5 عنصری که هسته یک استارت آپ قوی را شکل می دهد

2022-10-13T09:24:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 4 دقیقهدرجه کیفی A

5 عنصری که هسته یک استارت آپ قوی را شکل می دهد

هسته مشخص می کند که از چه چیزی ساخته اید و چگونه می خواهید رشد کنید. هسته اصلی تعیین می کند که چگونه استارتاپ شما در برابر فشار و رقابت شدید مقاومت کند - و زنده بماند و برنده شود.

این مطلب هسته یک استارت آپ قوی را شکل می دهد:

1. بینایی

بدن قوی با ذهن قوی شروع می شود. هسته راه اندازی قوی با دید قوی شروع می شود. چرا وجود دارید؟ هدفت چیه؟ چرا هر روز بیدار میشی؟ شمال واقعی شما چیست؟ داشتن وضوح در اطراف چشم انداز شما، پایه و اساس شفافیت در مورد اجرا، استخدام، جمع آوری سرمایه و هر جنبه دیگری از شرکت شما است.

چشم انداز اساس هسته اصلی شرکت است.

 

2. ارزش ها

دومین چیزی که به شکل گیری هسته شرکت شما کمک می کند ارزش های شماست. این می تواند سرعت باشدیا می تواند خدمات مشتری استثنایی باشد. برخی از شرکت ها تعادل بین کار و زندگی را به عنوان یک ارزش اصلی دارند، اگرچه برای استارت آپ های اولیه دشوار است. ارزش ها به شما کمک می کنند فرهنگ را شکل دهید. آنها طرح اولیه را برای نوع افرادی که ممکن است استخدام کنید یا نخواهید ارائه می دهند - و برای شرکت هایی که ممکن است بخواهید یا نخواهید.

در نهایت، ارزش های تیم موسس به فرهنگ شرکت تبدیل می شود.

3. محصول و مهندسی

در گذشته، شرکت‌های بزرگ در مورد فروش و بازاریابی عالی بودند. در آینده، شرکت‌های بیشتری به دلیل محصول و مهندسی خود عالی خواهند شد. یک محصول عالی برای برنده شدن در بازار امروز ضروری است. برای ساختن یک محصول عالی باید مهارت و تمرکز مهندسی داشته باشید.

شرکت هایی که محصول و هسته مهندسی قوی دارند برنده می شوند.

 

4. حلقه های بازخورد

هسته اصلی شرکت دائماً تحت تأثیر روابط بین کارکنان داخل شرکت، مشتریان و شرکای تجاری است. هر تعامل منفرد یک حلقه بازخورد کوچک است. مجموع تمام تعاملات در طول زمان به نیرویی تبدیل می شود که به شکل گیری و تکامل هسته شرکت شما کمک می کند.

شرکت‌های واقعاً بزرگ هسته‌ای دارند که در طول زمان برای قوی‌تر شدن تکامل می‌یابد.

 

 

5. انعطاف پذیری

هسته قوی یک هسته انعطاف پذیر است. زمانی که محصول به درستی کار نمی کند، زمانی که فروش بسته نمی شود، زمانی که رقابت در گردن شما نفس می کشد، زمانی که بودجه به دست نمی آید، شما بسیار تحت تاثیر قرار می گیرید. وقتی زمین خورده می شوید، آیا مغزتان به بلند شدن کمک می کند؟ آیا هسته شما واقعا انعطاف پذیر است؟

برنده شدن در بازی استارتاپ یعنی نمردن. آیا هسته شما برای زنده ماندن به اندازه کافی قوی است؟

هسته استارت آپ شما چیست؟

در ادامه چند نکته کلیدی برای پیشرفت استارت آپ آورده شده است:

قالب راه اندازی ناب
اگر می‌خواهید به سرعت کسب‌وکارتان را توضیح دهید یا شروع کنید، کسب‌وکارتان نسبتاً ساده است یا قصد دارید مرتباً طرح کسب‌وکارتان را تغییر داده و اصلاح کنید، ممکن است یک قالب استارت‌آپ ناب را ترجیح دهید.

روش های مختلفی برای توسعه یک قالب استارت آپ ناب وجود دارد. می‌توانید در وب جستجو کنید تا الگوهای رایگان برای ایجاد طرح کسب‌وکار خود را بیابید.

مشارکت های کلیدی
به سایر مشاغل یا خدماتی که برای راه اندازی کسب و کار خود با آنها کار خواهید کرد توجه کنید. به تامین کنندگان، تولیدکنندگان، پیمانکاران فرعی و شرکای استراتژیک مشابه فکر کنید.

فعالیت های کلیدی
راه هایی را فهرست کنید که کسب و کار شما مزیت رقابتی کسب می کند. مواردی مانند فروش مستقیم به مصرف کنندگان یا استفاده از فناوری برای استفاده از اقتصاد اشتراک را برجسته کنید.

منابع مهم
هر منبعی را که برای ایجاد ارزش برای مشتری خود استفاده می کنید، فهرست کنید. مهمترین دارایی شما می تواند شامل کارکنان، سرمایه یا مالکیت معنوی باشد.

ارتباط با مشتری
نحوه تعامل مشتریان با کسب و کار شما را شرح دهید. آیا خودکار است یا شخصی؟ حضوری یا آنلاین؟ از ابتدا تا انتها به تجربه مشتری فکر کنید.

قسمت مشتریان
زمانی که بازار هدف خود را نام می برید مشخص باشید. کسب و کار شما برای همه نخواهد بود، بنابراین مهم است که درک روشنی از اینکه کسب و کار شما به چه کسی خدمت می کند، داشته باشید.

کانال ها
مهم ترین راه هایی که با مشتریان خود صحبت می کنید را فهرست کنید. اکثر کسب و کارها از ترکیبی از کانال ها استفاده می کنند و در طول زمان آنها را بهینه می کنند.

ساختار هزینه
آیا شرکت شما بر کاهش هزینه یا به حداکثر رساندن ارزش تمرکز خواهد کرد؟ استراتژی خود را تعریف کنید، سپس مهم ترین هزینه هایی را که برای دنبال کردن آن با آن مواجه خواهید شد، فهرست کنید.

جریان های درآمد
توضیح دهید که چگونه شرکت شما واقعاً درآمد کسب خواهد کرد. برخی از نمونه ها عبارتند از فروش مستقیم، حق عضویت، و فروش فضای تبلیغاتی. اگر شرکت شما چندین جریان درآمد دارد، همه آنها را فهرست کنید.

مطالب مشابه

افزایش خارق العاده کسب درآمد آنلاین
افزایش خارق العاده کسب درآمد آنلاین
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه رهبری کنیم: سبک ها و چارچوب رهبری
چگونه رهبری کنیم: سبک ها و چارچوب رهبری
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
استراتژی های مدیریت مشتری برای کسب و کار
استراتژی های مدیریت مشتری برای کسب و کار
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه برای کسب و کار خود مشتری جذب کنیم؟
چگونه برای کسب و کار خود مشتری جذب کنیم؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 4 دقیقه