بهترین رزومه ها دارای فهرست های جامعی از مهارت های کلیدی مطلوب هستند تا کارفرمایان را تحریک به انتخاب کنند.
اگر میخواهید مصاحبه شغلی بعدی خود را انجام دهید و درخواست شغلی خود را از سایر نامزدها متمایز کنید، باید بهترین جزئیات ممکن را در رزومه خود قرار دهید تا کارفرمای احتمالی را از همان ابتدا تحت تأثیر قرار دهید.
اما چه مهارت های شغلی را باید یادداشت کنید؟ در بخش نخست این مقاله چند مورد از بهترین مهارتهای اجتماعی را برای رزومهای که هر مدیر استخدامی دوست دارد، شرح میدهد. همچنین می توانید از بخش دوم این مطلب که شامل مهارت های کاربردی دیگر است، نهایت بهره را ببرید.
مهارت های رهبری همیشه مورد تقاضا بوده است، و این امروزه حتی صادق تر است. هر کسی میتواند کارگر خوبی باشد، اما تنها تعداد کمی از کارمندان میتوانند با موفقیت تیمها را اداره و مدیریت کنند، مخصوصاً زمانی که زمان حذف پروژههای پیچیده فرا میرسد.
اگر در گذشته تیم هایی را با موفقیت رهبری کرده اید، آن تجربیات را در رزومه خود یادداشت کنید و توضیح دهید که دقیقا چه کاری انجام داده اید، مسئولیت های خود و سایر عوامل مرتبط.
هر چه بتوانید مهارت های رهبری بیشتری را در رزومه خود در بخش مهارت ها مشخص کنید، کاندیدای جذاب تری خواهید بود، حتی اگر انتظار نمی رود به زودی کسی را رهبری کنید. این درست است حتی اگر شرح شغلی نیاز به مهارت های فنی بیشتری داشته باشد.
مهارت های رهبری شما را به انتخاب بهتری برای پست های مدیریتی بالقوه یا ترفیعات در آینده تبدیل می کند. از آنجایی که بسیاری از شرکتها نامزدهای بلندمدت را استخدام میکنند، نه فقط کارگران کوتاهمدت، فهرست کردن مهارتهای رهبری میتواند شما را نسبت به رقبایتان به شکلی بزرگ متمایز کند.
مهارت های ارتباطی نیز حیاتی است. شما باید بتوانید با اعضای تیم و کارکنان خود ارتباط برقرار کنید تا در شرکت جدید خود به خوبی کنار بیایید. ممکن است به نظر اتلاف فضا باشد، اما آن را نادیده نگیرید.
توجه به اینکه شما مهارت های ارتباطی دارید، دو چیز را به کارفرما می گوید:
هر دو می توانند نشان دهند که شما یک استخدام بالقوه عالی برای یک موقعیت باز هستید. مهارتهای بین فردی خوب، مانند هوش هیجانی نشان داده شده یا مهارتهای گوش دادن فعال، در صورتی که برای یک پست شغلی اداری یا مدیریتی درخواست دهید، بسیار مهمتر هستند.
گاهی اوقات، آنها بهتر از مهارت های کامپیوتری یا سایر مهارت های خاص مانند طراحی گرافیک هستند.
مهارتهای نوشتاری زیرمجموعهای ضروری از مهارتهای ارتباطی هستند که برای بسیاری از مشاغل جدید مورد تقاضا هستند.
مشاغل خاص در بازاریابی و ارتباطات برای مهارت های نوشتن ارزش زیادی قائل هستند و (یک امتیاز اضافی) می توانید به صراحت توانایی های خود را در نوشتن رزومه خود نشان دهید. استفاده از زبان صیقلی، جذاب و مختصر در رزومه شما از گنجاندن نوشتن در لیست مهارت های شما پشتیبانی می کند.
مهارت های کلی حل مسئله نیز می تواند برای کنار گذاشتن هر رزومه ای خوب باشد. در اکثر مشاغل، شما باید مشکلات پیچیده را در یک نقطه یا زمان دیگر حل کنید، یا به این دلیل که با یک موقعیت غیرمنتظره مواجه می شوید یا اینکه سیاست ها و رویه های کارفرما همه احتمالات را پوشش نمی دهد.
بنابراین، حل مسئله خوب به عنوان یک مهارت ضروری برای بسیاری از سازمان ها و صنایع دیده می شود. این را بدون توجه به شغل یا صنعتی که درخواست می کنید، حتما در رزومه خود قرار دهید.
این نشان می دهد که می توانید انتقادی فکر کنید (و مهارت های تفکر انتقادی به همان اندازه ضروری هستند) و از رویارویی با چالش نمی ترسید. این همچنین نشانگر سازگاری است: یکی دیگر از مهارت های مرتبط ایده آل برای هر جستجوی شغلی.
سعی کنید مهارت های حل مسئله و تفکر انتقادی را به طور همزمان به کار نبرید. بین این دو نوع مجموعه مهارت همپوشانی زیادی وجود دارد، بنابراین فقط یکی یا دیگری را قرار دهید.
مهارت های سازمانی نشان دهنده توانایی شما در مدیریت منابع و قطعات متحرک زیاد است. این یک مهارت مهم است که هنگام درخواست برای یک موقعیت رهبری یا مدیریت، رزومه خود را درج کنید، اما خوب است که آن را بدون توجه به این که نشان می دهد شما فردی سخت کوش هستید قرار دهید.
عاقلانه است که در رزومه خود درج کنید، چه برای یک موقعیت ابتدایی یا مدیریتی درخواست دهید.
مدیریت خوب زمان، مهارت بسیار کمیابتر از آن چیزی است که فکر میکنید، بهویژه در عصر حاضر که همیشه حواسپرتیهای دیجیتالی زیادی در جیب افراد وجود دارد.
با توجه به اینکه شما مهارت های مدیریت زمان خوبی دارید، کارفرمای شما نسبت به اینکه به شما اجازه دهد به تنهایی و بدون نظارت کار کنید، احساس اطمینان بیشتری می کند. این مهم است زیرا به این معنی است که آنها می توانند به جای نگرانی در مورد بهره وری شما، روی جنبه های دیگر اداره یک تجارت تمرکز کنند.
مهارت های کار تیمی قوی این روزها برای اکثر موقعیت ها و کارگران ضروری است. اگر میخواهید عضو تیم جدیدی شوید، توانایی کار با دیگران بسیار مهم است، بنابراین حتماً توجه داشته باشید که بدون توجه به تجربیات کاری قبلیتان، مهارتهای کار گروهی قوی دارید.
اگر لازم است دقیق باشید، چند حکایت در مورد اینکه چگونه یک عضو عالی تیم بودید را در نامه حمایتی خود یادداشت کنید. شما باید آن تجربه را به لحظه ای گره بزنید که بر چالشی غلبه کرده اید یا مشکلی را حل کرده اید.
مهارتهای افراد را به بخش مهارتهای رزومه خود اضافه کنید، و در کل جویای کار موفقتری خواهید بود.
مهارت های خوب خدمات مشتری برای هر صنعتی ضروری است - به خصوص اگر برای یک صنعت خدمات یا موقعیت سطح ابتدایی درخواست می دهید. اساساً، اگر شغل شما مستلزم این است که مرتباً با عموم مردم تعامل داشته باشید، باید مهارت های خدمات رسانی خوبی به مشتریان داشته باشید.
هر مهارت یا ابزار خاصی را که برای این کار استفاده کرده اید ذکر کنید.
به عنوان مثال، اگر قبلاً در یک مرکز تماس کار میکردید، توجه داشته باشید که مهارتهای خدمات مشتری شما ناشی از یادگیری صحبت کردن با دهها یا صدها نفر از طریق تلفن و ارائه کمک معنادار، بدون توجه به مشکلات آنها است.
همچنین عاقلانه است که هر گونه مهارت بازاریابی را در رزومه خود بیاورید. مهارت های بازاریابی خوب برای موقعیت های بازاریابی خاص و کارمندان عمومی بسیار مطلوب است.
مهارتهای بازاریابی میتواند شامل استفاده از ابزارها یا تاکتیکهای خاص یا درک نحوه بیان چیزهایی باشد تا محصولات برای مشتریان جذابتر به نظر برسد.
این ارتباط نزدیکی با تجربه فروش دارد. اگر برای شغلی مبتنی بر فروش یا کمیسیون درخواست می دهید، تجربه فروش یا تجربه بازاریابی را کنار بگذارید.