینستاگرام ممکن است به یکی از قدرتمندترین روش های شما برای ارتباط با مشتریان جدید تبدیل شود!