روش های ذهنی کارآفرینان

2022-02-14T09:45:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 5 دقیقهدرجه کیفی A

روش های ذهنی کارآفرینان

وقتی یک لیوان آب می بینید، نیمه پر فکر می کنید یا نیمه خالی؟ نحوه پاسخگویی شما می تواند عامل کلیدی در موفقیت آینده شما باشد.

گزارشی از مانیتور جهانی کارآفرینی (GEM) می گوید 27 میلیون آمریکایی در سن کار در حال راه اندازی مشاغل جدید هستند. اما بر اساس آمار سرشماری ایالات متحده و اداره آمار کار، نیمی از مشاغل کوچک در پنج سال اول شکست می خورند. چرا؟

همه چیز به ذهنیت برمی گردد. کسانی که ذهنیت کارآفرینی دارند بیشتر در کسب و کار موفق خواهند بود.

کارآفرینان برای دستیابی به عظمت برنامه ریزی شده اند، اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید طرز تفکر آنها را در پیش بگیرید. چه کسی می داند؟ با تغییر طرز فکر خود، ممکن است بتوانید آینده کسب و کار خود را تغییر دهید. در اینجا 9 راه برای شروع متفاوت فکر کردن و ورود به ذهنیت یک کارآفرین آورده شده است:

1. پرشور باشید

اول و مهمتر از همه، کارآفرینان نسبت به کاری که انجام می دهند بسیار اشتیاق دارند. تمام وجودشان را به کار می سپارند. آنها کسب و کار خود را از پایه و اغلب با فداکاری های شخصی بزرگ می سازند. خواه اختراع دستگاه جدیدی باشد که استیو جابز برای اپل انجام داد، یا تأسیس یک شرکت پیشگامانه مانند جف بزوس با آمازون، کارآفرینان خود را، ذهن و بدن، وارد کارشان می کنند.

به چیزی که به آن علاقه دارید فکر کنید. اگر بتوانید روی انجام کاری که واقعاً به آن اهمیت می دهید تمرکز کنید، احتمال موفقیت شما بیشتر خواهد بود.

2. از کار سخت نترسید


این اشتیاق باید وجود داشته باشد زیرا برای راه اندازی یک کسب و کار به کار زیادی نیاز است. بدون اشتیاق، کار خسته کننده خواهد بود و هیچ لذتی در آن نخواهید یافت. کارآفرینان زمان و انرژی زیادی را برای کسب و کار خود سرمایه گذاری می کنند و مرز بین کار و زندگی خانگی را محو می کنند. اما آنها برای دنبال کردن رویاهای خود هر کاری که لازم باشد انجام خواهند داد.

در سال 1923، هنری فورد، بنیانگذار شرکت خودروسازی فورد، در مجله مک کلور نوشت: "من معتقد نیستم که یک مرد هرگز بتواند تجارت خود را ترک کند. او باید در روز به آن فکر کند و در شب رویای آن را ببیند."

3. نظم و انضباط را تمرین کنید


کارآفرینان به شدت بر روی اهداف خود متمرکز هستند و از آنچه در نظر گرفته اند دور نمی شوند. در حالی که آنها زمان زیادی را صرف کسب و کار خود می کنند، از زمان خود عاقلانه استفاده می کنند، روز خود را برنامه ریزی می کنند و مطمئن می شوند که هیچ وقتی تلف نمی شود. آنها می دانند که هیچ میانبری وجود ندارد و تلاش کردن تنها راه رسیدن به موفقیت است.

منضبط بودن به طور طبیعی برای کارآفرینان به وجود می آید. اما برای اکثر مردم، نظم و انضباط مستلزم تلاش است. در حالی که لازم نیست خیلی سخت گیر باشید، باید بدانید چه می خواهید و برای به دست آوردن آن چه کاری باید انجام دهید.

4. چالش ها را به عنوان فرصت ببینید


وقتی کارآفرینان با مشکلی مواجه می شوند، عقب نشینی نمی کنند و فرار می کنند. آن‌ها با مشکلات روبرو می‌شوند و به دنبال راه‌هایی بر روی آن، زیر، اطراف یا از طریق آن هستند. در حالی که بیشتر مردم بر چالش‌ها استرس دارند، کارآفرینان در این چالش‌ها پیشرفت می‌کنند.

هیچ راهی برای جلوگیری از شکست در تجارت وجود ندارد. بنابراین مهم است که برای شکست ها آماده باشید و از آنها به عنوان فرصت هایی برای یادگیری و رشد استفاده کنید.

5. وضعیت موجود را به چالش بکشید


کارآفرینان چیزها را آنطور که هستند نمی پذیرند. در عوض، آنها به دنبال راه هایی برای بهبود شرایط و ایجاد تغییرات برای بهتر شدن هستند.

وارن بافت، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت برکشایر هاتاوی، در مصاحبه ای با مجله TIME گفت: "اگر کار غیر متعارف باشد، مردم همیشه سعی می کنند از انجام کار درست شما جلوگیری کنند."

خارج از چارچوب فکر کنید و از رویاهای بزرگ نترسید. کارآفرینان نگران نظر دیگران نیستند. درعوض، آنها بر انجام کاری که برای دستیابی به اهدافشان درست و ضروری می‌دانند، تمرکز می‌کنند.

6. ریسک کنید


در مصاحبه با Wired، بزوس گفت: "سوالی که در تجارت پرسیده می شود این است که چرا؟ این سوال خوبی است، اما یک سوال به همان اندازه معتبر این است که چرا نه؟"

کارآفرینان از انجام کارهایی که آنها را می ترساند نمی ترسند. آنها دوست دارند ریسک کنند و کارهایی را انجام دهند که دیگران به آن فکر نمی کنند. اغلب، آن خطرات بزرگ نتیجه می دهد. همانطور که گفته می شود، هر چه ریسک بزرگتر باشد، پاداش نیز بیشتر است.

7. از اشتباهات نترسید


بر اساس تحقیقات مجله توسعه کسب و کار کوچک و تجارت ها، توانایی رهایی از شکست یکی از ویژگی های کلیدی صاحبان کسب و کار موفق است. استیو جابز، توماس ادیسون و سایر کارآفرینان همگی چندین بار قبل از اینکه به موفقیت بزرگی دست یابند، شکست خوردند.

درست مانند هر کس دیگری، کارآفرینان اغلب اشتباه می کنند، اما به جای تسلیم شدن، از آنها درس می گیرند. آنها اجازه نمی دهند شکست آنها را از ادامه کارشان باز دارد. وقتی اشتباه می کنید، به درس هایی فکر کنید که می توانید از این تجربه بیاموزید. چگونه می توانید آن درس ها را در پروژه های آینده خود به کار ببرید؟

8. توصیه های دیگران را بپذیرید


کارآفرینان شنوندگان استثنایی هستند و ارزش را از دیدگاهی غیر از دیدگاه خود درک می کنند. آنها می دانند که برای رشد، باید دائماً در حال پیشرفت باشند و به دنبال روش های جدید تفکر باشند - و این اغلب به معنای مشورت است.نظرات یا انتقادات دیگران را فوراً رد نکنید. و از آنها نهایت استفاده را ببرید.

9. به آینده نگاه کنید


ریچارد برانسون، بنیانگذار گروه ویرجین، در وبلاگ خود در وب سایت ویرجین، نوشت: "کارآفرینان می توانند الهام بخش جنبش های جدید باشند، مشاغل جدید ایجاد کنند و اقتصاد را تحریک کنند. آنها می توانند مردم را به کارآفرینی بیشتر تشویق کنند و بذرهای نسل بعدی شغل را بکارند."

کارآفرینان همیشه در حال رویاپردازی و اختراع هستند. اما به جای اینکه آن رویاها را برای خود نگه دارند، آنها را به واقعیت تبدیل می کنند.

شما هم به آینده کسب و کار خود فکر کنید. در حال حاضر چه کاری می توانید انجام دهید تا شرایط را به سمت بهتر شدن تغییر دهید و به موفقیت برسید؟ پاسخ به این سوالات شما را هر چه سریعتر به سمت کارآفرین شدن می کشاند.

مطالب مشابه

چگونه یک برنامه کسب و کار بنویسیم؟
چگونه یک برنامه کسب و کار بنویسیم؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونگی بهبود رضایت مشتری در کسب و کار
چگونگی بهبود رضایت مشتری در کسب و کار
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
دلایل شکست و سود بردن از شکست ها در کسب و کار
دلایل شکست و سود بردن از شکست ها در کسب و کار
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 6 دقیقه
افزایش فالوور در اینستاگرام
افزایش فالوور در اینستاگرام
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 6 دقیقه