شبکه‌سازی برای کارآفرینان: 5 نکته و استراتژی

2022-12-25T09:39:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 5 دقیقهدرجه کیفی A

شبکه‌سازی برای کارآفرینان: 5 نکته و استراتژی

شبکه برای هر کسب و کار حرفه ای، به ویژه کارآفرینان، ارزشمند است. هنگام شروع، شبکه یک کارآفرین می تواند درهایی را به روی فرصت های حیاتی، دانش و پشتیبانی باز کند که می تواند تفاوت بین سرمایه گذاری موفق و شکست خورده باشد.چگونه کارآفرین موفقی شویم؟

یک شبکه قوی می تواند موارد زیر را برای شما فراهم کند:

  • توصیه های عملی: کارآفرینان باتجربه می توانند بر اساس موفقیت ها و اشتباهات خود راهنمایی های لازم را به اشتراک بگذارند.
  • تامین مالی و سرمایه گذاری: روابط با سرمایه گذاران می تواند منجر به سرمایه لازم برای شروع و رشد کسب و کار شما شود.
  • مشتریان یا مراجعین: افراد در شبکه شما ممکن است به محصول یا خدمات شما علاقه مند باشند یا شخصی را بشناسند که از آن سود می برد.
  • پشتیبانی: طبق یک مطالعه دانشگاه کالیفرنیا برکلی (pdf)، 72 درصد از کارآفرینان (در مقابل 48 درصد از جمعیت عمومی) مشکلات سلامت روان را گزارش می کنند. داشتن یک شبکه حمایتی - از جمله کسانی که قبلاً آن را تجربه کرده اند - می تواند برای تضمین یک سفر کارآفرینی سالم بسیار مهم باشد.


در اینجا پنج نکته و استراتژی شبکه وجود دارد که به شما کمک می کند تا از تجربه شبکه های کارآفرینی خود بیشترین بهره را ببرید.

1. افراد خود را پیدا کنید

فرصت های شبکه در همه جا وجود دارد، اگر بدانید کجا می توانید آنها را پیدا کنید. مجموعه‌ای از رویدادها و گروه‌های مجازی و حضوری بر اساس عوامل مشترک وجود دارد. جستجوی دیگرانی که شما را به اشتراک می گذارند را در نظر بگیرید:

  • موقعیت جغرافیایی
  • صنعت
  • جمعیت شناسی
  • مرحله راه اندازی
  • تمایل به یادگیری در مورد یک موضوع خاص
  • علایق شخصی و حرفه ای


این دسته‌ها ممکن است با هم همپوشانی داشته باشند تا گروه‌های شبکه‌ای خاص را تشکیل دهند. به عنوان مثال، Women Who Code یک جامعه شبکه بین المللی برای زنان در علوم کامپیوتر فراهم می کند.

فرصت های شبکه های حضوری و مجازی را جستجو کنید. لینکدین می تواند ابزار ارزشمندی برای شناسایی ارتباطات و تعامل با دیگران در صنعت شما باشد.(روش های پیدا کردن شغل در اینترنت) برخی از جوامع شبکه ای پشتیبانی و رویدادهای حضوری و مجازی را ارائه می دهند.

مثال دیگر انجمن آنلاین HBS است که دارای 34 فصل در سراسر جهان است. اعضا می توانند در رویدادهای حضوری یا مجازی که توسط سازمان دهندگان فصل انجمن برگزار می شود شرکت کنند.

Ibeabuchi Imo، عضو بخش بوستون، می‌گوید: «جامعه آنلاین HBS یک گردهمایی جهانی از متخصصان با پیشینه‌های مختلف است. "من با افراد شگفت انگیزی آشنا شده ام که به همکاران، شرکای تجاری و دوستان نزدیک تبدیل شده اند."

 

2. Pitch خود را آماده کنید

هنگام ملاقات با افراد جدید در زمینه کارآفرینی، باید آماده باشید تا کسب و کار خود و ارزش آن را به طور واضح و مختصر توصیف کنید.

چند نسخه از طرح خود را آماده کنید: یک یا دو جمله است، یکی یک دقیقه و دیگری سه دقیقه. در یک رویداد شبکه ای شلوغ، ممکن است یک یا دو جمله تمام وقت شما برای گفتن باشد. اگر علاقه شخصی برانگیخته شد، می توانید اطلاعات بیشتری را از نسخه سه دقیقه ای خود ارائه دهید.

اگر تنظیمات معمولی‌تر است یا از قبل توجه بی‌نظیر یک فرد را به خود جلب کرده‌اید، رهبری با یک یا سه دقیقه‌ای بهتر است. مرتباً Pitching را تمرین کنید تا در هر زمانی که به دست آمد، برای یک فرصت شبکه آماده باشید.

3. با اعتماد به نفس و کنجکاوی رهبری کنید

در قلب هر فرصت شبکه ای میل به ایجاد یک رابطه سودمند متقابل است. با هر تماس جدیدی که ملاقات می کنید، فکر کنید: "چه چیزی می توانم از رابطه با این شخص یاد بگیرم و به دست بیاورم؟" این طرز فکر نه تنها شما را ترغیب می کند که از نزدیک به آنچه می گویند گوش دهید، بلکه در وقت خود نیز هدفمند باشید.

طرف مقابل احتمالاً همین فکر را خواهد کرد: "رابطه با این شخص چگونه می تواند برای من مفید باشد؟" اعتماد به ایده کسب و کار شما برای انتقال ارزش بالقوه ای که برای رابطه به ارمغان می آورید بسیار مهم است.

در حالی که ایجاد روابط بسیار ظریف تر از تعیین اینکه هر یک از طرفین چه چیزی به دست خواهند آورد، است، رهبری با اعتماد به نفس و کنجکاوی می تواند شما را قادر سازد تا زمان و انرژی خود را صرف یافتن ارتباطات سودمند متقابل کنید.

 

4. کارت ویزیت همراه داشته باشید و پیگیری کنید

شما هرگز نمی دانید چه زمانی یک فرصت شبکه ایجاد می شود - چه در صف فروشگاه مواد غذایی باشد، چه در حمل و نقل عمومی یا ملاقات با یک دوست از دوستان. حمل کارت ویزیت راهی سریع برای شبکه سازی در زندگی روزمره و گسترش آگاهی از برند شماست.

در صورت لزوم، از دیگران نیز کارت ویزیت آنها را بخواهید. به این ترتیب، اگر یک تعامل معنادار باشد، می توانید پیگیری کنید، مکالمه را جریان داشته باشید و به طور بالقوه رابطه قوی تری ایجاد کنید.

5. زمانی را به حفظ روابط اختصاص دهید

شبکه سازی به معنای "تنظیم آن و فراموش کردن" نیست - ایجاد یک ارتباط اولیه تضمین کننده یک رابطه پایدار نیست. اگر ارتباطی را دوست دارید حفظ کنید، زمان و تلاش خود را برای حفظ و رشد آن اختصاص دهید.

چند نمونه از راه هایی که می توانید رابطه خود را حفظ کنید عبارتند از:

  • از طریق ایمیل، پیام متنی یا تماس تلفنی، وضعیت آنها را بپرسید
  • جلسات دوره ای برای قهوه یا وعده های غذایی
  • شرکت در رویدادهایی که آنها میزبانی می کنند
  • ارسال مقالات یا فرصت هایی که فکر می کنید به آنها علاقه مند هستند
  • به محض مطرح شدن سوال از آنها بپرسید


اگرچه اینها ممکن است ساده به نظر برسند، اما به زمان و انرژی نیاز دارند و نشان می دهند که رابطه برای شما مهم است.

یک شبکه قوی یکی از با ارزش ترین دارایی های یک کارآفرین است. با آماده شدن با یک کارت ویزیت و پیشنهاد، حفظ اعتماد به نفس و کنجکاوی، یافتن فرصت های شبکه ای متناسب با جایگاه شما و حفظ روابط، می توانید شبکه ای ایجاد کنید که درها را باز می کند و در حین رشد سرمایه گذاری خود، پشتیبانی ارائه می دهد.

مطالب مشابه

ذهنیت رشد در مقابل ذهنیت ثابت، اساس کارآفرینی
ذهنیت رشد در مقابل ذهنیت ثابت، اساس کارآفرینی
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
تحلیل تخصصی توسعه شرکتی
تحلیل تخصصی توسعه شرکتی
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
راه های جلوگیری از رکود کسب و کار
راه های جلوگیری از رکود کسب و کار
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 6 دقیقه
تکنیک های تصمیم گیری گروهی برای موفقیت
تکنیک های تصمیم گیری گروهی برای موفقیت
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 4 دقیقه