پنج مرگ پر مفهوم در دنیای انیمه ها

2022-04-24T14:01:00Z موضوع انیمه مانگا لایو اکشن زمان مطالعه 4 دقیقهدرجه کیفی A

پنج مرگ پر مفهوم در دنیای انیمه ها

بسیاری از افراد ممکن است مرگ یک کاراکتر عادی در انیمه ها را به راحتی فراموش کنند و به جنبه های مثبت آن انیمه فکر کنند، اما مواردی هم وجود داشته اند که مرگ یک کاراکتر به حدی پرمفهوم و بامعنا بوده است که تا آخر داستان همراه بینندگان باقی مانده است و اثر بخشی زیادی داشته است. برای اینکه شاهد چنین مرگ بامعنایی باشیم، آن کاراکتر باید اثر درخشانی از خود در طول انیمه ثبت کند و تاثیر بالایی در داستان داشته باشد، خواه منفی باشد خواه مثبت. این مرگ های بامعنا می توانند در پیشروی داستان اثر بالایی داشته باشند و بُعد دیگری به آن اضافه کنند، هرچند مرگ های زیادی هم وجود دارند که قابل پیشبینی و کلیشه ای هستند و قطعا جزو این دسته قرار نمی گیرند. ادامه مطلب حاوی اسپویل است پس اگر انیمه های نامبرده را تماشا نکرده اید آن بخش از مطلب را نخوانید!

5. Sir Nighteye از انیمه My Hero Academia

برای نجات جان اِری و متوقف کردن یاکوزا در طول حمله به مقر Shie Hassaikai، قهرمان های زیادی بودند که آسیب و جراحات زیادی دیدند، اما در این بین نایت آی از همه بیشتر آسیب دید. بعد از یک مبارزه جانانه با Overhaul، این قهرمان مورد اصابت یک خار عظیم قرار گرفت که در سینه و ساعد او جای خوش کردند. اما این مرگ از آنجایی مهم تلقی می شود چون اولین مرگ در طول انیمه تلقی می شود. علاوه بر آن نایت آی از آخرین نفس خود برای اینکه مطمئن شود میریو ( که قابلیت او پاک شده بود ) از رویایش که قهرمان شدن بود دست نکشد و این سکانس ها توانست یک تراژدی عظیم در بین بینندگان ایجاد کند.

4. Erwin Smith از Attack On Titan

مرگ اروین یک فضای تاریک در داستان این انیمه ایجاد کرد، چرا که پس از مرگ او برای اولین بار بود که Survey Corps بدون فرمانده به کار خود ادامه می دادند. چون تصمیمات ارن جلوه غیر اخلاقی ای به خود گرفته بودند، وجود فردی مثل اروین ضروری بود، زیرا اروین همیشه در مواجهه با مشکلات سعی می کرد تصمیمی بگیرد که به اخلاقیات احترام بگذارد. اروین یک ستون در گروه Survey Corps بود و بدون وجود او این گروه چراغ راهنمای خود را از دست داده بودند. اما با مرگ او لیوای جایگاه او را تصاحب کرد و قرار بود او فردی باشد که عدالت و اخلاق را بار دیگر به این گروه باز گرداند.

3. L از Death Note

در طول انیمه دث نوت، ال به خاطر اینکه سد راه لایت شد کشته شد، اما مسئله اینجاست که نام ال را خود لایت در دفترچه مرگ ننوشت چون اسم واقعی او را نمی دانست، پس فردی با چشم های Shinigami ال را کشت. ریوک ال را نمی کشت چون اهمیتی به او نمی داد، اما رِم میسا را دوست داشت. زمان مرگ میسا به خاطر برنامه های لایت در حال نزدیک شدن بود و در اینجا بود که رم تصمیم گرفت ال را بکشد تا در ازای جان خودش میسا را نجات دهد. طولانی کردن جان شخص دیگری وظیفه Shinigami نیست و برای همین رم هزینه آن را پرداخت. و در نهایت مرگ ال باعث شروع یک بخش داستانی جدید در دث نوت شد، هرچند برخی اعتقاد دارند بعد از مرگ او این انیمه روند خوبش را از دست داد.

2. Hinata Tachibana از Tokyo Revengers

در واقع مرگ هیناتا باعث وقوع حوادث داستان TR می شود. اگر او کشته نمیشد تاکمیچی اصلا نیازی نداشت در زمان به عقب برگردد و علت اصلی برگشت او در زمان، جلوگیری از وقوع هر حادثه ایست که باعث مرگ هیناتا، تنها معشوقه او در طول زندگی اش می شود. و در سوی مقابل، هر اتفاقی که باعث مرگ هیناتا می شود زیر سر کیساکی تِتا است و هر چقدر تاکمیچی تلاش می کند تا از مرگ هیناتا جلوگیری کند، کیساکی به روشی او را به قتل می رساند و نمی گذارد تاکمیچی به هدف خود برسد. گفتنی است به تازگی فصل دوم این انیمه هم تایید شده است و در حال ساخت است.

1. Koro-Sensei از Assassination Classroom

با اینک هدف کلاس سوم ای کشتن کورو سنسی است، اما باز هم زمانی که این امر فرا رسید دانش آموزان دچار حالات احساسی شدیدی شدند. بعد از وقایعی که این کلاس با معلم خود داشتند، طبیعی است که خداحافظی آنها با او دردناک باشد و نتوانند به راحتی از او دل بکنند. کورو سنسی تاثیر زیادی بر دانش آموزانش به خصوص ناگیسا داشت و در نهایت خود ناگیسا بود که قلب کورو سنسی ضربه وارد کرد. اما قبل از این سکانس، یک یادآوری از خاطرات این کلاس و کورو سنسی پخش شد که حوادث و تجربیات آنها در کنار هم را نمایش می داد و این قضیه باعث وقوع لحظات احساسی در بین بینندگان شد.

مطالب مشابه

بهترین انیمه های Slice of Life با پیش زمینه تاریک
بهترین انیمه های Slice of Life با پیش زمینه تاریک
Alternate Text Mamdosein
موضوع انیمه مانگا لایو اکشن|زمان مطالعه 5 دقیقه
پنج قهرمان انیمه ای که تنها یک قدم با شرور بودن فاصله دارند
پنج قهرمان انیمه ای که تنها یک قدم با شرور بودن فاصله دارند
Alternate Text Mamdosein
موضوع انیمه مانگا لایو اکشن|زمان مطالعه 4 دقیقه
پنج کاراکتر انیمه ای که پایان خوشی نداشتند
پنج کاراکتر انیمه ای که پایان خوشی نداشتند
Alternate Text Mamdosein
موضوع انیمه مانگا لایو اکشن|زمان مطالعه 4 دقیقه